Motiveres du af at levere professionel strategisk support? Har du lyst til at arbejde tæt sammen med både forskere og administrative ledere i et internationalt undervisnings- og forskningsmiljø? Brænder du for at udvikle dit kendskab til Arkitektur, Design og Medieteknologi?
Så er det dig, vi søger til en ny spændende fast stilling på 37 timer pr. uge som strategisk rådgiver på Institut for Arkitektur, Design og Medieteknologi. Stillingen ønskes besat fra 1. marts 2026 eller snarest derefter. Tjenestested er Aalborg, men vi forventer, at du er i København med jævne mellemrum, da CREATE har campus i både Aalborg og København.
Stillingen hører organisatorisk til i instituttets administration, som er opdelt i teams. Stillingen er placeret i institutteamet med reference til sekretariatschefen.
Som strategisk rådgiver vil du være med til at yde ledelsesstøtte i bred forstand. En af dine vigtigste opgaver vil være at støtte institutlederen og institutledelsen. Der vil være et særligt fokus på strategiske indsatser og udviklingsprojekter i instituttet; ofte i samspil med fakultetet. Der vil være samarbejde med instituttets sektioner og forskere, og arbejdet vil foregå i et tæt samspil i instituttets øvrige administration.
Dine arbejdsopgaver
- Understøtte og rådgive institutlederen i det daglige ledelsesmæssige og strategiske arbejde og være udførende i implementering.
- Give ledelsesstøtte; fx mødeplanlægning og -forberedelse, dagsordner, referatskrivning, opfølgning, kommunikation, mailudkast.
- Fungere som proces- og projektleder på strategiske udviklingsopgaver, bidrage til udvikling, implementering af og opfølgning på ny strategi på CREATE.
- Sikre høj kvalitet i forberedelse, gennemførelse og opfølgning på bl.a. AAU-strategi og instituttets rolle i strategien.
- Udarbejde ordnet sagsbehandling og beslutningsoplæg på sager af ledelsesmæssig karakter som fx indstillinger, notater, forespørgsler, m.m.
- Fungere som bindeled mellem institutledelsen og instituttets sektioner samt til dekansekretariat og administration på AAU.
Dine kompetencer
Vi søger en rådgiver, som bl.a. har erfaring med strategisk ledelsesstøtte og sekretariatsbetjening. Kendskab til universitetsverdenen og CREATE’s fagområder vil være en fordel.
For at kunne løse opgaverne vil det være nødvendigt, at du:
- Har en relevant akademisk kandidatuddannelse.
- Har en faglig baggrund, som er relevant for at udvikle dit kendskab til Arkitektur, Design og Medieteknologi.
- Har erfaring med at arbejde i forsknings- og uddannelsesmiljøer og forstår den politiske og ledelsesmæssige kontekst, universiteterne arbejder i.
- Kan arbejde selvstændigt og er god til at prioritere dine opgaver samtidig med, at du indgår i et team og bidrager til teamets samlede ansvar.
- Har en forståelse for strategier, implementering af strategiske tiltag og har organisatorisk indsigt og forståelse.
- Har en struktureret tilgang til dit arbejde og er i stand til at løse opgaver med kort frist, når den situation opstår.
Vores arbejdssprog er engelsk og dansk, så det er nødvendigt, at du taler og skriver begge sprog på professionelt niveau. Der vil blive lagt vægt på, at du har strategisk erfaring, gode samarbejdsevner samt interkulturelle færdigheder.
Hvem er vi
På Institut for Arkitektur, Design og Medieteknologi på Aalborg Universitet udfører vi internationalt anerkendt forskning.
Vi stræber efter at være internationalt anerkendt for forskning og uddannelse på allerhøjeste niveau inden for arkitektur, urban design, industriel design og digitale teknologier. Vi arbejder på at løse problemer i den virkelige verden og har en tværfaglig tilgang i både forskning og undervisning. Førende forskere arbejder med at løse de videnskabelige udfordringer og udvikle de løsninger, der kan bidrage til at skabe et mere bæredygtigt og inkluderende samfund. Rammen for dette arbejde er fire sektioner, der i fællesskab skaber ny viden i gensidigt forpligtende samarbejder med både interne og eksterne partnere. Vi prioriterer et tæt samarbejde med erhvervslivet, offentlige aktører og borgere baseret på anvendt forskning, der skaber reel værdi for samfundet, især inden for bæredygtig og inkluderende udvikling.
Administrationen understøtter instituttet og instituttets medarbejdere i alle administrative opgaver, f.eks. arbejdes med uddannelsesplanlægning og support af studiet, rekruttering af studerende herunder studentertrivsel, fundraising, økonomistyring og HR/personaleadministration.
Du får gode kolleger, der sætter både faglighed i opgaveløsningen og et godt arbejdsmiljø højt. Vi har på instituttet en høj grad af frihed, hvor du har mulighed for selv at være med til at præge og planlægge dit arbejde. Vi har fleksibel arbejdstid, frihed under ansvar og gode muligheder for faglig og personlig kompetenceudvikling.
Institut for Arkitektur, Design og Medieteknologi har på nuværende tidspunkt 150 medarbejdere, heraf 112 forskere og 38 administrative medarbejdere.
Instituttet udbyder forskellige uddannelser inden for Arkitektur, Design og Medieteknologi på både bachelor- og kandidatniveau, samt inden for efter- og videreuddannelse.
Vi er kendt for at uddanne kandidater med stærke kvalifikationer og har god beskæftigelsesgrad. Vores studerende er efterspurgte samarbejdspartnere både under og efter endt uddannelse.
Ansøgning
Din ansøgning skal indeholde følgende:
- Ansøgning, hvori du redegør for, hvilke faglige og personlige kompetencer samt erfaringer der gør dig særligt kvalificeret til stillingen
- CV
- Eksamensbevis
- Evt. relevante bilag
Du kan læse mere om krav til din ansøgning her.
Ansøgning sendes via Aalborg Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aalborg Universitets hjemmeside.
Aalborg Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.
Har du spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte institutleder Lone Malmborg, lonemalm@create.aau.dk eller sekretariatsleder Lene Grundahl, lgru@create.aau.dk.
Vi forventer at holde samtaler den 13. januar 2026. Der vil evt. blive anvendt personprofilanalyse.
Øvrige informationer
Du kan læse mere om vores rekrutteringsproces her.
Ansættelsesprocessen på Aalborg Universitet kan omfatte en risikovurdering som et værktøj til at identificere potentielle risici forbundet med nyansættelser, der sikrer arbejdspladsens sikkerhed, compliance og integritet.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst for akademikere i staten med indplacering som AC-fuldmægtig eller Specialkonsulent. Indplacering sker på baggrund af kompetencer, erfaring og anciennitet med mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg. Såfremt indplacering sker som AC-fuldmægtig ydes rådighedstillæg i stillingen.
Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.
AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.
Aalborg Universitet - Viden for verden
Aalborg Universitet er en international arbejdsplads med mere end 3700 ansatte. Vi udbyder virkelighedsnære uddannelser og skaber forskningsresultater i verdensklasse gennem samarbejde mellem forskere, studerende og offentlige og private virksomheder. Sådan opnås erkendelser, nye løsninger på samfundets problemer og viden, der forandrer verden. Vores hovedcampus ligger i Aalborg, men vi har også campus i Esbjerg og København.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aalborg Universitet, Rendsburggade, 9000 Aalborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-12-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b120e7b1-1c14-490a-9ad2-810775a3e8e2