Bliv juridisk sagsbehandler med fokus på aktionærbeskatning i Aalborg

dato

Hos os kan du anvende din interesse for skatteområdet til at lave uafhængig klagebehandling. Dyk ned i borgernes og virksomhedernes klagesager inden for aktionærbeskatning, og vær med til at løse en vigtig samfundsopgave. Vi står klar med muligheden for faglig udvikling og et godt fællesskab.

Juridisk sagsbehandling med klageren i fokus
I 18. kontor i Aalborg laver vi klagebehandling inden for aktionærbeskatningsområdet. Kontoret hører under Skatteankestyrelsens Skatteafdeling, og på adressen har vi en række kontorer, som har et stærkt sparringsfællesskab. I 18. kontor er vi 14 medarbejdere, som har forskellige faglige baggrunde og interessen for at løfte en vigtig samfundsopgave til fælles. Vi er klar til at byde velkommen til flere sagsbehandlere, som har interesse i skatteområdet.

I kontoret laver vi grundig juridisk sagsbehandling med klageren i fokus. Vi er stolte af vores store faglighed inden for vores fagområde og har fokus på fremdrift og kvalitet i opgaverne. Som erfaren sagsbehandler vil du arbejde selvstændigt og målrettet med dine sager, og dit arbejde får en afgørende betydning, fordi det er med til at sikre retssikkerheden for borgere og virksomheder. Vi behandler sager af varierende omfang og kompleksitet, så du får god variation i din sagsbehandling.

Vi har et fagligt fællesskab, hvor dørene altid er åbne for spørgsmål, og hvor vi gerne sparrer og deler vores viden med hinanden. Vi lægger vægt på at turde fortælle om både succeser, og når noget er svært. Du bliver desuden en del af et kontor, hvor vi gør os umage med at tage godt imod dig. Vi tilrettelægger et onboardingprogram skræddersyet til dig og støtter dig i din fortsatte faglige udvikling fx i form af mulighed for videreuddannelse.

I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøfter du med din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Dine ansvarsområder og primære opgaver
Du får selvstændigt ansvar for dine egne sager og får bl.a. ansvar for at:

  • sikre, at sagerne er tilstrækkeligt oplyst.
  • bidrage til et tæt samarbejde med forskellige fagkontorer og myndigheder.
  • afholde møder med klagere og repræsentanter.
  • udarbejde udkast til afgørelser og evt. deltage på møder i Landsskatteretten og ankenævn.
Med de opgaver forestiller vi os, at du

  • har en relevant uddannelsesbaggrund som cand.jur., cand.merc.jur., skatterevisor eller masteruddannelse inden for skatte- eller momsretten.
  • har interesse for skatteområdet og erfaring med juridisk sagsbehandling eller indsigt i aktionærbeskatning – eller måske endda begge dele.
  • arbejder selvstændigt, struktureret og driftsorienteret, så vi kommer i mål med sagerne med rette kvalitet og til rette tid.
  • kan kommunikere klart og tydeligt, såvel skriftligt som mundtligt, og gerne vil bidrage aktivt i faglig sparring, vidensdeling og samarbejde.
Kontorchef Rikke Dietz fortæller:
”Hos os har du mulighed for at udvikle dig fagligt med opgaverne. Hver sag indeholder sin juridiske problemstilling, som giver rum for, at du kan lære nyt – også som erfaren sagsbehandler. Når du dykker ned i opgaverne, vil du opleve tillid til dit arbejde, og du kan altid få sparring. Her kan du frit stille dine spørgsmål – store som små. Vi lægger vægt på at inddrage hinanden, både fagligt og socialt, og skabe gode relationer på tværs af teams og kontorer i Aalborg og i Skatteankestyrelsen: Vi har et godt fællesskab”, fortæller Rikke Dietz.

Vidste du…

… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.

… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om, hvilken skat eller moms de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag inden for en rimelig sagsbehandlingstid. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, dit CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 25. marts 2025.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef for 18. kontor, Rikke Dietz, på telefonnummer 3376 2380.

Vi læser ansøgninger løbende og afholder 1. samtaler den 28. marts 2025 og 2. samtaler den 4. april 2025. Vi bruger personligheds- og adfærdstest og eventuelt logisk test som dialogværktøj på 2. samtaler.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Startdato og arbejdssted
Startdato er 1. juni 2025 eller efter aftale.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted ligger smukt ned til vandet helt centralt i Aalborg på adressen Vestre Havnepromenade 5, 1. sal, 9000 Aalborg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Skatteankestyrelsen Aalborg, Vestre Havnepromenade, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6928e2af-616d-4ec1-accb-2aff87a60d07

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook