Bliv kontormedarbejder hos Retten i Aalborg med spændende udfordringer og udviklingsmuligheder

dato

Retten i Aalborg søger et antal dygtige og engagerede kontormedarbejdere til en spændende og afvekslende hverdag med mange udfordringer i enten retsafdelingen, fogedretten eller forberedelsesafdelingen, herunder familieretten.

Du vil få en spændende hverdag med evt. selvstændigt arbejde og stort ansvar. I hverdagen er der gode muligheder for sparring og udvikling af dine kompetencer. Du vil også få gode kolleger på tværs af faggrænser, hvor der lægges stor vægt på trivsel og godt samarbejde.

I retsafdelingen arbejder man som retssekretær bl.a. med berammelse af straffesager, indkaldelse til retsmøder og udarbejdelse af koncepter til retsbøger og dombøger. Opgaverne som retssekretær indebærer både dialog med rettens eksterne samarbejdspartnere, tiltalte og vidner og skriftligt arbejde f.eks. i forbindelse med protokollering af forklaringer under retsmøder. Retssekretærerne er endvidere en del af rettens weekendvagt/helligdagsordning i forhold til eventuelle grundlovsforhør, og det indebærer, at man har ca. 4 vagter fordelt på et år.

I fogedretten er man sagsbehandler i fogedsagerne eller tvangsauktionerne, hvor man bl.a. berammer og indkalder til møder i fogedretten, afholder møder i fogedsagerne uden tvist og foretager udkørende fogedforretninger. Opgaverne indebærer ofte både dialog via mail og telefon med de personer, der skal møde i fogedretten, og man har som sagsbehandler i fogedretten generelt meget publikumskontrakt, idet alle møder – både i rettens lokaler og i forbindelse med udkørende fogedforretninger – afholdes som fysiske møder.

I forberedelsen og familieretten er man sagsbehandler i de civile sager og familiesagerne, hvor man bl.a. i samarbejde med afdelingens jurister og rettens dommere varetager den skriftlige forberedelse af de civile sager og familiesagerne, berammelse af og indkaldelse til telefonretsmøder og hovedforhandlinger. Retssekretærerne udarbejder koncepter til rets- og dombøger i civile sager og familiesager. De civile sager og familiesagerne oprettes på en digital sagsportal af brugerne og alt korrespondance med eksterne samarbejdsparter og parter i sagerne foregår digitalt.

Den endelige placering og det præcise arbejdsindhold afhænger i øvrigt af dine kvalifikationer og rettens behov på ansættelsestidspunktet.

Stillingen er på 37 timer ugentligt og er til besættelse snarest muligt.

Vi lægger vægt på

  • At du har en kontoruddannelse og gode formidlingsevner, både mundtligt og skriftligt
  • At du er dygtig til og har interesse for it samt gerne kendskab til brugersupport og fejlfinding
  • At du har relevant erfaring inden for rettens sagsområder
  • At du er serviceminded, omhyggelig og stabil
  • At du kan arbejde selvstændigt, effektivt og ansvarsbevidst
  • at du er positiv, engageret og fleksibel
  • at du kan trives med et vist arbejdspres – og er god til at samarbejde
  • At du har et godt humør
  • At du har lyst til at bidrage til udviklingen af opgaverne ved Retten i Aalborg
Hvem er vi
Retten i Aalborg er en del af Danmarks Domstole, og vi varetager betjeningen af borgerne i Aalborg, Vesthimmerland, Rebild og Mariagerfjord Kommuner. Vi er omkring 90 medarbejdere, hvoraf ca. halvdelen er kontormedarbejdere. Rettens lokaler er centralt placeret i Aalborg med nem adgang til offentlig transport. Vi tilbyder en hverdag med gode faglige udviklingsmuligheder i et godt arbejdsmiljø, hvor vi bl.a. har fokus på videndeling, effektivitet og fælles trivsel.

Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisation samt organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat. Du bliver indplaceret enten som retsassistent eller kontorfuldmægtig afhængig af dine kvalifikationer og erfaring.

Du placeres som udgangspunkt som retsassistent i løngruppe 2, sats 2, hvor basislønnen pt. er 28.294,08 kr. pr. måned (1. april 2025). Hertil kommer evt. pension på 15% efter reglerne i Fællesoverenskomsten svarende til en samlet løn inkl. pension på 32.538,17 kr. om måneden. Eventuelle tillæg forhandles i henhold til retningslinjerne for Ny Løn.

Det er en forudsætning for ansættelse, at der kan indhentes en udvidet straffeattest, der ikke giver anledning til bemærkninger. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Du vil blive omfattet af en flekstidsordning.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder i retsafdelingen, Rikke Heby Pedersen, på telefonnummer 99 68 85 50, afdelingsleder i forberedelsesafdelingen, Susanne Haunstrup Jensen, på telefonnummer 99 68 84 45 eller afdelingsleder i fogedretten, Britta Fynbo, på telefonnummer 99 68 84 65. Du kan også læse mere om Retten i Aalborg på vores hjemmeside www.domstol.dk/aalborg eller sende en mail til os på adm.alb@domstol.dk.

Ansøgning
Hvis du er interesseret i at søge stillingen, skal du sende din ansøgning via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen”. Ud over din ansøgning skal du vedhæfte CV, anbefalinger og eventuelt karakterblad fra din kontoruddannelse eller anden relevant uddannelse. Vi vil også gerne have et vellignende foto af dig selv.

Din ansøgning skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 19. maj 2025.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingerne uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Retten i Aalborg, Badehusvej , 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-05-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/8d700712-fb56-4560-9bcb-46ebb8fbb075

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet
Opslag fra vores lokale erhvervAnnoncørbetalt indhold
Boliger til salg i Aalborg

FÅ TRE GRATIS SALGSVURDERINGER AF DIN BOLIG

FÅ TRE GRATIS SALGSVURDERINGER

Adresse
Dine oplysninger deles med op til tre lokale ejendomsmæglere, som efterfølgende vil kontakte dig vedr. salgsvurdering.

Seneste på facebook