Bliv specialist i selskabsskat og kontrol hos Skattestyrelsen

dato

Har du solide kompetencer indenfor selskabsskat, regnskab og revision? Vil du arbejde med kontrol af de komplekse skattemæssige forhold i nogle af Danmarks største virksomheder? Så tilbyder vi dig et spændende job med work-life balance, fleksibilitet, ansvar og gode udviklingsmuligheder. Du får desuden nogle dygtige og erfarne kolleger at sparre med.

Selskabsskatteret og speciale i beskatning af store selskaber
I vores enhed har vi ansvaret for kontrol af skatteforholdene hos nogle af Danmarks største selskaber. Her er et godt mix af national og international beskatning, fordi selskaberne agerer på tværs af landegrænserne. Så sigter du mod alsidige, spændende og komplekse skattefaglige problemstillinger, internationale aspekter og en god blanding af selskabsskat, regnskab og jura, er vores kontor et godt match for dig.

Bredt ansvar for kontrol og dialog med de nogle af største selskaber i Danmark
Du får ansvaret for at kontrollere, at selskabernes skattepligtige indkomst er opgjort korrekt, og betingelserne for at lovgivningen på området er overholdt.

Vi udtager virksomheder til kontrol på områder, hvor der vurderes at være en høj risiko for fejl i virksomheders indkomstopgørelse. Herefter består din sagsbehandlingsopgave i at gå i dialog med virksomheden og at kontrollere, om der er fejl i indkomstopgørelsen. Det kræver regnskabsmæssig forståelse og viden om, hvordan regnskabets tal kan nedbrydes og efterprøves. Desuden kræves det, at de fundne fakta skal kunne vurderes i forhold til relevant lovgivning. Du skal være indstillet på at arbejde i et miljø, der er kendetegnet ved høje forventninger til kvalitet og som undtagelsesvist har stramme deadlines.

Stærk i selskabsskat, revision, regnskab og dialog
Du har et solidt fagligt fundament med en videregående uddannelse som f.eks. cand.merc.aud., cand.jur, cand.merc.jur., HD-R, skatterevisor eller tilsvarende, og gerne kombineret med en Master i skat. Du har flere års relevant erfaring fra et job i en skatteafdeling, et revisionsfirma eller fra Skatteforvaltningen. Du forstår at omsætte teori til praksis og har erfaring med opgørelse af den skattepligtige indkomstopgørelse for selskaber.

Da opgaverne er meget komplekse, er det vigtigt, at du har en analytisk tilgang til opgaverne samt en struktureret arbejdsstil. Du er dynamisk, ansvarsbevidst og kendt for dine evner til at skabe gode relationer med alle – både internt og eksternt.

Du får stor indflydelse på tilrettelæggelsen af din dagligdag, og du får i udstrakt grad mulighed for at dyrke selskabsskatten i et globaliseret område, der er under konstant udvikling og forandring.

Du motiveres af at arbejde i et miljø, der er kendetegnet ved høje forventninger til kvaliteten af dit arbejde. Det er vigtigt, at du gennem målrettet kommunikation bidrager til at sikre det gode samarbejde og den tætte dialog, vi har med selskaber og deres rådgivere igennem vores revision og sagsbehandling.

Store Selskaber 14 – din nye arbejdsplads
Vi er en kombineret selskabsskatte- og transfer pricing enhed, der hører til afdelingen Store Selskaber, der organisatorisk er placeret under fagsøjlen Selskaber i Skattestyrelsen. Det er vores styrke, at vi er gode til at kombinere og dele vores viden om forretning, revision, regnskab og skatteregler. Desuden er vi kvalitetsbevidste i vores opgaveløsning. Vi har et godt samarbejde og en god dialog både internt i kontoret, i Skattestyrelsen, og med selskaber og rådgivere. Vi arbejder tæt sammen og har faglig sparring i alle sager, da vi arbejder med store selskaber med komplicerede forhold.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 8. september 2025. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Henrik Juhl på tlf. 72 38 41 69

Vi har planlagt første runde samtaler den 11. og 12. september 2025. Der vil indgå en logisk test og en personprofilanalyse i rekrutteringsprocessen. Anden runde samtaler er planlagt til den 19. september 2025. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Tiltrædelse pr. 1. november 2025 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aalborg, Lauritzens Plads, Lauritzens Plads, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-09-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/927737c9-256a-43bf-a759-6e570cddc6a2

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet