Bliv en del af Vejdirektoratets myndighedsteam og sikre trafiksikkerhed på statsvejene

dato

Kunne du tænke dig at være en del af et engageret myndighedsteam, der er med til at sikre god fremkommelighed og trafiksikkerhed på statsvejene? Kender du til vejforvaltning eller er du skarp til at sætte dig ind i nye sagsområder? Så er det dig, vi søger, som vores nye kollega!

Hos Vejdirektoratet arbejder vi hver dag for at skabe sammenhæng for de mange trafikanter, der benytter de danske statsveje.

Vi udvikler Danmarks vejinfrastruktur med omtanke og fokus på bæredygtighed. Det kræver dygtige medarbejdere der kan balancere mobilitet, økonomi, miljø og trafiksikkerhed. Her spiller Planlægning- og Myndighedsafdelingen en vigtig rolle.

Du vil blive en del af myndighedsteamet i Aalborg, hvor en vigtig del af arbejdet er sagsbehandling og evt. koordinering af en række mindre projekter.

Dine opgaver
Dine opgaver vil afhænge af dine kompetencer og interesser, og vi vil i samarbejde med dig lave en tilpasning i forhold til gruppens samlede opgaveportefølje.

Opgaver inden for sagsbehandling kan f.eks. være:

  • behandling af ansøgninger i forhold til vejbyggelinjer og vejadgange langs statsvejene
  • sagsbehandling af reklamer i det åbne land langs statsvejnettet
  • gennemgang af kommunernes planlægning i forhold til vejinteresser
  • behandling af ansøgninger om kommerciel servicevejvisning
Uanset hvilke opgaver du vil sidde med, sker opgaveløsningen i tæt samarbejde med de øvrige sagsbehandlere i teamet og i Vejdirektoratets tilsvarende teams i Middelfart og Næstved. Vi forventer, at du deltager i udviklingen inden for fagområdet sammen med kollegaerne.

Du vil få en grundig introduktion til organisationen og arbejdsopgaverne. Du vil blive sidemandsoplært, og vi sparrer altid med hinanden omkring opgaveløsningen.
Du kommer til at referere til afdelingsleder Laura Sand Pedersen.

Din profil
Vi ser gerne, at du er nyuddannet, og du har interesse for myndighedsbehandling inden for vejområdet, og vigtigst af alt har du gåpåmod.

Vi ser gerne, at du har:

  • en uddannelse som landinspektør
  • forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation
  • kvalitetssans
Du kan:

  • balancere løsninger mellem forskellige interessenters behov
  • arbejde selvstændigt og systematisk i dit arbejde
  • bevare overblikket i projekter, der involverer mange interessenter
  • drive og afslutte projekter, der kan strække sig over lang tid
Jobbet indebærer en bred kontakt til borgere, politi og andre myndigheder samt til andre afdelinger i Vejdirektoratet. På grund af sagsbehandlerfunktionen og samarbejdet med eksterne aktører lægger vi vægt på gode færdigheder i mundtlig og skriftlig kommunikation.

Vi lægger desuden vægt på, at du er god til at samarbejde på tværs af fagligheder og har lyst til at bidrage til et velfungerende team, hvor vi hjælper hinanden.

Om os
Du bliver en del af vores myndighedsteam i Planlægning- og Myndighedsafdelingen. Vi er en afdeling, hvor vi er gode til at hjælpe hinanden og har en åben og respektfuld omgangstone.

Afdelingen er fysisk placeret i både Middelfart og Aalborg, og består af 29 medarbejdere, som er landinspektører, ingeniører, jurister og kontormedarbejdere. Afdelingslederen er fysisk placeret i Aalborg med ugentlige arbejdsdage i Middelfart.

Du bliver en del af en organisation, hvor fleksibilitet, kompetenceudvikling og arbejdsliv i balance står højt på dagsordenen. Der vil være mulighed for ugentlige hjemmearbejdsdage.

Dine løn- og ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat og aflønnet efter gældende statslig overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg afhængig af dine kvalifikationer.

Vejdirektoratet er en styrelse under Transportministeriet. Dit ansættelsesområde vil være Transportministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Du vil blive ansat i Vejdirektoratet på adressen Niels Bohrs Vej 30, 9220 Aalborg Øst.

Vil du vide mere
Vil du vide mere om Vejdirektoratet, og hvad det vil sige at arbejde hos os, kan du læse mere om vores opgaver og medarbejdere på www.vejdirektoratet.dk.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Laura Sand Pedersen på 23243095 eller lsp2@vd.dk.

Er du interesseret?
Send dit CV og en kort ansøgning senest den 19. marts 2025. Vi forventer at afholde samtaler den 25. marts 2025 og en evt. 2. samtale kort herefter.

Søg stillingen ved at trykke på linket ”Søg stillingen” eller via vores hjemmeside www.vejdirektoratet.dk. Vedhæft ansøgning, cv, og andre relevante dokumenter.

Vi tror på, at et inkluderende og mangfoldigt arbejdsmiljø styrker fællesskabet og den måde, vi løser opgaverne på. Vi prioriterer en medarbejdersammensætning, der afspejler samfundet og giver lige muligheder for alle. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede til at søge stillinger uanset alder, køn, seksuel orientering, religion, handicap, politisk anskuelse eller etnisk tilhørsforhold.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Vejdirektoratet - Aalborg, Niels Bohrs Vej, 9220 Aalborg Øst

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/ea3644b2-986b-4e85-bd05-34f7f1aa3bff

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet