BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at værne om borgernes og virksomhedernes retssikkerhed på skatteområdet? Appellerer det til dig at drive en enhed med et sagsområde i forandring? Bliv vores nye kontorchef i Aalborg, hvor du med din ledelseserfaring og juridiske indsigt sætter retningen for et hold dygtige medarbejdere. Du samarbejder både tæt med ledelsesteamet lokalt og på tværs af Skatteankestyrelsen.
Du står i spidsen for den juridiske sagsbehandling
Som kontorchef for 16. kontor i Aalborg træder du ind i et kontor, hvor dygtige juridiske sagsbehandlere behandler klagesager over skatteforvaltningens afgørelser vedrørende ejendomsvurdering. Her forberedes sager til afgørelser i vurderingsankenævnene og Landsskatteretten. Kontoret håndterer især sager om erhvervsejendommes grundværdi og gør også klar til at tage imod klager over de nye ejendomsvurderinger.
Du engagerer og sætter retningen for cirka 25 medarbejdere, som har forskellige faglige baggrunde og erfaringsniveau. Alle med det til fælles, at de brænder for at sikre effektiv og kompetent sagsbehandling. Du får en central position, hvor du folder din ledelseserfaring og din interesse for juridisk sagsbehandling ud. Du skaber relationer og vidensdeler på tværs af organisationen og bidrager til det stærke samarbejde i ledelsesteamet, som sparrer med hinanden, og hvor du kan hente inspiration.
Når du starter som kontorchef, sætter vi dig godt ind i dine opgaver og giver dig viden om organisationen gennem et onboardingforløb og sparring med afdelingschefen. Du får et tæt samarbejde med de tre øvrige kontorchefer i Aalborg og med Vurderingsafdelingen i styrelsen som helhed.
Dine ansvarsområder og primære opgaver
- sikre fremdrift af den juridiske sagsbehandling, så klagerne kan få afgjort deres sager i rette tid og med rette kvalitet.
- tage ansvar og sætte retning i forhold til samarbejde, den faglige ensartede kvalitet i opgaveløsningen samt prioriteringen af medarbejderressourcerne.
- skabe et godt fællesskab på lokationen og opretholde en positiv holdånd.
- arbejde med fokus på resultatskabelse, motivation, udvikling og arbejdsglæde.
- har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.jur. eller cand.merc.jur. eller har opnået tilsvarende juridiske kompetencer gennem dit karriereforløb. Derudover har du god erfaring med personaleledelse.
- har interesse for og gerne indsigt i skatteområdet, herunder forvaltningsret og skatteforvaltningsret.
- bliver motiveret af at skabe resultater og kan sætte nye rammer, når målene flyttes – måske har du endda erfaring med forandringsledelse.
- bidrager til et godt samarbejde på tværs af organisationen og i lederteamet i Aalborg og i Vurderingsafdelingen og forstår at være en del af en politisk styret organisation.
”Som en del af en uafhængig klagemyndighed er du med til at løse en vigtig samfundsopgave. I Skatteankestyrelsen brænder vi for at sikre retssikkerheden for borgere og virksomheder, når vi behandler klagesager. Som kontorchef får du en central rolle, hvor du tager fagligt hånd om et hold dygtige medarbejdere. Du bidrager til at drive udviklingen på sagsbehandlingen inden for ejendomsvurderingsområdet – et område, hvor der sker en masse. Du vil opleve høj faglighed, frihed under ansvar og masser af samarbejde”, fortæller afdelingschef Pernille Møller Tronborg.
I Skatteankestyrelsen går vi op i at lære hinandens kernekompetencer at kende og forstå, hvad vores individuelle forskelligheder betyder for vores måder at samarbejde på.
Vidste du…
… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.
… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om hvilken skat eller moms, de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag inden for en rimelig sagsbehandlingstid. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.
… at vi i Skatteankestyrelsen understøtter fleksible arbejdsvilkår.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, dit CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 22. november 2023.
Har du spørgsmål til stillingens indhold, er du velkommen til at kontakte kontorchef for 15. kontor, Nanna Møller Hjeresen, på telefonnummer 3376 0293. Har du spørgsmål til ansættelsen i øvrigt, kan du kontakte afdelingschef Pernille Møller Tronborg på 3376 0886.
Vi læser ansøgninger løbende og afholder 1. samtaler i uge 48 i Aalborg og 2. samtaler i uge 49 i København. Vi bruger personligheds- og adfærdstest og eventuelt logisk test som dialogværktøj på 2. samtaler.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål.
Startdato er den 1. februar 2024.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er som udgangspunkt Vestre Havnepromenade 5, 1. sal, 9000 Aalborg. Skatteankestyrelsen ligger smukt ned til vandet helt centralt i Aalborg.
Læs mere om ansættelse i styrelsen på www.skatteankestyrelsen.dk/job-og-karriere/.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteankestyrelsen Aalborg, Vestre Havnepromenade, 9000 Aalborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5932716