BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du solide kompetencer indenfor selskabsskat, regnskab og revision? Interesserer du dig for national og international selskabsskat? Så tilbyder vi dig et spændende job med work-life balance, fleksibilitet, ansvar og gode udviklingsmuligheder. Vil du arbejde med kontrol af skattemæssige forhold i nogle af Danmarks største virksomheder? Så er det måske dig vi søger.
Selskabsskatteret og speciale i beskatning af store selskaber på tværs af landegrænser
I vores enhed har vi ansvaret for kontrol af store selskabers skatteforhold, herunder Transfer pricing. Her er et godt mix af national og international beskatning, fordi selskaberne agerer på tværs af landegrænserne. Så sigter du mod alsidige, spændende og komplekse skattefaglige problemstillinger, internationale aspekter og en god blanding af selskabsskat, regnskab og revision, er vores kontor et godt match for dig.
Bredt ansvar for kontrol og dialog med nogle af de største selskaber i Danmark
Du får ansvaret for at kontrollere, at selskabernes skattepligtige indkomst er opgjort korrekt, og at lovgivningen på området er overholdt.
Din primære opgave vil være
- sagsbehandling af selskabsskatteretlige problemstillinger, som identificeres af enten Skattestyrelsen eller selskaberne. Dvs. kontrol af selskabernes regnskaber og selvangivelser samt behandling af henvendelser fra selskaberne og deres rådgivere, hvor der foretages vurdering i forhold til relevant lovgivning.
- udsøgning af selskaber til kontrol i tilfælde, hvor der vurderes at være en høj risiko for fejl i selskabers indkomstopgørelse. Dette udmøntes i Skattestyrelsen oftest i kontrolprojekter.
- samordnede revisioner sammen med enhedens transfer pricing-medarbejdere om internationale skatteforhold. Det kunne være om kildeskatteforhold.
- koncernansvarlig for nogle af Danmarks største koncerner
Stærk i selskabsskat, revision, regnskab og dialog
Du har skatte- eller revisionsbaggrund og en videregående uddannelse som f.eks. cand.merc.aud., HD-R, cand.merc.jur., cand.jur., skatterevisor og gerne kombineret med en Master i skat. Du har nogle års erfaring med selskabsskat samt erfaring med revision og regnskab.
Da opgaverne er komplekse, er det vigtigt, at du har en analytisk tilgang til opgaverne, en struktureret arbejdsstil og er god til at træffe beslutninger. Du er dynamisk, ansvarsbevidst og kendt for dine evner til at skabe gode relationer med alle – både internt og eksternt.
Du får stor indflydelse på tilrettelæggelsen af din dagligdag, og du får i udstrakt grad mulighed for at dyrke selskabsskatten i et globaliseret område, der er under konstant udvikling og forandring.
Du motiveres af at arbejde i et miljø, der er kendetegnet ved høje forventninger til kvaliteten af dit arbejde. Det er vigtigt, at du gennem målrettet kommunikation bidrager til at sikre det gode samarbejde og den tætte dialog, vi har med selskaberne og deres rådgivere igennem hele vores sagsbehandling.
Store Selskaber – din nye arbejdsplads
Enheden Store Selskaber 14 er en kombineret selskabsskat- og Transfer pricing-enhed, som består af 18 specialister med meget høj faglighed inden for selskabsskat eller transfer pricing.
Enheden Store Selskaber 14 er en del af afdelingen Store Selskaber, der er organisatorisk placeret under fagområdet Selskaber i Skattestyrelsen. I Store Selskaber arbejder vi med de ca. 10.000 største selskaber i Danmark. På transfer pricing-området har vi ansvaret for, at alle koncernforbundne selskaber handler i overensstemmelse med armslængdeprincippet ved kontrollerede transaktioner.
Vi sætter en ære i at være gode til at kombinere vores viden om forretning, revision, regnskab, selskabsskat og transfer pricing, og har stort fokus på kvaliteten i vores opgaveløsning. Vi har et godt samarbejde og en god dialog, såvel internt i enhed og Skattestyrelsen som i vores relation til selskaber og rådgivere.
Vi har en åben, god tone og et dejligt socialt samvær. Vi løfter i flok og passer på hinanden. Vi lægger vægt på, at vi hele tiden udvikler os fagligt som menneskeligt, men også på udvikling af vores opgaver. Vi løser vores opgaver effektivt, samtidig med høj kvalitet i opgaveløsningen og god trivsel opretholdes.
Endelig er det vigtigt for os, at der er en god balance mellem dit arbejde og din fritid.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 29. februar 2024.
Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Henrik Juhl på 72 38 41 69.
Vi holder løbende samtaler. Vi tilbyder nogle samtaler efter kl. 16. Der kan indgå en logisk test og en personprofilanalyse i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Tiltrædelse pr. 1. maj 2024 eller efter aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet). Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Aalborg, Lauritzens Plads, Lauritzens Plads, 9000 Aalborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 29-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5982345