BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du sikkert og professionelt servicere afdelingens samarbejdspartnere, og brænder du for at gøre en forskel? Hvis du herudover har erfaring med HR-opgaver og måske et indgående kendskab til overenskomster fra en statslig organisation, så kan det være dig, vi søger.
Som HR-medarbejder i afdelingen Mennesker & Organisation spiller du en central rolle i den daglige servicering af hele organisationen, og du har en central rolle i at understøtte vores fremtidige mål og strategier.
Jobindhold
Dit ansvarsområde indeholder både administrative HR-opgaver og administrative arbejdsmiljøopgaver.
HR-opgaverne vil blandt andet omfatte:
- Administration i forbindelse med ansættelser og fratrædelser, herunder udarbejdelse af ansættelsesbreve.
- Rådgive og bistå chefer og medarbejdere i spørgsmål om eksempelvis ansættelsesvilkår, ændring af vilkår, omplacering etc.
- Behandling af sager omkring barsel og orlov.
- Opfølgning på overenskomstmæssige ændringer samt procentreguleringer ved Moderniseringsstyrelsen.
- Ansvarlig for HR-teamets dokumentation af behandlingsaktiviteter i overensstemmelse med persondataloven.
- Ny løn, fortolkning og formidling af relevante overenskomster og lovgivning.
- Systemvedligeholdelse og administration af forskellige HR-IT-systemer og intranetsider.
- Administration, opfølgning og indsamling af beviser på erhvervspædagogisk diplomuddannelse hos alle undervisere ud fra gældende lovgivning.
- Oplæring af kontorelev i diverse HR-opgaver.
Arbejdsmiljøopgaverne vi blandt andet omfatte:
- Ansvarlig for anmeldelser af arbejdsskader på ansatte og elever ud fra gældende lovgivning.
- Opfølgning på ændringer af lovgivningen på arbejdsmiljøområdet.
- Bidrage til udarbejdelse af årsrapport for det fysiske og psykiske arbejdsmiljø.
- Rådgive og bistå AMR-repræsentanter, medarbejdere og elever i spørgsmål omkring arbejdsmiljø, arbejdsskader og tingskader.
- Udlevering og løbende administration omkring brillerekvisitioner til ansatte.
- Bestilling af førstehjælpskasser og løbende effekter hertil i samspil med AMR-repræsentanter.
Personprofil
Vi forventer at du har dokumenteret praktisk erfaring inden for HR-området, herunder erfaring med fortolkning og formidling af relevante overenskomster og lovgivning. Det er en fordel, hvis du har erfaring med reglerne fra en statslig institution, og dermed kender til lovgivningen på området, men det er ikke et krav.
Vi lægger stor vægt på, at du kan bidrage til et godt arbejdsmiljø i Mennesker & Organisation. Derudover forventer vi, at du:
- Er fleksibel, serviceminded og imødekommende.
- Har evne for detaljen og sikrer, at tingene følges til dørs.
- Kan kommunikere tydeligt og præcist både skriftligt og mundtligt.
- Har stor erfaring med selvstændig opgavevaretagelse og er i stand til at bevare overblikket i en travl og dynamisk hverdag med forskelligartede opgaver og tidsfrister.
- Har stærke IT-mæssige kompetencer, og måske erfaring med anvendelse af Lessor PM, Innomate, Den Statslige Kompetencefond og Excel.
- har kendskab til Statens Lønsystem og/eller refusionsregler, da dette vil være en fordel til oplæring af vores kontorelev
Mennesker & Organisation
Du bliver ansat i afdelingen Mennesker & Organisation. Afdelingen blev etableret i oktober 2022 med formålet at understøtte den organisatoriske udvikling på TECHCOLLEGE, så vi kan arbejde mere formålsdrevet.
I Mennesker & Organisation får du 11 fagligt stærke kollegaer, som tidligere har været organiseret i tre forskellige afdelinger på TECHCOLLEGE. Medarbejdernes kompetencer bringes i spil på forskellig vis med henblik på at udvikle kulturen og kompetencerne på TECHCOLLEGE samt sikre at HR- og arbejdsmiljøprocesserne kører sikkert og effektivt.
Ambitionen i afdelingen er at skabe et sammenhængende konsulentmiljø, hvor kompetencer indenfor ledelsesudvikling, teamudvikling, jura, pædagogik, arbejdsmiljø og projektledelse indgår i et dynamisk samspil og tilsammen danner et udviklende konsulentmiljø.
Vi tilbyder et uformelt miljø, hvor der er højt til loftet og hvor vi har en målsætning om til stadighed at spille hinanden gode gennem samarbejde og fælles forpligtelse. Vi tilbyder en arbejdsplads, hvor du kan være med til at udvikle afdelingen sammen med kompetente kolleger.
Ansættelse
Der er tale om et barselsvikariat som løber frem til den 31. oktober 2024 med mulighed for forlængelse. Stillingen er på 37 timer om ugen.
Ansættelse vil ske efter kvalifikationer og i henhold til aftale mellem finansministeriet og HK Stat.
Tiltrædelse
Stillingen ønskes besat den 1. november 2023.
Ansættelsessamtaler afholdes torsdag den 28. september 2023.
Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Helene Kræmmergaard Kiær på telefon 2526 6667 eller HR-medarbejder Nana Gramstrup Larsen på telefon: 7250 5104.
Ansøgning
Vi modtager kun ansøgninger via skolens rekrutteringssystem. Send din ansøgning og et cv ved at klikke på linket nederst på siden. Ansøgningsfristen er tirsdag den 26. september 2023 kl. 12:00.
Vi glæder os til at høre fra dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
TECHCOLLEGE, Øster Uttrup Vej, 9000 Aalborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://techcollege.dk/kontakt/ledige-stillinger/
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5907684