Stærk personaleleder med erfaring i værdiskabende kommunikation til enheden Vejledning og Kommunikation

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om os
Motorstyrelsen har som strategisk mål at sætte fuld fart på vejlednings- og kommunikationsindsatsen. Vi tror nemlig på, at regelefterlevelse på motorområdet i høj grad kan nås gennem målrettet vejledning til borgere og virksomheder. Struktureret anvendelse af data til målretning af vores tiltag, tydelig formidling og proaktivitet skal være omdrejningspunktet for dette arbejde.

Vi har samtidig fokus på borgere og virksomheder i rollen som kunder. Kundeoplevelsen hos Motorstyrelsen skal være god, sammenhængende og understøttet af brugervenlige løsninger og værktøjer.

Vi har oprettet en forholdsvis ny enhed med det formål at bringe denne vision til live. Du lander lige ned i arbejdet med at få opbygget team såvel som værktøjer og planer til at nå i mål med vores visioner for området.

Du bliver en del af et ambitiøst lederteam og får kollegaer, som kan give dig faglig og ledelsesmæssig sparring. Arbejdsmiljøet er uhøjtideligt og positivt, og din leder er åben, har tillid til dine evner og er ikke bange for at give dig ansvar for opgaverne.

Om jobbet
Du har den overordnede styring og ledelse af pt. otte medarbejdere. Du vil skulle rekruttere flere medarbejdere som en af dine første opgaver som leder af enheden.

Dine ansvarsområder vil blandt andet være:

  • Strategisk planlægning af kommunikations- og kampagnearbejde, der sikrer, at vi bruger ressourcerne, hvor kommunikation kan gøre den største forskel. Det indbefatter udvikling af målrettede og kreative kampagner og proaktiv adfærdskommunikation
  • Skriftlig vejledning og kommunikation, der møder borgeres og virksomheders behov
  • Vejledningsmøder med vores interessenter, som er fx branche- og interesseorganisationer indenfor motorområdet
  • Gennemførelse af analyser samt effektmåling af kommunikations- og vejledningsindsatser
  • Ledelsesinformation og øvrige materialer til intern og ekstern brug.
  • Interne kommunikationsopgaver, herunder nyheder til intranettet.
Du får mulighed for at sætte dit eget præg på stillingen og vil opleve en organisation med gode muligheder for læring og udvikling.

Om dig
Du er en dygtig og meget erfaren leder, der kan motivere og udvikle dine medarbejdere. Du har blik for personaleledelse og har en vis robusthed i den henseende. Enheden skal i gang med et forløb, som skal udvikle det faglige og sociale klima i enheden. Du skal være klar til at spille en aktiv rolle i dette forløb.

Du har en relevant kommunikationsfaglig uddannelse og dokumenterede evner til at lede markedsførings- og kommunikationsindsatser i praksis med et godt resultat. Du har erfaring med at arbejde strategisk, operationelt og taktisk med kommunikation, og du ved, hvordan kommunikation og kampagner får den største effekt.

Det er vigtigt, at du er god til at samarbejde på alle niveauer, da Vejledning og Kommunikation løser opgaver sammen med mange andre ledere og medarbejdere i organisationen, herunder Skatteministeriets departement, som er en central samarbejdspartner.

Kontrakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbeviser bedes sendt via linket 'Søg stillingen' senest 7. marts 2024. kl. 12.00.

Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Kongen.

Spørgsmål besvares gerne af underdirektør Claus Holm på telefon 72 38 71 73.

Vi forventer at afholde 1. samtale den 12. marts og 2. samtale den 18. marts.

Der vil indgå et testforløb med personanalyse og logisk test samt en faglig case for de kandidater, der går videre i processen. Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest.

Forventet tiltrædelse pr. 1. maj 2024 eller efter aftale.

Stillingen er klassificeret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aalborg, Lauritzens Plads, Lauritzens Plads, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5988830

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook