BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I HK Handel Nordjylland har vi stort fokus på at styrke vores indsats og de faglige fællesskaber indenfor handelsområdet - med særligt fokus på nethandel, kontor, engros og lagerområdet. Da én af vores gode kolleger skal på barsel, søger vi derfor en ny kollega til teamet.
Dit daglige arbejde vil bestå i at kontakte og besøge eksisterende og potentielle medlemmer på arbejdspladserne indenfor handelsområdet.
Din vigtigste opgave vil være organisering af især elever under uddannelse indenfor HK Handels område.
Derudover vil du - sammen med dine kollegaer – skulle arbejde for at få valgt tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljørepræsentanter på arbejdspladserne samt generelt at få indmeldt flere medlemmer indenfor området.
Jobbet
- En stor del af arbejdstiden vil gå med at besøge arbejdspladserne indenfor HK Handels område
med henblik på at styrke fællesskabet mellem de ansatte - til gavn for både medlemmer og potentielle medlemmer.
- Du skal bl.a. forklare værdien af vores faglige fællesskab, herunder fortælle om fordelene ved at tegne overenskomst med HK Handel samt hvorfor det er vigtigt at vælge en tillidsrepræsentant. Du vil ligeledes spille en central rolle i forbindelse med konkrete kampagner og indsatser, fx de kommende overenskomstforhandlinger.
- En væsentlig del af jobbet omhandler ligeledes kontakten til elever indenfor HK Handels område, som du typisk vil skulle besøge på deres arbejdspladser. Der kan dog også være tale om at kontakte eleverne pr. telefon.
- Du får sammen med dine nærmeste kolleger ansvar for at facilitere forskellige arrangementer for vores medlemmer, herunder selv at være ”på” i denne sammenhæng.
- Du vil blive godt klædt på til opgaverne og vil have gode muligheder for at sparring om mål, erfaringer og opgaver og indgår sammen med dine nærmeste daglige kolleger i HK Handel Nordjylland i et landsdækkende team for medarbejdere med lignende opgaver i andre afdelinger.
Profil
Som opsøgende konsulent arbejder du meget proaktivt med eksisterende og potentielle medlemmer i forhold til rådgivning, afklaring og relationer. Vi søger derfor dig som:
- Trives godt med en varieret hverdag med mange udadvendte aktiviteter og besøg på virksomheder i hele Nordjylland
- er god til at skabe og vedligeholde relationer
- kan arbejde selvstændigt og struktureret med den administrative forberedelse og opfølgning
- kan kommunikere skarpt på skrift og i tale – og ikke er bange for at gribe telefonen og ringe til både eksisterende og potentielle medlemmer samt til elever, der endnu ikke er en del af vores fællesskab
- er målrettet og drives af at skabe resultater på både kort og længere sigt
- kan jonglere effektivt mellem forskellige opgaver
- har et positivt syn på fagbevægelsen og vores indsats på det danske arbejdsmarked.
Din uddannelsesmæssig baggrund er ikke afgørende, men vi forestiller os, at du tidligere har arbejdet i en lignende stilling eller alternativt med opsøgende arbejde, hvor du skulle brænde igennem med dit budskab. Vi sørger for, at du bliver klædt godt på til det faglige indhold i jobbet.
Hvad kan vi tilbyde?
Vi tilbyder en udfordrende og varieret hverdag i en uformel organisation, hvor alle er meget engagerede og arbejder målrettet på at skabe værdi for HK’s medlemmer og gode løn- og arbejdsvilkår for de ansatte på områdets virksomheder.
Vi har et fleksibelt arbejdsmiljø med varierende opgaver og med fokus på frihed under ansvar samt gode muligheder for selv at tilrettelægge arbejdet.
Du bliver en del af et fællesskab, hvor vi løfter i flok og dyrker den kollegiale faglige sparring – og så har vi den tilgang, at det er bedre at ramme lidt ved siden af skiven, end ikke at få noget gjort!
Så hvis du brænder for at møde nye mennesker, organisere din egen hverdag, opnå resultater, ikke ønsker at to dage er ens og vil have fantastiske kollegaer, så er dette job lige noget for dig.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid. Der er tale om en begivenhedsbestemt ansættelse (barselsvikariat) – sandsynligvis frem til sommeren 2025. Arbejdstiden er ikke fast tilrettelagt og timerne placeres fleksibelt i forhold til opgaverne, hvilket indebærer, at der må påregnes aften- og weekendarbejde. Hovedparten af arbejdstiden vil dog falde indenfor normal arbejdstid.
Du aflønnes i henhold til dine kvalifikationer og erfaringer efter overenskomst for ansatte i HK. Vi tilbyder attraktive løn- og ansættelsesvilkår, blandt andet gode muligheder for efter- og videreuddannelse, arbejdsgiverbetalt pensionsordning og fritvalgskonto.
Det er en forudsætning, at du har kørekort og kan anvende egen bil i arbejdet.
Proces og tiltrædelse
Ansøgningsfristen er søndag den 22. september 2024. Samtaler forventes afholdt fredag den 27. september. Søg stillingen via HK’s hjemmeside www.hk.dk/job.
Tiltrædelse gerne hurtigst muligt og senest den 1. november 2024.
Ansættelsessted
Du får tjenestested på hovedkontoret i Aalborg, men en stor del af din arbejdstid vil blive brugt til besøg på HK-arbejdspladser i hele Nordjylland.
Yderligere oplysninger
Du kan få yderligere oplysninger om jobbet eller organisationen hos fagchef Anne Louise Alstrup, tlf. 6088 8750 eller tillidsrepræsentant Tina Mellerup, tlf. 2624 5217.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
HK/Nordjylland, Gartnervej, 9200 Aalborg SV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6112049