Ledende farmakonom til Klinisk Farmaci, Sygehusapoteket Region Nordjylland

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Klinisk Farmaci, Sygehusapoteket Region Nordjylland, søger en ledende farmakonom til vores to farmakonomteams på Aalborg Universitetshospital, Syd og Nord. Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer/uge med opstart 1. oktober 2023.

Farmakonomteamet på Syd består af 17 farmakonomer, og farmakonomteamet på Nord består af 4 farmakonomer. De to farmakonomteams vil på sigt skulle slås sammen til ét team i forbindelse med ibrugtagningen af Nyt Universitets Hospital i Aalborg Øst.

Om Sygehusapotek Region Nordjylland
Sygehusapotek Region Nordjylland er en farmaceutisk virksomhed under Region Nordjylland med Ca. 240 ansatte. Sygehusapoteket understøtter sikre og effektive medicineringsforløb for nordjyske patienter. Vi arbejder med fremstilling og forsyning af lægemidler, data og farmaceutiske serviceydelser.

Det er vigtigt for os, at vi hele tiden udvikler vores produkter og ydelser, og at disse er økonomisk fordelagtige og lever op til gældende kvalitetskrav.

På Sygehusapotek Region Nordjylland er det ledelsens opgave er at sætte retning og synlige mål, at skabe engagement og motivation hos vores medarbejdere og sammen med dem skabe de resultater, der gør en forskel for vores interessenter og allervigtigst for patienterne.

Om Klinisk Farmaci
Afdelingen Klinisk Farmaci beskæftiger i alt 47 medarbejdere, heraf 1 afdelingsleder, 1 anden ledende farmakonom, 8 farmaceuter og 35 farmakonomer.

Klinisk Farmaci er Sygehusapoteket Region Nordjyllands farmaceutiske ansigt udadtil på sygehusafsnit i hele Region Nordjylland.

Vi arbejder med klinisk farmaceutiske serviceydelser som medicinservice på tre forskellige niveauer, oprettelse af ordinationer, dispensering af medicin, medicinanamnese og farmaceutisk medicingennemgang. Derudover undervisning af både læger og plejepersonale. Der er derfor et tæt samarbejde mellem Klinisk Farmaci og de hospitalsafsnit, vi servicerer.

Rationel brug af lægemidler fylder en stor del af hverdagen i Klinisk Farmaci og dækker alt fra at sikre, at det er de rigtige lægemidler, der findes i medicinrummene til efterlevelse og implementering af regionale og nationale lægemiddelrekommandationer.

En anden kerneopgave i Klinisk Farmaci er patientsikkerhedsarbejde – både internt i afdelingen og i samarbejde med sygehusafsnittene i regionen.

For at kunne honorere ovenstående arbejder Klinisk Farmaci tæt sammen med de andre afdelinger på Sygehusapoteket.

Primære arbejdsopgaver:
De primære arbejdsområder vil være planlægning, sikring og ledelse af den daglige drift i de to farmakonomteams. Dertil kommer personaleledelse som håndtering af sygemeldinger, ferieplanlægning, opstart af nye medarbejdere og div. medarbejdersamtaler. Det er derfor vigtigt, at du har flair for og interesse i at sætte dig ind i relevante overenskomst- og arbejdstidsregler og lokalaftaler, samt at du ikke er bange for ”den vanskelige samtale”.

Opgaverne i Klinisk Farmaci kræver tæt samarbejde både med vores samarbejdspartnere i klinikken og internt mellem medarbejderne i afdelingen og resten af Sygehusapoteket. Du vil derfor skulle varetage opgaver som opstart at nye aftaler med klinikken, evaluering af eksisterende og nye aftaler, afholdelse af møder med klinikken, afholdelse af interne møder i Klinisk Farmaci (farmakonommøder) samt deltage i ledelsesmøder på Sygehusapoteket.  

Dertil kommer varetagelse af opgaver som ansvarlig for Sygehusapotekets rådighedsvagt, samarbejdet med privatapotek om farmakonom kombi-elever, deltagelse i interne og eksterne arbejdsgrupper mm. Fordeling af disse opgaver vil ske i ledelsesteamet efter ansættelse.

Ledelsesteam:
Som ledende farmakonom vil du indgå i et ledelsesteam sammen med den anden ledende farmakonom og afdelingslederen. Ledelsesteamet vil både have faste møder og ad hoc møder, ligesom der også vil være mulighed for, at de to ledende farmakonomer kan have deres eget mødeforum, hvis det ønskes.
 
Ledelsesmæssigt skal ledelsesteamet dække ind for hinanden ved ferie, sygdom mm., uanset om det handler om planlægning af den daglige drift eller deltagelse i fx formelle møder ud af huset.

Din profil
Vi forventer, at du:

  • Er uddannet farmakonom.
  • Er en synlig leder, der kan sætte dig selv i spil, også i de vanskelige situationer.
  • Har en uformel og tillidsbaseret ledelsesstil – både nedad og opad. Erfaring med ledelse er en fordel, men ikke et krav.
  • Har interesse for strategiarbejde og kan føre strategier ud i livet
  • Kan prioritere, motivere og skabe resultater
  • Er fleksibel og omstillingsparat, har gode samarbejdsevner og et godt humør
  • Er selvstændig og beslutningsdygtig
  • Har gode mundtlige og skriftlige formidlingsevner
  • Har kørekort og egen bil, sådan at du kan komme rundt til de forskellige sygehusmatrikler
  • Kendskab til medicinservice vil være en fordel, men ikke et krav.
Du tilbydes
Et spændende og udviklende lederjob, hvor du vil få brug for flere sider af din personlighed, din faglige viden og dine eventuelle ledelsesmæssige erfaringer. Du kan forvente at komme ind i en afdeling med et godt samarbejde og en god blanding af erfarne og nye medarbejdere, som alle er dedikerede til deres arbejde. Der er gode muligheder for sparring med de øvrige ledere samt en stor kontaktflade til flere andre afdelinger på Sygehusapoteket. Der er mulighed for lederuddannelse og kompetenceudvikling.

Vi er organiseret i en flad struktur, hvor vi har nem adgang til hinanden, da vi oplever, at det fremmer kommunikationen og beslutningsprocessen.

Løn og ansættelsesforhold:
Løn og ansættelsesforhold i henhold til overenskomst 32.26.1 ”Overenskomst for ledere på Sundhedskartellets område.” Til stillingen er der fuldt arbejdsgiverfinansieret pensionsordning og betalt frokostpause.    

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen fås ved henvendelse til afdelingsleder Lise Yder på
tlf. 2115 1578 eller ledende farmakonom Mona Møller Fanø på tlf. 2037 9824.

For oplysninger om Sygehusapoteket Region Nordjylland henvises til www.sygehusapoteket.rn.dk eller LinkedIn https://www.linkedin.com/company/sygehusapoteket

I forbindelse med ansættelse indhentes straffeattest. Ansættelse er betinget af godkendelse af denne.

Sygehusapoteket har røgfri arbejdstid og er en røgfri arbejdsplads. Vi opfordrer alle interesserede i at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handikap, etnisk baggrund.

Ansøgning:
Din ansøgning skal være os i hænde senest den 13. august 2023 og sendes via Region Nordjyllands elektroniske ansøgningssystem.

Samtaler:
Vi forventer at afholde samtaler den 18. august 2023 og en evt. anden samtale forventes afholdt den 23. august 2023. Ved en eventuel anden samtalerunde skal du være indstillet på at besvare en personlighedstest.
 

Om Region Nordjylland
Vi er ca. 15.000 meget forskellige medarbejdere, der hver dag leverer velfærd til omkring 590.000 nordjyder inden for sundhed, regional udvikling og det specialiserede socialområde. Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge jobbet - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder. Læs mere om os på www.rn.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Region Nordjylland, Porsvej 1, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://rn.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=6eaaac61-f8dd-4ef7-8e70-4a59b01fa8d6

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5858358

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet