Studiejob inden for jura og aktindsigt i Vurderingsstyrelsens Center for Jura

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at løse en vigtig samfundsopgave? Brænder du for jura, forvaltningsret og aktindsigt? Vil du være en del af et fagligt fællesskab med andre studerende? Så er du måske lige den vi har brug for til Center for Jura.

Du får et spændende studiejob med en afvekslende hverdag og spændende kolleger. Derudover får du relevant erfaring med juridiske arbejdsopgaver og hverdagen i en politisk styret organisation med stor offentlig bevågenhed.

Om jobbet
Vurderingsstyrelsen har et team af studentermedhjælpere forankret i Center for Jura, som bistår med at løse eksempelvis principielle spørgsmål vedrørende ejendomsvurdering samt styrelsens aktindsigtssager – primært efter reglerne i offentlighedsloven.

Dine arbejdsopgaver vil berøre en bred vifte af spørgsmål, herunder i forhold til ejendomsvurdering, forvaltningsret og aktindsigter. For så vidt angår sidstnævnte vil opgaven blandt andet bestå i:

  • afgrænsning og evt. præcisering af anmodningens indhold og i den forbindelse kontakt til den, der har søgt om aktindsigt
  • indhentning af materiale omfattet af anmodningen
  • gennemgang og stillingtagen til materialet
  • udarbejdelse af afgørelser i aktindsigtssagerne
  • forskellige ad hoc-opgaver.
Du får dygtige kolleger at sparre med og en grundig oplæring i vores områder. Du bliver en del af en enhed, hvor vi spiller hinanden gode, lægger vægt på sparring, arbejdsglæde og har en uhøjtidelig omgangstone.

Om dig
Vi forestiller os, at du er i gang med en videregående uddannelse. Det kunne fx være jura eller erhvervsjura, men det kunne også være fx en diplomuddannelse i offentlig administration el.lign., så længe du synes jura, forvaltningsret og aktindsigt lyder spændende.

Det er vigtigt, at du har en struktureret tilgang til opgaveløsningen, er omstillingsparat, tager ansvar for dine opgaver og følger dem til dørs. Det er også vigtigt, at du er holdspiller og har lyst til at løse opgaverne sammen med dine kolleger.

Derudover ser vi gerne, at du:

  • er systematisk og tilpas grundig
  • har gode kommunikative evner
  • trives med korte deadlines og omskiftelige opgaver
  • er positiv og interesseret i verden omkring dig.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest tirsdag den 19. november 2025. Vi forventer at afholde samtaler i uge 48 og 49.

Tiltrædelse 1. januar 2025.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef i Aalborg, Thomas Dalby, på tlf. 72 37 94 08 eller kontorchef i Roskilde, Anne Marie Hertzum, på tlf. 72 37 77 35.

Stillingen er med en gennemsnitlig arbejdstid på 15 timer om ugen med mulighed for fleksibilitet under eksamensperioder. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes organisation – Det Statslige Område og Cirkulære om organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter, IT-medarbejdere (HK) i Staten.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er enten Vestre Havnepromenade 5-9, 9000 Aalborg eller Ny Østergade 7, 4000 Roskilde.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aalborg, Vestre Havnepromenade, Vestre Havnepromenade, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6134434

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet