Specialist i informationssikkerhed og beredskab søges til Motorstyrelsen

dato

Verden forandrer sig – og det samme gør truslerne.
Cyberangreb, hybride trusler og nye risici stiller stadig højere krav til vores beredskab og informationssikkerhed. Vi søger derfor en skarp specialist, der kan være med til at beskytte vores organisation, vores data og vores forretningskritiske funktioner.


I Motorstyrelsen har vi stort fokus på at videreudvikle arbejdet med både informationssikkerhed og beredskab. Målet er, at vi på begge områder til enhver tid lever op til gældende krav og standarder.

Varierede og spændende opgaver
Du får en central rolle i vores arbejde med informationssikkerhed og beredskab. Stillingen er nyoprettet og oprettes som supplement til vores nuværende specialist. Sammen udgør I det rådgivende sikkerhedsteam, der yder faglig sparring og rådgivning til hele organisationen.

Du kan forvente at arbejde med:

  • implementering og monitorering af koncernfælles retningslinjer for informationssikkerhed og beredskab
  • analyse af sikkerhedstrusler og vurdering af deres betydning for Motorstyrelsen
  • sikring af efterlevelse af ISO 27001 og 27002
  • udvikling og vedligeholdelse af styrelsens beredskab.
Du får et tæt samarbejde med kolleger i Direktionssekretariatet, GDPR-koordinatoren og enheden for Vejledning, Presse og Kommunikation. Derudover vil du indgå i to tværgående netværk af fagspecialister og koordinatorer i Skatteministeriet.

Ambitiøs, detaljeorienteret og udførende
Vi forestiller os, at du har en solid faglighed og relevant erfaring med informationssikkerhed og/eller beredskab – gerne i en politisk styret organisation. Det er en fordel, hvis du har kendskab til eller erfaring med ISO 27001/27002, GDPR, NISII-lovgivningen og Nationalt Risikobillede 2025.

Den praktiske opgaveløsning kræver, at du arbejder struktureret, har sans for detaljen og trives med at navigere i regler og retningslinjer. En løsningsorienteret tilgang og evnen til at bevare overblikket er vigtig, ligesom faglig viden skal kunne omsættes til klare budskaber – også over for kolleger med en anden baggrund.

Det er også afgørende, at du har en veludviklet evne til at formidle og kommunikere både skriftligt og mundtligt, da du vil skulle formidle din store faglige viden til kolleger med en anden faglig baggrund end din. Vi forventer, at du med din adfærd agerer rollemodel for den gode sikkerhedsadfærd, og at du forstår vigtigheden af et konstruktivt samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere.

Som person tager du selvstændigt ansvar for opgaveløsningen og processen, og du undrer dig undervejs. På den måde er du med til at sikre et løbende fokus på forbedringer og optimering af de forskellige aspekter af vores sikkerhed. I den forbindelse er det væsentligt, at du har forståelse for vilkår og beslutningsprocesser i en politisk styret organisation.

Hvad kan vi tilbyde?
Vi er et kontor med en flad struktur, nærværende ledelse, godt kollegaskab og med fokus på høj trivsel, faglig udvikling og en åben dialog. Faglighed, ansvarlighed, samarbejde og udsyn er kerneværdier i Motorstyrelsen – værdier som vi forventer, at du passioneret vil være ambassadør for. Vi arbejder løbende med både intern og ekstern kompetenceudvikling for at styrke disse.

Direktionssekretariatet består af 13 medarbejdere, som blandt andet arbejder med direktions- og departementsbetjening, ledelsessparring, HR, informationssikkerhed og beredskab. Vi prioriterer din on-boarding, hvor du bliver tilknyttet gode kollegaer. Der vil være god mulighed for sparring, og helt fra starten vil du få rig mulighed for selvstændigt at drive egne opgaver.

Kontakt og ansættelsesvilkår.
Send din ansøgning, CV, eksamensbevis og eventuelt yderligere relevant materiale senest 15. august 2025 via linket ”Søg stillingen”. Spørgsmål til stillingen besvares gerne af sikkerhedskoordinator Mai-Britt Mose Jensen 72374065. Grundet ferie opfordres du til at sende SMS, hvorefter Mai-Britt vil ringe dig op i løbet af dagen. Den 14. og 15. august kan kontorchef Lykke Guldbrandt kontaktes på 72379650.

Vi forventer at holde samtaler den 20. august 2025. Test og eventuelt en case kan indgå i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Forud for ansættelsen vil der blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aalborg, Lauritzens Plads, Lauritzens Plads, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/baab29db-f372-44b4-8e16-8a8323885d54

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook