Kaptajnløjtnant/Kaptajn til Specialoperationskommandoens Materiel- og logistiksektion (J4) (genopslag)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at anskaffe og udvikle det rette materiel til specialoperationsstyrkerne og understøtte indsættelsen af Danmarks specialoperationsstyrker? Så er det nu, at du skal til tasterne. Specialoperationskommandoen søger nemlig en sagsbehandler til logistiksektionen.

Om os

J4 Materiel- og logistiksektion er en del af Operationsstøtteafdelingen under Specialoperationskommandoen placeret på Flyvestation Aalborg. Specialoperationskommandoen opstiller specialoperationsstyrkebidrag til operative styrkeindsættelser og beredskaber og omfatter en kommandostab samt Jægerkorpset og Frømandskorpset.

J4-sektionen består af 11 medarbejdere, der varetager logistiske funktioner til understøttelse af Forsvarets specialoperationsstyrker, herunder anskaffelse og afvikling af materielkapaciteter, operativ logistisk planlægning (deployering og understøttelse af udsendte enheder) samt host nation support i forbindelse med aktiviteter med deltagelse af udenlandske styrker.

Forsvarets nationale og internationale engagement gør, at vi er præget af et dynamisk og til tider hektisk arbejdsmiljø. Omgangstonen er fri og uformel, og vi tilstræber gode sociale relationer blandt medarbejderne i sektionen. Vi er meget afhængige af andre afdelinger og myndigheder, hvilket kræver effektiv kommunikation og gode samarbejdsevner.

Sektionen består af en chef (M331), en næstkommanderende (M331), seks sagsbehandlere (MJ/OK og KL/KN) samt to driftsbefalingsmænd (CSG og SSG). Desuden er der ved sektionen tilknyttet en civil deltidsmedarbejder.


Om stillingen

Som stabsofficer i J4 bidrager du til materieludvikling og – materielanskaffelser til Jægerkorpset og Frømandskorpset – primært inden for områderne maritim mobilitet og efterretning, hvorfor erfaring med disse områder er en fordel, men ikke et krav. Dine primære arbejdsopgaver vil være at varetage sagsbehandlingen relateret til såvel udvikling af eksisterende kapaciteter som til anskaffelse af nye – herunder støtte korpsene ved udarbejdelse af brugerkrav. Derudover vil du skulle samarbejde med øvrige værnsstabe og styrelser omkring anskaffelser og implementering af materiel. Du kan forvente at skulle samarbejde med specialister, der besidder et stort engagement og faglighed. Herudover vil du blive inddraget i projektarbejde i forbindelse med sektionens øvrige opgaver.

Du kan forvente, at der ud over det daglige virke som sagsbehandler vil være øvelser og stabsuddannelser i forbindelse med opbygning af stabens evne til operativ indsættelse.

Opgaverne vil give dig et bredt indblik i Forsvaret og styring på operativt niveau. Stillingen ses at give dig rigtig god mulighed for at udvikle helhedsorientering og samarbejde.

Der er en høj grad af frihed under ansvar med mulighed for en fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden samt mulighed for hjemmearbejde efter aftale. Der må forventes rejsedage til ind- og udland i forbindelse med deltagelse i materieludstillinger og producentbesøg m.m.

Du vil opleve en alsidig og lærerig hverdag, hvor du bliver en del af et dynamisk og fleksibelt hold bestående af dygtige og engagerede kolleger, der leverer varen i et godt arbejdsklima, hvor samarbejde og frihed under ansvar er i fokus.


Om dig

Du er kaptajnløjtnant/kaptajn og har gennemført VUK eller VUT-I/L. Er du erfaren premierløjtnant og uden gennemført VUK, vil du i så fald skulle indgå en uddannelsesaftale og i perioden frem til en eventuel udnævnelse i stillingen, bestride stillingen som funktion i højere stilling.

Du har sandsynligvis allerede stabserfaring og er fortrolig med KESDH samt udarbejdelse af skriftlige arbejder, som stabsnotater og sagsoplæg, hvor igennem du demonstrerer dine gode evner inden for skriftlig kommunikation.

Du arbejder selvstændigt og tager ansvar for de pålagte opgaver gennem planlægning, styring og opfølgning. Du holder et højt fagligt niveau i opgaveløsningen og træffer nødvendige og effektive beslutninger, når behovet opstår.

Du er imødekommende og kan nyttiggøre dine gode samarbejdsevner i arbejdet med såvel fagspecialister ved Jægerkorpset og Frømandskorpset som øvrige kommandoer, højere stabe og styrelser.

For at kunne lykkes i stillingen skal du være fleksibel, idet dagligdagen til tider kan foregå i et uforudset højt tempo. Herudover er det en hel klar forudsætning, at du med afsæt i en helhedsforståelse kan samarbejde på tværs af niveauer i Forsvaret og med andre styrelser.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med logistik- og materielområdet, således du har en god forståelse for processerne internt i Forsvarskommandoen og Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Dette er dog ikke et ufravigeligt krav, så længe du har såvel vilje som evne til at sætte dig ind i nye arbejdsområder og opgaver.


Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajnløjtnanter/kaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes til hemmeligt og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Fast tjenestested i Aalborg.

KONTAKT OG ANSØGNING
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte CHJ4 major Lasse Bolding på telefon 72 85 71 62.

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, kan du ringe til Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent kaptajn Glen Spangenberg Rasmussen på telefon 32 66 53 61.

Ansøgningsfristen er den 18. juni 2023 og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler umiddelbart efter ansøgningsfristen.

Stillingen er til besættelse pr. 1. august 2023 eller tidligere.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM SPECIALOPERATIONSKOMMANDOEN
Specialoperationskommandoen indgår i Forsvarskommandoen og omfatter en kommandostab, Frømandskorpset, Jægerkorpset og Siriuspatruljen.
Specialoperationskommandoens opgaveløsning er karakteriseret af uventede og innovative metodevalg, tætte partnerskaber, overraskende styrkeanvendelse og bidrager til at beskytte og fremme Danmarks interesser, nationens sikkerhed og borgernes tryghed.
Specialoperationskommandoen er ansvarlig for styrkeproduktion og styrkeopstilling af specialoperationsstyrkebidrag til operative styrkeindsættelser og beredskaber. Herunder opstillingen af et dansk kernebidrag til NATO Composite Special Operations Component Command, der skal kunne indsætte specialstyrker i internationale operationer og virke på operativt niveau.
Det værnsfælles og tætte samarbejde på tværs af Forsvarets kapaciteter er et helt centralt element i Specialoperationskommandoens motto: ”Styrke Gennem Fælles Indsats”

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Aalborg, Thisted Landevej 53, 9430 Vadum

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=183333&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838059

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet