BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Aalborg Kommune har investeret i beskæftigelsesindsatsen for de ledige længst væk fra arbejdsmarkedet, så vi kan tilbyde flere ledige en job- og virksomhedsrettet indsats.
Hvis du trives med at være ude blandt kommunens virksomheder, og motiveres af at være med til at udvikle indsatsen, så aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere kommer i job, småjob eller fleksjob, så har vi det helt rigtige job til dig.
Vi søger en virksomhedskonsulent til vores team, som arbejder med investeringspuljen, da én af vores dygtige virksomhedskonsulenter har fået et nyt job. Vi tilbyder ansættelse i en fast stilling med tiltrædelse pr. d. 1. juni 2024 eller snarest derefter.
Vi kan tilbyde dig:
- At blive en del af en velfungerende arbejdsplads, hvor trivsel og arbejdsglæde går hånd i hånd med høje forventninger til vores præstationer, faglig sparring og udvikling
- At samarbejde i et team om udvikling af indsatsen og de muligheder, som investeringspuljen giver os
- At bidrage til en indsats, hvor en professionel tilgang til både virksomhederne og de ledige er en selvfølgelighed
Som virksomhedskonsulent skal du levere en professionel service til virksomhederne og arbejde målrettet på formidling af arbejdskraft. Din vigtigste opgave er at skabe jobåbninger for de ledige, der er længst væk fra arbejdsmarkedet -– og samarbejde med de ledige om det ekstra, som får jobbet til at lykkes.
Dine opgaver vil være:
- At opsøge virksomheder og afdække virksomhedernes behov for arbejdskraft
- At fremskaffe job og småjob samt virksomhedspraktikker til primært aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere
- At være i tæt kontakt med og yde sparring til de ledige omkring CV, jobsøgningsstrategi, virksomhedskontakt, etablering af praktik mm.
- At afholde jobsamtaler med de ledige og varetage de administrative opgaver i forbindelse med myndighedsarbejdet
Din baggrund:
Som virksomhedskonsulent lægger vi vægt på en relevant uddannelsesmæssig baggrund kombineret med erhvervserfaring, gerne fra det private arbejdsmarked med salg samt erfaring med motivationsarbejde. Dette sammen med den rette personlighed, indstilling og energi vil være det, som giver dig det bedste fundament til at løse opgaverne i jobbet.
Det vil være en fordel, at du har:
- Gode kompetencer inden for både mundtlig og skriftlig kommunikation
- Erfaring med opsøgende virksomhedskontakt og mødebooking, herunder at afdække virksomhedernes rekrutteringsbehov
- Viden om Jobcentrets målgrupper og myndighedsarbejdet på beskæftigelsesområdet
- Netværk og kontakter til virksomhederne i Aalborg Kommune
Vi forventer, at du har følgende personlige kompetencer:
- Kan begå dig på forskellige niveauer og fagområder samt er god til danne relationer med dine omgivelser
- Fleksibel og serviceorienteret tilgang samt personlig gennemslagskraft
- Gode samarbejdsevner i forhold til at arbejde på tværs og forståelse for sammenhængene i en politisk styret organisation
- Trives med at skabe resultater af egen indsats, samt fokus på at teamet har succes i hverdagen
- Flair og interesse for at anvende IT, og at du kan se digitalisering og kompetenceudvikling som en del af opgaveløsningen i forhold til kerneopgaven
- Kørekort til personbil og egen bil til rådighed – når ikke de fælles biler er ledige
Om os:
Job- og Aktivhuset administrerer lovområderne inden for kontanthjælp for aktivitetsparate over 30 år, aktivitetsparate med en kompetencegivende uddannelse under 30 år, ressourceforløb, samt afklaring til revalidering, fleksjob og førtidspension. Vi varetager også indsatsen i forhold til at fremskaffe og fastholde job til personer, der er visiteret til et fleksjob, de handicapkompenserende ordninger og løntilskud til førtidspensionister. Vi er ca. 135 medarbejdere, herunder eget mentorkorps, psykolog og ergoterapeuter.
Arbejdsstedets adresse:
John F. Kennedys Plads 1B, 9000 Aalborg.
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst mellem KL og HK.
Der er ansøgningsfrist fredag d. 19. april 2024. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag d. 24. april 2024. Ønsker du yderligere oplysninger om jobbet, kan du kontakte afdelingsleder Lene Beyer 2520 3796
Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.
I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold.
Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.
Vores kommune – i rivende udvikling
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
www.aalborg.dk, John F. Kennedys Plads 1B, 9000 Aalborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6023156