Automatiseringsudvikler til Motorstyrelsens innovative forretningsudviklingsteam i Aalborg

dato

Vil du være en del af vores engagerede automatiseringsteam i Motorstyrelsen? Brænder du for at levere kvalitetsløsninger, der understøtter organisationens behov for automatisering og effektivisering? Så er du måske den udvikler, vi søger til vores kontor. Vi omdanner komplekse og tidskrævende manuelle processer til digitale automatiserede løsninger i Motorstyrelsens omfattende systemlandskab.

Dine arbejdsopgaver – automatisering af manuelle processer og drift af automatiseringsløsninger
Som vores nye udvikler bliver du en del af et team på seks, der alle arbejder med optimering af processer, Robotics og automatisering på Motorområdet. Din primære arbejdsopgave bliver at udvikle og drifte nye automatiseringsløsninger, hvilket omfatter at:

  • designe og udvikle end-to-end løsninger i nært samarbejde med teamet og sagsbehandlere
  • kode automatiserede løsninger af sagsbehandlingsprocesser
  • teste og vedligeholde automatiseringsløsninger løbende
  • udbrede metoder og viden til kolleger i organisationen.
Derudover vil det blive en del af dine arbejdsopgaver at bidrage til at kravspecificere, designe og teste Robotics, automatisering, AI og Machine Learning, som udvikles og driftes af vores kolleger i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen eller andre.

Du vil i det daglige arbejde tæt sammen med to kolleger, der har erfaring med Robotics, analyse og automatisering af workflows. Hovedparten af vores opgaver løser vi i projekter, hvor vi arbejder efter agile principper.

Udvikler med god forretningsforståelse
Der kan være flere indgangsvinkler til jobbet, fx et par års erhvervserfaring som softwareudvikler, datamatiker eller data scientist med videre.

IT-fagligt har du:

  • programmeringserfaring i sprog som Python, C# eller JavaScript
  • erfaring med Excel, og det er en fordel, hvis du har erfaring med VBA-kodning
  • erfaring eller kendskab til arbejde med databaser, såsom SQL eller lignende.
Det være en fordel, hvis du har kendskab til

  • Power BI
  • viden om ML-modeller og AI samt
  • erfaring med, eller forståelse af, RPA og/eller User Experience (UX).
Derudover lægger vi vægt på:

  • at du er samarbejdsorienteret, struktureret og i stand til at formidle komplekse indsigter både mundtligt og skriftligt samt i visualiseringer til fx PowerPoint
  • at du besidder en god forretningsforståelse, der gør dig i stand til at sætte dig ind i Motorstyrelsens opgaver
  • at du er forandringsparat og har lyst til at bidrage til udvikling af vores metoder og værktøjer
  • helt naturligt ser forandring som en åbning af nye muligheder.
Lidt om kontoret
Du bliver en del af kontoret Forretningsudvikling og Digitalisering. Vores kontor er omdrejningspunkt for udvikling, optimering og digitalisering af processer samt styring af projekterne i Motorstyrelsen. Vi har en central rolle i modernisering af systemerne – særligt i forhold til at understøtte og udvikle digitale løsninger, der mindsker fejl og frigør tid fra manuelle processer.

Du bliver en del af et kontor med 16 gode kolleger med forskellige baggrunde og kompetencer, fx RPA, data scientist, proceskonsulenter samt projekt- og porteføljeledere. Vi arbejder i teams og projekter, og vi er gode til at komplementere og hjælpe hinanden og vægter det sociale højt.

Din nye arbejdsplads
Du kan se frem til at blive en del af en spændende arbejdsplads, hvor du er omgivet af gode kolleger, der er både ansvarsbevidste, imødekommende, proaktive og har hang til humor. Teamet har ofte mange bolde i luften på én gang, og vi er på udkig efter en kollega, der også trives med det. Vi sætter pris på at have et godt miljø både fagligt og socialt. Vi har travlt men med respekt for balancen mellem arbejde og fritid.

Vi har gode muligheder for faglig og karrieremæssig udvikling, gode ansættelsesvilkår, fleksible arbejdstider, og så får du et job, der giver mening, fordi vores indsats er med til at finansiere den offentlige sektor. Dermed er du en del af en vigtig samfundsmæssig opgave, og du får mulighed for at tage ansvar, lære en masse og gøre en forskel.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send os din ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen” senest 7. maj kl. 12.00.

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen, opgaver og organisationen hos kontorchef Flemming Rod Jeppesen på telefon 72 37 23 51.

Vi forventer at afholde 1. samtalerunde den 13. maj og 2. samtalerunde d. 20. maj. Kandidater, der går videre vil 2. samtalerunde – i sidstnævnte indgår personanalyse, logiktest eller en case.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

I forbindelse med ansættelse indhenter vi straffeattest og referencer.

Tiltrædelse d. 1. august eller efter aftale

Dit arbejdssted bliver Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aalborg, Lauritzens Plads, Lauritzens Plads, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-05-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/fbbccc2f-6897-44c6-b797-3ebb8c69ea51

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet