Vil du være med til at udvikle Nordværks nye BI-platform og skabe sammenhæng mellem data og forretning? Nordværk søger en dedikeret BI- og datakonsulent med backend-fokus til at styrke datadrevne beslutningsprocesser.
Nøgleopgaver
- Sikre indsamling og strukturering af valide, tilgængelige data
- Transformere data fra kildesystemer til brug i Power BI
- Samarbejde tæt med frontend-kollega og BI-superbrugere
- Understøtte datadrevet beslutningsgrundlag internet og eksternt
Om stillingen
Hos Nordværk ønsker vi at udnytte potentialet i data til at optimere vores drift og understøtte strategiske beslutninger. Vi har derfor besluttet at tilføre BI- og datakompetencer til IT- og Digitaliseringsafdelingen. Du kommer til at arbejde dedikeret med hele BI-området, herunder indsamling, analyse og præsentation af data fra vores kildesystemer.
Vi har allerede ansat den kollega, der fokuserer på frontend-delen, og nu søger vi en kollega, der kan varetage backend-delen. Som makkerpar, vil i, sammen med vores BI-superbrugere, skabe stærke resultater.
Dine faglige og personlige kendetegn
- Du har en relevant teknisk eller akademisk baggrund
- Du har erfaring med databaser, SQL, Business Intelligence, gerne PowerBI, og har en naturlig interesse og forståelse for data og IT-systemer
- Du har erfaring med dataintegration fra kildesystemer og opbygning af datamodeller.
- Du kan arbejde struktureret med data i kildesystemer for at sikre, at det data, der præsenteres i frontend-værktøjer, er korrekt og pålideligt.
- Du har en analytisk og løsningsorienteret tilgang, hvor du ser muligheder i data og kan identificere, hvordan data bedst understøtter Nordværks ønske om at blive en mere datadrevet organisation
Nordværk kan tilbyde
Hos Nordværk bliver du en del af en innovativ virksomhed, der har fokus på bæredygtighed og ressourceudnyttelse. Du får en central rolle i at sikre strategisk anvendelse af data til at drive forretningen efter de tre bundlinjer: den økonomiske, den miljømæssige og den sociale.
Ansættelsesforhold og løn
Stillingen er på 37 timer ugentligt. Lønnen dannes i henhold til gældende overenskomst indenfor dit uddannelsesområde.
Det primære arbejdssted er på Nordværks hovedkontor, som ligger på Troensevej i Aalborg Øst, men møder og enkelte arbejdsdage på andre lokationer skal forventes.
Hos Nordværk arbejder vi fleksibelt og med mulighed for hjemmearbejde.
Interesseret?
Er du interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte IT- og digitaliseringschef, Mads Sterup på telefon +45 20 60 48 86.
Ansøgningsfristen er den 5. januar 2025.
Kandidaten forventes at tiltræde stillingen 1. marts 2025
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 15. og 22. januar 2025. Der er to samtalerunder. Kandidater til 2. samtale skal besvare en personprofilanalyse forud for samtalen.
Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede, uanset personlig baggrund, til at søge.
Nordværk I/S
Nordværk er et affaldsselskab med ambitioner om fremtidens affaldshåndtering og ressourceudnyttelse – til gavn for hele Nordjylland. Vi driver bl.a. affaldsenergianlæg, miljø- og deponianlæg, genbrugspladser, transport- og logistikafdeling, genbrugsbutik samt en afdeling for farligt affald. Nordværk er Danmarks fjerdestørste affaldsselskab og ejet af seks nordjyske kommuner. Vi vil være førende inden for innovative, miljørigtige og effektive løsninger og bidrage til kompetence- og vidensdeling i vores ejerkommuner. Vi har fokus på at skabe de bedst mulige cirkulære løsninger i fremtidens marked for ressourceudnyttelse og affaldshåndtering i Nordjylland. Du kan se mere på www.nordvaerk.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Nordværk I/S, Aalborg, Troensevej , 9220 Aalborg Øst
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6159189