BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I Digitaliseringsenheden i Aalborg Kommune søger vi en digitaliseringskonsulent, som sammen med os vil være med til at drive den digitale udvikling i Danmarks tredje største kommune. Der er tale om en både spændende og udfordrende stilling, hvor du kommer til at arbejde med at omsætte potentialerne i de nyeste teknologier til værdi for Aalborg Kommune. I forvaltningen, Økonomi og Erhverv sætter vi os i spidsen for at samordne kommunens aktiviteter. Vi tænker i tværgående løsninger til fordel for borgere, virksomheder og medarbejdere i Aalborg Kommune.
Om jobbet
Som digitaliseringskonsulent i Digitaliseringsenheden får du ansvar for at understøtte ledelsen inden for digitalisering på tværs af kommunens syv forvaltninger og i egen forvaltning. Dette i beslutninger, gennemførelse og opfølgning, der vedrører Aalborg Kommunes strategi, prioriteringer og indsatser.
Dine opgaver bliver varierede inden for digitaliseringsområdet – dels faste områder, dels opgaver og projekter, der løbende prioriteres. Her nærmere om dine opgaver, som bliver, at:
- lede og koordinere digitaliseringsprojekter på tværs af kommunen - typisk indsatser ifm. borgerbetjening, men også inden for andre områder:
- understøtte beslutningsprocesser - f.eks. i form af projektledelse af foranalyser, rådgivning, facilitering og udarbejdelse af beslutningsoplæg
- være projektleder for tværgående implementeringsprojekter
- vedligeholde kommunens digitaliseringsstrategi og handleplan inden for borgerbetjening, service til borgerne
Pt. er der f.eks. et særligt fokus på digital inklusion Der er en opgave på vej om foranalyse om indsats ift. kommunens digitale kommunikation, telefoni m.v. - og planer om at afprøve og udnytte generativ AI, bot-teknologi i borgerbetjeningen.
- følge udviklingen og lægge op til initiativer inden for udnyttelse af data og nye teknologier i servicering af borgerne - herunder følge op ift. fælleskommunale og fællesoffentlige indsatser - fra KL - bl.a. Kommunernes digitaliseringsprogram og fra Digitaliseringsstyrelsens portefølje
- udarbejde og formidle rapportering og evaluering
- understøtte porteføljestyring af nuværende og kommende indsatser
- løse sekretariatsopgaver for kommunens Digitaliseringsgruppe og adhoc nedsatte styregrupper - som f.eks. arbejde med dagsordener, referater, opfølgning og opgavestyring
- løse systemforvaltningsopgaver adhoc, bl.a. kontraktstyring - inden for administrative og borgerrettede systemer
- være tovholder for kommunens netværk af konsulenter inden for digital borgerbetjening
- være koordinator ift. kommunens udnyttelse af fælleskommunal chatbot, MUNI. Rådgive i udbredelse, kontaktperson til sekretariat m.v.
Din profil, dine kompetencer
Du har en relevant, videregående uddannelse, og konkret leder vi efter en digitaliseringskonsulent med kompetencer og erfaring inden for:
- de nævnte ansvarsområder - gerne fra en offentlig/kommunal sammenhæng
- at opbygge og vedligeholde relationer; evnen til at samarbejde og formidle et stærkt samarbejde på tværs i kommunen
- rådgivning og viden om nye teknologier og deres værdiskabende potentialer - herunder gerne om AI, generativ AI
- helhedsorienteret implementering af digitalisering; fagligt, it-mæssigt, organisatorisk og ledelsesmæssigt
- kommunikation om digitalisering til ledelse og konsulenter - skriftligt og mundtligt
- projektledelse der skaber resultater
- facilitering af beslutningsprocesser
- relevant metodisk viden og erfaring
Du er engageret i at se nye digitale potentialer i den teknologiske udvikling og finde innovative løsninger, der kan skabe værdi. Du kan navigere i en stor organisation med mange dagsordener – både de centrale og de decentrale – og du har mod og gennemslagskraft til både at udfordre og holde ved, når der er behov for det. Du er god til at lytte og involvere, du er generøs med at dele din viden og dine ideer, og du er åben i din tilgang til også at løse det, der er svært.
Du trives med dialog med mange forskellige interessenter, hvor dine primære samarbejdspartnere vil være konsulenter, fagspecialister, IT-specialister og ledere. Du er god til at opbygge relationer, og du kan formidle samarbejde på tværs af kommunens forvaltninger og afdelinger med både ledelse og medarbejdere med forskellige fagligheder. Du er proaktiv, selvstændig og systematisk i din tilgang til arbejdet.
Hvem er vi?
Digitaliseringsenheden er kommunens tværgående digitaliseringsenhed. Vi er i forvaltningen, Økonomi og Erhverv i Økonomisk Afdeling, og en stor del af vores arbejde med Aalborg Kommunes digitale udvikling foregår i tæt samarbejde med kommunens øvrige seks forvaltninger.
Digitaliseringsenheden er sekretariat for tre af kommunens tværgående ledelsesgrupper: Digitaliseringsgruppen, IT-gruppen og IT-sikkerhedsgruppen.
I Digitaliseringsenheden er vi kontorchef, fem projektledere/konsulenter, informationssikkerhedskoordinator og kommunens Databeskyttelsesrådgiver.
Du vil blive ansat i en ambitiøs og uhøjtidelig enhed med høj faglighed, og stort kendskab og gode relationer til organisationen. Der er stor selvstændighed i opgaveløsningen og gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
Om stilling og tidsplan
Stillingen er en fuldtidsstilling og ønskes besat pr. 1. november 2024.
Løn- og ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte Kim Houlberg, kontorchef i Digitaliseringsenheden på tlf. +45 25201910.
Ansøgningsfristen er den 2. september 2024. Samtaler forventes afholdt den 6. september 2024 – En evt. anden runde af samtaler forventes afholdt den 10. september 2024.
Forud for ansættelse, indhenter vi reference.
Arbejdsstedets adresse er:
Aalborg Kommune, Økonomi og Erhverv, Digitaliseringsenheden
Boulevarden 13, 9000 Aalborg.
Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.
I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold.
Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.
Vores kommune – i rivende udvikling
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
www.aalborg.dk, Boulevarden 13, 9000 Aalborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6097583