BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du på udkig efter en spændende stilling, hvor du kan bevare overblikket, anvende dine faglige kompetencer og samarbejdsevner til at håndtere en bred vifte af opgaver inden for beredskabet? Har du mod på at tage ansvar og evnen til hurtigt at omstille dig? Vil du bidrage til at levere god service inden for alle områder af beredskabet, og kan du arbejde i 12-timers vagter - både dag og nat, i hverdage, weekender og på helligdage? Hvis ja, så kan vi tilbyde dig en stilling som operatør i vores vagtcentral med opstart den 1. november 2024.
Vi er en arbejdsplads med engagerede og fagligt dygtige kollegaer, samlet i et trygt miljø med plads til den enkelte. Du vil blive tilknyttet vagtcentralen, som er en del af det operative område i Nordjyllands Beredskab. Vagtcentralen består af 17 personer med forskellig baggrund, alder og anciennitet. Vi er indgangen til en stor del af resten af beredskabet, hvilket giver dig en bred forståelse af de mange forskellige opgaver, beredskabet løser. Arbejdet varierer i tempo, og det er aldrig til at vide, hvad dagen eller natten bringer.
Se yderligere beskrivelse og en video af vagtcentralen her.
Om jobbet
Din arbejdsdag vil oftest varer 12 timer, med både dagvagter (kl. 7-19) og nattevagter (kl. 19-7). I løbet af vagten vil du opleve mange forskellige arbejdsopgaver, herunder:
- Håndtering af operative opgaver, såsom brand-, rednings- og miljøopgaver. Du skal understøtte indsatsen på skadestedet og samarbejde med indsatslederen, holdlederen, mandskabet og chefvagten. Du skal desuden disponere yderlige ressourcer og bevare overblikket.
- Håndtering af aktive alarmer, herunder brandalarmer, tyverialarmer, elevatoralarmer, overfaldsalarmer, nødkald m.m.
- Vedligeholdelse af ovenstående alarmanlæg, herunder kendskab til de forskellige typer anlæg og evnen til at foretage tekniske systemændringer.
- Fungere som indgang til hele beredskabet for både borgere, kunder og samarbejdspartnere. Du skal yde god, korrekt og hurtig service og være bevidst om, hvilke opgaver du selv kan løse, og hvilke der skal håndteres andetsteds i beredskabet.
Du skal kunne løse disse opgaver selvstændig og ofte samtidigt, men også være i stand til at bede om hjælp fra dine kollegaer, samt støtte en kollega, når opgaverne bliver særligt komplekse og kræver hurtig håndtering af mange ting.
På dagvagter vil du have to andre operatører som dine nærmeste kolleger, og på nattevagter én anden operatør. Vagtrullet roterer, så du vil have både dag- og nattevagter med alle operatører. Stillingen kræver derfor høj samarbejdsevne og god situationsfornemmelse.
Om dig
For at komme i betragtning skal du:
- Have relevant uddannelse og erfaring inden for det operative beredskab, herunder minimum være uddannet brandmand, og gerne holdleder eller indsatsleder.
- Kunne holde fokus og arbejde målrettet og selvstændigt på alle tider af døgnet.
- Have gode kommunikationsevner både skriftlig og mundtlig. Du skal kunne formulere dig tydeligt og præcist i alle typer situationer, hvad enten der er overfor en borger, der har ild i sit hus, en tekniker, der bøvler med et anlæg, eller en kollega, som du viderestiller en telefon til.
- Være serviceminded, udvise overskud og være en god samarbejdspartner, selv på 12. time med mange opgaver.
- Kunne bidrage til en tryg og sikker arbejdsplads.
Oplæring til jobbet
Vi sørger for grundig oplæring, hvor du hurtigt vil få mulighed for selv at håndtere opgaver. Du vil blive tilknyttet faste oplæringspersoner og komme rundt i hele organisationen, og oplæringsforløbet vil løbende blive tilpasset dine kompetencer.
Løn- og ansættelsesvilkår
Det er en forudsætning for din ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at godkendelsen kan opretholdes under hele din ansættelse. Du vil blive ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende aftale mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Stillingen er på 37 timer om ugen. Dit arbejdssted bliver Den Fælles Vagtcentral på Hjulmagervej 20, 9000 Aalborg.
Det praktiske
Samtaler afholdes torsdag den 5. september og fredag den 6. september.
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til vagcentralleder Nicolai Kanstrup på mail nrk@nobr.dk eller mobil 49 40 75 80.
Om Nordjyllands Beredskab
Nordjyllands Beredskab er et af landets største beredskaber med ansvar for ca. 590.000 nordjyder fordelt på knap 7.900 km2. Dette ansvar tager vi meget seriøst og løser det i tæt samarbejde på tværs af alle vores afdelinger. Vi rykker ud til brand- og redningsopgaver fra 36 brandstationer i 11 nordjyske kommuner.
Nordjyllands Beredskab varetager også en bred palet af serviceopgaver, som fx flytteservice, nøgleservice, værkstedsarbejde samt tyveri- og brandalarmering. Vores kursuscenter tilbyder desuden en lang række uddannelser og kurser. Nordjyllands Beredskabs Vagtcentral håndterer ikke alene opgaver for det operative område, men også opgaver der er tilknyttet serviceområdet.
Disse mange opgaver kunne vi ikke løse uden vores dedikerede fuldtidsansatte, deltidsansatte og frivillige. Læs mere om os på www.nordjyllandsberedskab.dk
Forud for endelig ansættelse indhentes der straffeattest.
Nordjyllands Beredskab opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Nordjyllands Beredskab I/S, Thomas Boss Gade, 9000 Aalborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6093576