Hos ARBEJDSMILJØEksperten er de autoriseret til at optimere din virksomheds arbejdsmiljø. Det sker ved hjælp af enten face to face rådgivning eller brugervenlige og digitale løsninger, der gør det nemt for alle.
Hvilke kurser skal mine medarbejdere på? Er sikkerheden i orden på min byggeplads?
Og hvornår skal mine kemikalier risikovurderes ?
Det kan være uoverskueligt at holde styr på reglerne inden for arbejdssikkerhed, -klima og -regler.
ARBEJDSMILJØEksperten i Aalborg kan gøre det nemmere for dig.
Alt fra undervisning af medarbejdere, rådgivning af ledelsen og forskellige målinger i arbejdsmiljøet kan ARBEJDSMILJØEksperten klare.
“Vi plejer at sige, at vi kan rådgive om hele paletten, du kan komme i tanke om inden for arbejdsmiljø, sikkerhed og trivsel - det er det vi er autoriserede til,” siger Lene Bildtoft, adm. direktør for ARBEJDSMILJØEksperten Nord.
Virksomheder kan outsource arbejdsmiljøområdet til ARBEJDSMILJØEksperten. Ansvaret ligger stadig ved virksomheden, men med hjælp fra Lene Bildtoft og hendes medarbejdere sikrer virksomheden, at de overholder gældende lovgivning.
Det kan eksempelvis gør sig gældende ved byggepladser, forsyningsselskaber, landbrug eller øvrige typer af virksomheder.
Ifølge Lene Bildtoft giver det mening at outsource området for arbejdsmiljø:
“På den måde kommer alle til at bruge tid på det, de er bedst til. Vores kunder er super gode til at lave noget inden for deres område, og vi er super gode til at holde styr på arbejdsmiljøet,” siger Lene Bildtoft, der har arbejdet med arbejdsmiljørådgivning siden 1990, og som var med til at starte ARBEJDSMILJØEkspertens nordjyske afdelinger i 2008.
Foto: Privatfoto // ARBEJDSMILJØEkspertens services spænder bredt inden for biologisk, kemisk, fysisk og psykisk arbejdsmiljø
ARBEJDSMILJØEksperten er autoriseret af Arbejdstilsynet.
Det betyder, at de er godkendt til at rådgive indenfor det fysiske, kemiske, biologiske, ergonomiske og psykiske arbejdsmiljø.
Samtidig kan de udføre alle typer af målinger som eksempelvis støj, kemi, ergonomi, skimmelsvamp eller trivselsmålinger.
“Og så giver vi ikke bøder,” understreger Lene Bildtoft.
“Vi er til for, at vores kunder skal opdage deres fejl eller udfordringer, inden Arbejdstilsynet kommer og finder dem. Så vi sparer faktisk vores kunder for potentielle bøder,” siger hun med et lille smil.
Digitalisering i en coronatid
De seneste år, hvor hele landet har været ramt af corona, har det ikke stået stille ved ARBEJDSMILJØEksperten.
De har brugt tiden på at udvikle sig i en mere digital retning.
En proces, der egentlig ville tage længere tid, men som allerede nu er blevet indført.
“Vi er sikre på, at det er fremtiden. Det betyder selvfølgelig ikke, at vi ikke kommer ud mere. Slet ikke. Men det sikrer, at vores kunder altid har dokumentationen ved hånden,” siger Lene Bildtoft.
Eksempelvis er ARBEJDSMILJØEksperten blevet eneforhandler på Quentic, som er en digital løsning, der kombinerer menneskelig viden og knowhow med et unikt værktøj, der kan registrere, dokumentere, skabe overblik og styring og derfor gør det nemmere for både medarbejderne og virksomheden at overholde reglerne for et godt arbejdsmiljø.
Mobil-appen Quentic er en del af dette værktøj, hvori virksomheden kan have styr på alle områder inden for arbejdsmiljø, sikkerhed og miljøarbejde (HSEQ). Virksomheden kan blandt andet registrere kemiske sikkerhedsdata (SDS’er), styring af mulige arbejdsulykker samt planlægning og eksekvering af interne og eksterne audits ift. gældende ISO-certificeringer.
Det er muligvis den eneste app, hvor alt er samlet ét sted.
Det betyder altså, at medarbejdere og ledelse altid kan dokumentere, hvorvidt de overholder den gældende lovgivning. Det er eksempelvis nyttigt, når Arbejdstilsynet kommer på besøg og i forhold til virksomhedens interne arbejdsmiljøarbejde.
Samtidig har arbejdspladsen bedre overblik og kan derfor prioritere konkrete problemstillinger og løsninger i egen virksomhed.
Dag og nat
Lene Bildtoft og resten af medarbejderne er opdraget med, at det altid er kunderne, der har førsteprioritet.
Det resulterer i, at kunderne ofte roser ARBEJDSMILJØEksperten for at være meget fleksibel
“Hvis kunden har brug for, at vi kommer og måler på natholdet, så kommer vi der. Skal vi møde klokken 5 om morgen, så gør vi det,” siger Lene Bildtoft.
Derudover har ARBEJDSMILJØEksperten altid en telefonvagt, så kunder kan komme i kontakt med dem.
Hvis din virksomheds arbejdsmiljøområde skal optimeres, så kan du kontakte ARBEJDSMARKEDSEksperten på 82363670 eller besøge deres hjemmeside. De har afdelinger i hele landet og sidder altid klar ved telefonen.