Bliv sagsbehandler for myndighedstilladelser hos Vejdirektoratet i Aalborg

dato

Vil du være med til at sikre, at trafikanter på statsvejnettet kommer nemt og sikkert frem? Har du lyst til at samarbejde med fagspecialister, entreprenører og borgere? Så er du måske vores nye kollega i afdelingen ”Myndighedstilladelser” i Aalborg.

Hos Vejdirektoratet har vi trafikanten i fokus. Vi sikrer fremkommelighed og trafiksikkerhed for trafikanterne samtidig med, at vi skaber rammerne for et sikkert arbejdsmiljø, når der udføres vejarbejde. Alle forhold er vigtige og skal balanceres i afdelingens arbejde med sagsbehandling af myndighedstilladelser.

Vejarbejderne skal kunne gennemføres under de rette trafikafviklingsmæssige forhold med mindst mulig gene for trafikken og med en trafikinformation, der er præcis og troværdig.

Dine opgaver

Du vil få ansvar for sagsbehandling af ansøgninger om ’Råden Over Vejareal’ (ROV) i forbindelse med anlægs- og driftsopgaver. Det betyder, at du skal behandle godkendelser af afmærkninger og vilkår ved vejarbejder på statsvejene. Arbejdet vil indeholde beregning og vurdering af kapacitet samt omløbstider for midlertidige signaler, så trafikken bedst muligt kan passere vejarbejderne.

Du skal løse opgaverne i et samarbejde med kolleger i Vejdirektoratet på tværs af Danmark. Du vil få kontakt til alle aktører i forbindelse med et vejarbejde, herunder entreprenører og borgere, og du skal til daglig søge at løse opgaverne i et samarbejde med flere forskellige fagligheder. Du vil blive en del af et uformelt team, hvor myndighedsbehandling af høj faglig kvalitet er i fokus.

Vi vil være klar til at give dig en god oplæring i dine opgaver, så du behøver ikke at kunne det hele i forvejen ” fortæller afdelingsleder Jørgen Sand Kirk.

Din profil – ingeniør, konstruktør eller noget helt tredje

Du er formentlig uddannet ingeniør, har en akademisk uddannelse eller har arbejdet med tilsvarende opgaver i en tidligere stilling f.eks. i entreprenør- eller rådgiverbranchen, i politiet eller lignende.

Vi ser gerne, at du:

  • har erfaring med sagsbehandling og viden om offentlig vejforvaltning
  • evner at analysere og vurdere sager grundigt for at sikre, at alle relevante aspekter bliver taget i betragtning
  • kan bringe din faglighed i spil i opgaveløsningen – og bidrager til udvikling af arbejdsgange
  • har en interesse for innovative løsninger og er udstyret med en ”krøllet hjerne”, der kan bringe nye perspektiver på banen
  • er god til at samarbejde med mange forskellige aktører og kommunikerer godt både i skrift og tale
  • har flair for IT og digitale værktøjer
  • er en god kollega, som bidrager til den fælles opgaveløsning
Velkommen til afdelingen ”Myndighedstilladelser”

Vi har stærke faglige teams på tværs af landet, som altid er klar til med hjælp og vejledning til en svær sag. Vi lykkes sammen,” fortæller afdelingsleder Jørgen Sand Kirk.

Du bliver en del af afdelingen ”Myndighedstilladelser”, hvor vi for det samlede statsvejnet har ansvaret for sagsbehandling af flere typer tilladelser som gravetilladelser, afmærkning af vejarbejder, afmærkninger ved arrangementer, tilladelser til kørsel med særtransporter m.m.

Vi bidrager desuden med input om trafikafvikling til udbudsmaterialer ved større og mindre anlægs- og driftsprojekter, fører tilsyn med afmærkning og gravetilladelser og medvirker til udarbejdelse af vejregler m.m.

Vi er ca. 32 engagerede medarbejdere i afdelingen med forskellige baggrunde, som bl.a. ingeniører, teknikere og kontorfunktionærer. Vi trives i en uformel atmosfære, hvor vi godt kan have det sjovt, mens vi udfører professionelt arbejde.

Vi er fordelt på vores tjenestesteder i Aalborg, Skanderborg, Middelfart, Næstved, Fløng og København og vi har et velfungerende distance- og ledelsessamarbejde med stor brug af virtuelle møder.

Dine løn- og ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat og aflønnet efter gældende statslig overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg alt efter dine kvalifikationer.

Vi prioriterer, at der er en god balance mellem familie og arbejde, og der vil være mulighed for ugentlige hjemmearbejdsdage.

Vejdirektoratet er en styrelse under Transportministeriet. Dit ansættelsesområde vil være Transportministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Du vil som udgangspunkt blive ansat i Vejdirektoratet på adressen Niels Bohrs Vej 30, 9220 Aalborg.

Ansættelsen er betinget af, at du har et gyldigt kørekort (kategori B).

Læs mere

Vil du vide mere om Vejdirektoratet, og hvad det vil sige at arbejde hos os, kan du læse om vores opgaver og medarbejdere på www.vejdirektoratet.dk.

Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Jørgen Sand Kirk på tlf. 2040 4028 eller mail kir@vd.dk.

Er du interesseret?

Send din ansøgning og CV senest den 1. september 2025. Vi forventer at afholde samtaler uge 37/38.

Forventet ansættelsesdato er den 1. november 2025.

Søg stillingen ved at trykke på linket ”Søg stillingen” eller via vores hjemmeside www.vejdirektoratet.dk. Vedhæft ansøgning, CV og andre relevante dokumenter.

Går du videre fra de indledende samtaler, kan der blive indhentet referencer fra tidligere arbejdsgiver.

Vi tror på, at et inkluderende og mangfoldigt arbejdsmiljø styrker fællesskabet og den måde, vi løser opgaverne på. Vi prioriterer en medarbejdersammensætning, der afspejler samfundet og giver lige muligheder for alle. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede til at søge stillinger uanset alder, køn, seksuel orientering, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Vejdirektoratet - Aalborg, Niels Bohrs Vej, 9220 Aalborg Øst

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-09-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5a70d9a1-4ac9-40b9-a5ef-32eddf829005

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet