Sagsbehandler til barselsvikariat i FOAs A-kasse, Aalborg

dato

Ønsker du at hjælpe mennesker, og arbejde et sted hvor vi hver dag gør os umage for at give medlemmerne service af høj kvalitet? Trives du på en arbejdsplads, hvor vi hjælper hinanden og hvor fagligheden er høj, og har du evt. viden inden for arbejdsløshedsforsikringsloven? 

Så kan dette være dit næste job. 

Vi søger en sagsbehandler til vores regionskontor i Aalborg. Der er tale om et barselsvikariat af 1 års varighed, med tiltrædelse den 1. april 2025. 

FOAs A-kasse er en hybrid arbejdsplads med mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen, og hvor balancen mellem arbejde og privatliv prioriteres, med et godt kollegaskab, nærværende ledelse og gode udviklingsmuligheder. 

Vi arbejder ud fra et fællesskabsprincip, hvor vi også har et fælles ansvar for opgaveporteføljen, for vores medlemmer og for et godt arbejdsmiljø.

Du vil indgå i et team af kollegaer, hvor I bl.a. besvarer henvendelser fra medlemmer både telefonisk og skriftligt, godkender og behandler ansøgninger inden for arbejdsløshedsforsikringsloven. Ligesom I sagsbehandler inden for udbetaling og regulering af dagpenge, dagpenge i udlandet, tilbagebetaling af dagpenge, efterløn, selvstændig virksomhed som hoved – og bibeskæftigelse. 

Om dine opgaver og FOAs A-kasses services: 

  • Besvare henvendelser fra medlemmer både telefonisk og skriftligt. 
  • Godkende og behandle ansøgninger inden for arbejdsløshedsforsikringsloven.
  • Sagsbehandle og "følge sager til dørs" indenfor f.eks., udbetaling og regulering af dagpenge, dagpenge i udlandet, tilbagebetalingen af dagpenge, efterløn, selvstændig virksomhed som hoved – og bibeskæftigelse. 

Vi arbejder som generalister med grundlæggende viden og forståelse for regler inden for a-kasselovgivningen suppleret med særlig viden inden for relevante resurseområder, som i det daglige vil udgøre dit specialistområde. 

Vores ambition er, at vores medlemmer får en positiv oplevelse og bliver mødt med professionalisme, hver gang de er i kontakt med os, og at de føler, at de får en kompetent vejledning, hvor vores faglighed og faglige indsigt gør en forskel.

Om dig: 

  • Du har viden og indsigt i arbejdsløshedsforsikringsloven og relateret lovgivning. Din viden og indsigt har du evt. fra lignende eller relaterede job.
  • Du har flair for/grundlæggende kendskab til IT og du kan håndtere og strukturere en større sagsportefølje og navigere imellem flere IT-systemer samtidig. 
  • Du bruger og omsætter din faglighed og erfaring til konkret, brugbar og professionel sagsbehandling og vejledning af medlemmer. 
  • Du har flair for tal, og naturlig studsetærskel.
  • Du har styr på de grundlæggende sagsbehandlerregler, og sætter en ære i at efterleve dem.
  • Du er nysgerrig i forhold til medlemmernes behov, udviser empati og handler derefter. 
  • Du kommunikerer godt både skriftlig og mundtlig, og kan formidle lovstof på en forståelig måde.
  • Du arbejder samvittighedsfuldt, fleksibelt og ansvarsbevidst - både når du arbejder selvstændigt og sammen med andre.
  • Andre vil sige, at du er en god kollega og bidrager til et godt arbejdsmiljø.
  • Du har interesse for a-kassens fremtidige virke og samfundsmæssige betydning, og kendskab til samfundet og fagbevægelsens historie og virke. 

Vi tilbyder dig:

Et job i en organisation hvor vi gør os umage som fagprofessionelle overfor medlemmerne og som kollega. Vi er en arbejdsplads hvor trivsel og arbejdsmiljø er i højsædet, og hvor der skal være en fornuftig balance mellem arbejde og privatliv, med: 

  • En hybrid arbejdsplads, hvor vi sætter pris på muligheden for at have indflydelse på egen arbejdstid.
  • Mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen
  • 20 engagerede og dygtige kolleger, organiseret i 3 teams indenfor Medlemsservice, Forsikring og Arbejdsmarkedspolitik
  • Massageordning, kaffe/the, og frugtordning.
  • Et godt læringsmiljø med mulighed for den nødvendig introduktion og oplæring, samt løbende kompetenceudvikling. 
  • 7 ugers ferie efter ét års ansættelse. 

Ansættelsesstedet er FOAs A-kasse Region Nord på adressen Vestre Havnepromenade 7, 3. sal, 9000 Aalborg.

Vi har en arbejdsuge på 36½ time inkl. frokost, omsorgsdage, 15,38 % arbejdsgiverbetalt pensionsordning, fritvalgsordning på 1,77 % og ferietillæg på 3 %. 

Løn- og ansættelsesvilkår iht. intern HK-overenskomst med en månedlig startløn på løntrin 32 (Forhandlingsfællesskabets forlig). Der er mulighed for forhandling af tillæg efter principperne for Ny Løn. 

Information og ansøgning:

Lyder det interessant, så hører vi gerne fra dig. 

Ansøgningsfristen er d. 30. januar 2025 kl. 12.00. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 7/25. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte regionschef Dorthe Stokholm Olsen på 22544327 eller souschef Lars Olesen på 41262221, hvor du også kan rekvirere gældende kompetencekravsprofil. 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=046dea77)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Region Nord, Vestre Havnepromenade, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/c4797954-c16c-46b3-8789-925f69554246

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet