Nysgerrige dataanalytikere til Kvalitet og Styring i Motorstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at forme fremtidens digitale løsninger indenfor motorområdet? Er du drevet af at udvikle statistiske modeller og datadrevne løsninger? Har du en passion for at arbejde med data og skabe meningsfulde analyser? Så er det dig, vi har brug for i Motorstyrelsen.

Vi søger dedikerede kolleger, der får mulighed for at udfordre sig selv og bidrage til analytisk nytænkning i et område med stor politisk bevågenhed. Du bliver en del af en enhed, hvor vi arbejder målrettet med udvikling af analytiske modeller og dataløsninger, der både påvirker den strategiske retning for Motorstyrelsens område, og optimerer vores processer og drift gennem datadrevne metoder.

Opgaver der udvikler og skaber effektfulde løsninger
Vi løfter en række forskellige opgaver og som dataanalytiker kommer du til at:

  • håndtere og kombinere omfattende datamængder
  • udvikle og forfine statistiske og analytiske datamodeller
  • belyse komplekse problemstillinger
  • deltage i faglige drøftelser om analysemetoder og design
  • formidle analyseresultater og forretningsviden
  • bidrage til produktionsstyring og opfølgning på resultatkrav.
Vi søger flere videbegærlige kolleger
Du har sikkert et højt ambitionsniveau, og en solid metodisk og dataanalytisk faglighed. For at lykkes i jobbet forventer vi, at du:

  • har praktisk erfaring med kvantitative analysemetoder og dataværktøjer som Power BI, SQL, Business Object eller lignende
  • er nysgerrig og hurtig til at tilegne dig nye programmeringssprog og teknologier
  • trives med at kunne fordybe dig i komplekse databehandlings- og analyseopgaver
  • kan formidle dine resultater klart og effektivt.
  • kan have en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau, alternativt flere års praktisk erfaring med de nævnte opgaver.
Derudover er det en fordel, hvis du har:

  • en stærk analytisk sans og kan se sammenhænge i komplekse data
  • politisk forståelse for at sætte dine analyser i en bredere kontekst
  • erfaring med produktionsopfølgning og flair for Excel og visuel præsentation af data.
Vi har fokus på det, der motiverer og udvikler
Vores hovedopgave er at levere dataudtræk til brug for produktionsplanlægning og produktionsstyring, til dataanalyse, opfølgning på revisionsrapporter og handlingsplaner og vi bidrager til fastsættelse af mål- og resultatkrav samt årsrapporter. Vi leverer desuden dataudtræk til understøttelse af departement og direktion.

Når du ansættes hos os, har vi først og fremmest fokus på det der gør, at du bliver en stolt ambassadør for vores værdier. Vi har blik for det der sker i verden omkring os ved udsyn og samarbejder internt og eksternt. og vi vil sikre din faglighed og trivsel ved nærværende ledelse og godt kollegaskab. Det gør vi bl.a. med tæt dialog med din leder, med sparring og videndeling internt og på tværs af organisationen. Og så har vi naturligvis fokus på, hvordan vi kan skabe en god balance mellem job og fritid.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send os blot dit CV, der også indeholder din motivation for at søge stillingen og hvor du ser det gode match mellem din profil og stillingen.

Vedhæft også eksamensbevis og andre relevante dokumenter via linket ”Søg stillingen” senest onsdag d. 3. januar 2024. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Flemming Hansen på telefon 72 37 88 49.

Vi forventer at afholde samtaler den 8. januar 2024. Der kan blive tale om yderligere en samtale og der kan indgå en case og person- og logikanalyse i rekrutteringsprocessen.

Vi indhenter straffeattest og referencer i forbindelse med ansættelse.

Forventet tiltrædelse er den 1. marts 2024 eller efter nærmere aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aalborg, Lauritzens Plads, Lauritzens Plads, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5952582

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook