Folkekirken fik i 2022 et nyt intranet, som er pulserende knudepunkt for folkekirkens mange aktører. Rammen er sat, og nu søger styregruppen bag projektet en erfaren projektleder og redaktør, der kan føre arbejdet videre.
Om jobbet
Som projektleder og redaktør får du ansvaret for at vedligeholde og udvikle Folkekirkens Intranet sammen med styregruppen og projektorganisationen.
Vi lægger vægt på høj faglighed, blik for målgrupper og brugerrejser samt evner til at styre et digitalt udviklingsprojekt.
Herudover forventer vi, at du:
- Har solid erfaring med projektledelse samt intern og strategisk kommunikation, der kan understøtte arbejdet og samarbejdet i en organisation som folkekirken.
- Kan opstille mål, udvikle ideer, motivere projektdeltagere og evaluere processer og resultater.
- Har indgående forståelse for opbygning og udvikling af hjemmesider.
- Har erfaring med CMS (gerne NEOS), SEO samt tracking og analyse af trafikadfærd i Monsido.
- Har gode kommunikative evner og kan skrive alt fra vejledningsmateriale til korte og fængende tekster.
- Har erfaring med at samarbejde og agere i en kompleks og politisk organisatorisk ramme.
- Er resultatorienteret, serviceminded og ambitiøs.
Om Folkekirkes IntraNet
Folkekirkens IntraNet er et samarbejde mellem stifterne i Danmark, Landsforeningen af Menighedsråd og By, - Land - og Kirkeministeriet.
Projektet er forankret hos biskoppen over Aalborg Stift. Det ledes af en styregruppe med repræsentanter for alle samarbejdspartnere, som projektlederen refererer til. Stiftskontorchefen er personaleleder.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er til besættelse pr. 1. april 2024 eller snarest derefter. Ansættelsesstedet er Aalborg Stift, Thulebakken 1, 9000 Aalborg. Vi er en fleksibel arbejdsplads med mulighed for hjemmearbejde efter nærmere aftale.
Du vil blive ansat efter overenskomst for akademikere i staten og indplaceret som chefkonsulent. Der vil være mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.
Arbejdstiden er 37 timer pr. uge. Der er prøvetid i stillingen.
Yderligere oplysninger
Ansøgning og CV sendes til kmaal@km.dk. Ansøgningsfrist er 24. januar 2025 kl. 10.00. Første runde samtaler holdes 3. februar 2025.
Spørgsmål om stillingen kan rettes til stiftskontorchef Helle Hindsholm, tlf.: 96341930 eller næstformand i styregruppen for Folkekirkens IntraNet (næstformand i Landsforeningen af Menighedsråd) Inge Kjær Andersen, tlf.: 61710656.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Kirkeministeriet, Thulebakken, 9000 Aalborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5f13cf31-7672-4c21-9d27-af14836ef16d