Fleksibelt studiejob inden for skatteret og forvaltningsret i Skatteankestyrelsen, Aalborg

dato

”Her hos os får du mulighed for at omsætte teori til praksis og få erfaring med forvaltningsret og skatteret. Du hjælper til i sagsbehandlingen og kan følge med i sagerne. Det er meget lærerigt”, sådan fortæller en studentermedhjælper i Skatteankestyrelsen i Aalborg. Kigger du efter et fleksibelt studiejob, hvor du kan løse en række administrative opgaver i samspil med gode kolleger, så læs endelig videre.

Du får indblik i juridisk sagsbehandling
Skatteankestyrelsen er en uafhængig styrelse under Skatteministeriet, hvor vores hovedopgave er at sikre kompetent, effektiv og uafhængig behandling af klager. Når borgere og virksomheder vil klage over skatteforvaltningens afgørelser, er det os, der giver sagerne et nyt, objektivt blik. Vi brænder for juraen og faglig fordybelse, når vi arbejder med bl.a. lovfortolkning, formalitetsspørgsmål og generel forvaltningsret.

Styrelsen er overordnet inddelt i en skatteafdeling og en vurderingsafdeling, og vi søger nu studentermedhjælpere til skatteafdelingens 20. og 18. kontor i Aalborg. Her behandler vi bl.a. sager om erhvervsbeskatning samt selskabs- og aktionærbeskatning. Du vil arbejde med en række sagsunderstøttende opgaver, når du hjælper vores juridiske sagsbehandlere. Du vil opleve, at vi lægger vægt på at være effektive og gøre os umage.

Når du starter hos os, sørger vi for et onboardingprogram, som bl.a. giver dig viden om organisationen. Du får oplæring af en anden studentermedhjælper i kontoret og bliver også tilknyttet en erfaren juridisk sagsbehandler, som støtter dig og giver dig sparring. På begge kontorer har vi åbne døre, så du kan altid spørge dine kolleger til råds.
Du vil arbejde ca. 15 timer om ugen, og der er god mulighed for at planlægge opgaverne fleksibelt efter dit studieforløb.

Dine primære opgaver
Du får en varieret arbejdsdag, hvor du varetager meget forskellige opgaver. Du vil fx:

  • klargøre sager til sagsbehandlerne.
  • udarbejde billagssamlinger.
  • hjælpe i forbindelse med aktindsigtsanmodninger.
  • håndtere løbende administrative opgaver – fx bestille dokumenter.
Med de opgaver forestiller vi os, at du

  • er i gang med din uddannelse som fx cand.jur. eller cand.merc.jur. og har interesse for forvaltnings- og skatteret.
  • gerne vil hjælpe vores juridiske sagsbehandlere og har lyst til at løse en række administrative opgaver.
  • arbejder selvstændigt og ansvarsbevidst med fokus på detaljer og med vægt på kvalitet i din opgaveløsning.
  • vil bidrage aktivt til samarbejdet på et kontor med et højt fagligt niveau og kommunikerer klart både skriftligt og mundtligt.
Din nye kollega Annsofie Nielsen glæder sig til at møde dig
”Her hos os får du mulighed for at omsætte teori til praksis og få erfaring med forvaltningsret og skatteretten. Du hjælper til i sagsbehandlingen og kan følge med i sagerne. Det er meget lærerigt, og de juridiske problemstillinger er interessante. Da jeg startede i styrelsen, fik jeg god oplæring af de andre studentermedhjælpere og sagsbehandlerne. Der er altid plads til at stille spørgsmål og få hjælp. 18. og 20. kontor sidder på samme gang, og vi har et godt socialt fællesskab, når vi fx en gang om måneden holder ”Torsdagsvognen” – hvor vi mødes og lærer hinanden bedre at kende på tværs af afdelinger og kontorer”, fortæller studentermedhjælper Annsofie Nielsen.

Vidste du…

… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.

… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om hvilken skat eller moms, de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag inden for en rimelig sagsbehandlingstid. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, dit CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 28. april 2025.

Har du spørgsmål til stillingen som studentermedhjælper, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef i 20. kontor Pernille Dahl Bach på tlf. 3376 0708 eller kontorchef i 18. kontor Rikke Dietz på telefonnummer 3376 2380.

Stillingen er med en arbejdstid på ca. 15 timer om ugen med mulighed for fleksibilitet under eksamensperioder.

Vi holder samtaler den 7. maj 2025.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes organisation – Det Statslige Område og Cirkulære om organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter, IT-medarbejdere (HK) i Staten.

Startdato og arbejdssted
Startdato er gerne 1. juni 2025.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted ligger smukt ned til vandet på adressen Vestre Havnepromenade 5-9, 9000 Aalborg.

Læs mere om ansættelse i styrelsen på www.skatteankestyrelsen.dk/job-og-karriere/

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Skatteankestyrelsen Aalborg, Vestre Havnepromenade, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-04-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/70336d2a-a987-4dae-b0e1-b07a44230781

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook