Rengøringstekniker til hospitalsservice med patientkontakt og specialfunktioner

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi mangler dig, der har lyst til at arbejde med rengørings- og serviceopgaver på et hospital. Du bliver en uundværlig del af hverdagens logistik, hvor du gør en forskel for dine mange kolleger på hospitalet, ligesom du er med til sikre effektive og sammenhængende patientforløb.

Du har et stort servicegen, professionalisme er dit varemærke, og så er du en super god kollega, der tager ansvar for et godt og humørfyldt arbejdsmiljø. Til gengæld kan vi tilbyde dig et spændende job med mening, gode muligheder for udvikling, og en ledelse der er tæt på og lytter. Sidst, men ikke mindst, tilbyder vi et stort fællesskab på en stor arbejdsplads med mange fantastiske kolleger.

Dine opgaver
Som rengøringstekniker på sengeafsnit og ambulatorier i vores Børne- og Ungeafdelingen udfører du rengøring af sengestuer, undersøgelsesstuer og diverse birum samt servering af mad for patienter. Patienterne i Børn- og Ungeafdelingen kan være til undersøgelse og behandling af fx astma, allergier, almene børnesygdomme samt diabetes, mave- og tarmsygdomme, hjertesygdomme og sygdomme i hjerne og rygmarv. Du skal derfor kunne begå dig i afdelinger, hvor du møder børn og forældre i svære og sårbare situationer. Du vil være en del af et team, hvor I har fælles ansvar for at komme i mål med dagens opgaver og I hjælper hinanden. 

Derudover vil du en dag om ugen have vagter, hvor du varetager en specialfunktion med rengøring af skoper (bruges til kikkertoperationer) på Urologisk afsnit. Derudover vil du have ansvar for at tage imod patienter og lave blærescanninger på patienter samt lave opfyldning på stuerne af steril- og engangsvarer samt linned. Der kan i løbet af dagen være stort flow af patienter og det er vigtigt du kan tilpasse og prioritere i dine arbejdsopgaver, så du ikke bliver flaskehals for flowet
Da stillingen indeholder en specialfunktion, lægger vi vægt på, at du er faglig dygtig inden for rengøringsfaget og du vil skulle fordele ferie- og helligdage med de andre, der varetager specialfunktionen, så denne altid er dækket ind.

I dit arbejde vil du komme tæt på patienter og deres pårørende, du arbejder tæt sammen med andre faggrupper, og det er vigtigt for os, at du møder dem alle med et smil, ordentlighed og professionalisme.

Mødetider
Vær opmærksom på, at du skal kunne møde til de beskrevne mødetidspunkter for at kunne søge stillingen.
Dine vagter vil køre i et fast 8-ugers-rul med 1 vagt om ugen med skopi-opgave (man-, tir-, eller onsdag) og weekendvagter hver fjerde uge.

  • Tidligvagter: kl. 6.00-14.00
  • Vagter med skopi-opgave: kl. 7.30-15.00
  • Weekend: kl. 6.00-13.00
Stillingen er på gennemsnitligt 37 timer/ugen.

Når du starter hos os
Når du starter hos os, får du et grundigt opstartsforløb, hvor du oplæres i rengøringsmetoden, som vi anvender på hospitalet (Insta800). Du bliver koblet sammen med en kollega, som kender til afsnittet, og som kan introducere dig til både opgaverne og dine øvrige kolleger. I får et par følvagter sammen, hvor du får mulighed for at se flowet i hverdagen og kan spørge om stort og småt, så du får en god opstart i jobbet.

Vi efteruddanner løbende vores medarbejdere som rengøringsteknikere ved AMU Nordjylland. Da man opnår merit for erfaring gennem sin ansættelse i Service & Rengøring, vil uddannelsen typisk vare 11 uger for vores medarbejdere.
Læs mere om uddannelsen.


Om dig
  • Du har erfaring fra service- og/eller rengøringsbranchen og har stærke kompetencer inden for faget
  • Gode danskkompetencer er påkrævet, da det er nødvendigt for samarbejdet med dit team, øvrige faggrupper, kontakt med patienter og pårørende. Alle arbejdsplaner, hygiejneinstrukser og uddannelsen som rengøringstekniker er også på dansk.
  • Du kan anvende IT-systemer, og du skal tjekke din arbejdsmail minimum én gang om ugen. Vi bliver mere og mere digitaliserede, og flere steder anvender vi et digitalt opgavesystem som arbejdsplan på mobilen.
  • Vi er synlige i hverdagen, og vi udfører ofte vores arbejde mens patienter, pårørende, plejepersonale og læger er til stede. Det kræver en god portion situationsfornemmelse, ligesom det kræver, at du kan tilpasse dig mange forskellige samarbejdsrelationer.
  • Du spotter af dig selv de steder, hvor vi kan blive endnu bedre – og siger det højt.
  • Du har en fleksibel indstilling. Hospitalet er en arbejdsplads, hvor der hurtigt sker ændringer. Det betyder, at arbejdsdagen tit udfolder sig anderledes, end du havde tænkt, da du mødte ind.
  • Du er god til at samarbejde i et team, forstår at tage ansvar for både egne og for teamets opgaver, ligesom du koordinerer opgaverne med dine kolleger.

Vi tilbyder
Du bliver en del af en afdeling, hvor vi sætter barren højt for rengørings- og servicefaget. Du gør en forskel hver eneste dag for både patienter og dine kolleger på hospitalet, og du er aldrig alene. Vi har et godt fællesskab med en uhøjtidelig omgangstone, hvor der er plads til alle. Du bliver en del af en afdeling, hvor vi lytter til vores medarbejdere, og vi holder tavlemøder, hvor alle kan byde ind. Du får en stor grad af selvstændighed i jobbet med mange forskellige opgaver, ligesom der er mulighed for specialisering, mere ansvar og udvikling, hvis du har lyst til det.  Inden længe flytter vi til Hospitalsbyen i Aalborg Øst, hvilket betyder nye spændende opgaver og endnu mere tværfagligt samarbejde i serviceblokken.

Om os
Service & Rengøring er en tværgående afdeling på Aalborg Universitetshospital. Vores kerneopgave er at levere diverse rengørings-, service- og logistikopgaver til hospitalets øvrige faggrupper. Opgaverne udføres på alle tilhørende matrikler til Aalborg Universitetshospital Aalborg Universitetshospital i Aalborg, Farsø, Hobro, Thisted og Psykiatriens matrikler i Aalborg, Brønderslev og Thisted samt regionale institutioner. Vi er cirka 500 medarbejdere, bl.a. linnedkonsulenter, logistikassistenter, rengøringsteknikere, portører og serviceassistenter.

Vi arbejder ud fra Region Nordjyllands ITOP-værdier: Indflydelse, Tillid, Ordentlighed og Professionalisme. Vores mål er at professionalisere rengørings- og servicefaget samt ledelsen heraf, så vi fortsat kan være den bedste understøttende funktion for hospitalets øvrige faggrupper, udvide vores opgaveportefølje og sikre det bedst mulige forløb for patienterne.

Har du yderligere spørgsmål?
Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte organisationskonsulent Emilie Engemann på telefon 21194484 eller e-mail emilie.jensen@rn.dk .

Det praktiske
Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst. Inden ansættelse vil der foretages en individuel lønvurdering ud fra din erfaring og evt. gennemførte kursuser.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 4. nov. kl. 7.30-10.30. Der ønskes tiltrædelse hurtigst muligt, men vi er også indforstået med, at vi kan blive nødt til at vente på den rette ift. opsigelsesperiode.
Du søger stillingen ved at klikke på "søg job". Ansøgninger modtages ikke på mail.

Om Region Nordjylland
Vi er ca. 15.000 meget forskellige medarbejdere, der hver dag leverer velfærd til omkring 590.000 nordjyder inden for sundhed, regional udvikling og det specialiserede socialområde. Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge jobbet - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder. Læs mere om os på www.rn.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Region Nordjylland, Reberbansgade 15, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6128887

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet