Sagsbehandler med erfaring til aktionærbeskatning i Aalborg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du indsigt i skatteområdet og erfaring med sagsbehandling? Vil du bidrage til at løfte en vigtig samfundsopgave, når du behandler borgernes og virksomhedernes klagesager? Bliv en del af Skatteankestyrelsen i Aalborg, hvor der er et stærkt fagligt miljø og stor tillid i opgaveløsningen.

Juridisk sagsbehandling med klageren i fokus
I 18. kontor i Aalborg laver vi klagesagsbehandling inden for aktionærbeskatning. Kontoret hører under Skatteankestyrelsens Skatteafdeling, og på adressen har vi en række kontorer, som har et stærkt sparringsfællesskab. I 18. kontor er vi 21 medarbejdere, som har forskellige faglige baggrunde og interessen for at løfte en vigtig samfundsopgave til fælles. Vi vil gerne byde velkommen til en ny kollega, som har god indsigt i skatteområdet.

I kontoret laver vi grundig juridisk sagsbehandling med klageren i fokus. Vi er stolte af vores store faglighed inden for vores fagområde. Vi har fokus på fremdrift og kvalitet i opgaverne. Som erfaren sagsbehandler vil du arbejde selvstændigt og målrettet med dine sager, og dit arbejde får en afgørende betydning, fordi det er med til at sikre retssikkerheden for borgere og virksomheder. Vi behandler sager af varierende omfang og kompleksitet, så du får god variation i din sagsbehandling.

Vi er en arbejdsplads, som gør os umage med at tage godt imod nye medarbejdere, og vi lægger vægt på oplæring, ansvar og sparring. Vi tilrettelægger dit onboardingprogram skræddersyet til dig.

I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøfter du med din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Dine ansvarsområder og primære opgaver
Du får selvstændigt ansvar for din egen sagsportefølje, og du får bl.a. ansvar for at:

  • sikre, at sagerne er tilstrækkeligt oplyst
  • bidrage til et tæt samarbejde med forskellige fagkontorer og myndigheder
  • afholde møder med klagere og repræsentanter
  • udarbejde udkast til afgørelser.
Med de opgaver forestiller vi os, at du

  • er uddannet cand.jur., cand.merc.jur., skatterevisor, professionsbachelor i skat eller har en diplom- eller masteruddannelse inden for skatte- eller momsretten.
  • har god indsigt i skatte- og forvaltningsretten og erfaring med sagsbehandling.
  • arbejder selvstændigt, struktureret og driftsorienteret, så vi kommer i mål med sagerne med rette kvalitet og til rette tid.
  • kan kommunikere klart og tydeligt, såvel skriftligt som mundtligt, og gerne vil bidrage aktivt i faglig sparring, vidensdeling og samarbejde.
Kontorchef Pernille Dahl Bach fortæller:
”Du kan se frem til at blive en del af et kontor med dygtige medarbejdere. Vi er en god blanding af nyere og mere erfarne medarbejdere med forskellige uddannelsesbaggrunde. Vi er rigtig gode til at trække på hinandens fagligheder. I kontoret og på adressen i Aalborg har vi opbygget en solid sparringskultur, som også omfatter sparring på tværs af Skatteankestyrelsens øvrige skattekontorer. Selvom vi sidder på forskellige kontorer i Aalborg, er vores døre altid åbne for hinanden, både til stort og småt”, fortæller fungerende kontorchef for 18. kontor, Pernille Dahl Bach.

Vidste du…

… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.

… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om, hvilken skat eller moms de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag inden for en rimelig sagsbehandlingstid. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, dit CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 8. april 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte fungerende kontorchef for 18. kontor, Pernille Dahl Bach, på telefonnummer 3376 0708.

Vi læser ansøgninger løbende og afholder 1. samtaler den 11. april 2024 og 2. samtaler den 16. april 2024. Vi bruger personligheds- og adfærdstest og eventuelt logisk test som dialogværktøj på 2. samtaler.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Startdato og arbejdssted
Startdato er 1. maj 2024 eller efter aftale.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er smukt ned til vandet helt centralt i Aalborg på adressen Vestre Havnepromenade 5, 1. sal, 9000 Aalborg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteankestyrelsen Aalborg, Vestre Havnepromenade, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6019952

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet