Juriststilling med fokus på klima- og energipolitik og komplekse juridiske problemstillinger

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at løse komplekse juridiske problemstillinger, sikre høj juridisk kvalitet samt udvikle det juridiske arbejde i en organisation, hvor efterspørgslen efter juridiske kompetencer vokser i takt med de klima- og energipolitiske ambitioner?

Så er du måske vores nye kollega!

Stillingen som jurist

Vi søger en dygtig kollega til Udbud & Jura. Sammen med afdelingens øvrige specialister vil du især få mulighed for at arbejde med og dygtiggøre dig inden for blandt andet forvaltningsret.

Du kan se frem til at arbejde i et åbent og nysgerrigt arbejdsmiljø, hvor sparring og videndeling er højt prioriteret. Vi hjælper hinanden i mål med opgaverne, og lærer af hinanden, uanset hvilken anciennitet og erfaring vi hver især kommer med.

Afdelingen er nyoprettet og består i øjeblikket af 5 udbudsjurister og 1 udbudskonsulent. I løbet af efteråret 2024 forventer vi også at ansætte 1 udbudsjurist, 1 jurist med fokus på afregning og inddrivelse samt 1 indkøbsassistent.

Dine opgaver bliver bl.a.

Dine arbejdsopgaver vil blive fastlagt ud fra dine kompetencer, og hvordan det passer med opgaver i organisationen.

En alsidig hverdag og opgaveportefølje vil bl.a. kunne omfatte:

  • Analyse af og rådgivning om juridiske spørgsmål inden for selskabsret, erstatningsret, forsikringsret og anden relevant erhvervsretlig lovgivning
  • Behandling af aktindsigtssager
  • Bidrage til juridiske notater
  • Bidrage til høringssvar til lovforslag
  • Vedligeholde og udvikle interne vejledninger og værktøjer baseret på nyeste retsudvikling
  • Behandling af generelle juridiske spørgsmål
  • Behandling af klagesager og politianmeldelser
  • Mulighed for intern undervisning i fx forvaltningsretlige emner afhængig af erfaring og ønsker
Vi er på udkig efter en kollega, der bl.a.

  • Har øje for effektiviseringer og optimering
  • Er målrettet og struktureret i sit arbejde
  • Har analytisk sans, stort overblik og er nytænkende
  • Kommerciel forståelse og forhandlingserfaringer
  • Er god til at kommunikere – både mundtligt og skriftligt
Derudover forventer vi, du kan arbejde selvstændigt og drive projekter med forskellige deltagere – selvfølgelig med god sparring med kollegaer.

Dine faglige og personlige kendetegn

Du er understøttende i din tilgang og udviser fleksibilitet og rummelighed i mødet med organisationen. Du skaber naturligt relationer til både eksterne partnere, såvel som interne interessenter på tværs af organisationen og på alle niveauer.

Du tager initiativ, er udviklingsorienteret, drives af fremdrift og afslutter dine opgaver. Du stiller naturligt spørgsmål, der udfordrer den nuværende tilstand på det juridiske område.

Du kan være uddannet cand.merc.jur eller cand.jur.

Nordværk kan tilbyde

Du vil få et spændende job og en hverdag, der er kendetegnet af et højt udviklingstempo og et godt samarbejde, der både byder på faglige udfordringer og mulighed for personlig udvikling. Du vil få stor indflydelse på egne opgaver, da der er tale om nyoprettede stillinger på udbud- og indkøbsområdet og du får mulighed for at præge den fremtidige udvikling både i afdelingen og i selskabet.

I Nordværk sætter vi faglighed og det sociale fællesskab højt. Vi tror på, at begge elementer skaber de bedste resultater – og ikke mindst trivsel i hverdagen. Du bliver en del af et affaldsselskab, der har sat ambitionsniveauet højt og som er i en spændende udviklingsproces.

Vi har fokus på at skabe en sund balance mellem arbejds- og privatliv for at sikre en bæredygtig hverdag. Vores arbejdsdag er fleksibel og du får også mulighed for hjemmearbejde. Vi arbejder i et uformelt miljø med fokus på at spille hinanden gode. Du vil som en del af ansættelsen blive omfattet af Nordværks sundhedsordning.

Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentligt og der gives løn efter kvalifikationer og gældende overenskomst.

Nordværk I/S har hovedkontor i Aalborg, hvor du vil få din primære arbejdsplads, dog skal du forvente arbejdsdage på vores øvrige lokationer.

Interesseret?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fagansvarlig Udbudsjurist Lone Nørgaard Andersen, lna@nordvaerk.dk tlf. 25 82 11 11 eller afdelingsleder Christina Faber-Espensen, cfe@nordvaerk.dk tlf. 23 44 76 06

Ansøgningsfristen er 8. september 2024

Ansættelse 1. november 2024

Samtaler forventes afholdt 19. og 25. september. Der er to samtalerunder, og kandidater til 2. samtale skal besvare en personprofilanalyse inden afholdelsen af 2. samtale.

Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge.

Nordværk I/S
Nordværk er et affaldsselskab med ambitioner om fremtidens affaldshåndtering og ressourceudnyttelse – til gavn for hele Nordjylland. Nordværk driver bl.a. affaldsenergianlæg, miljø- og deponianlæg , genbrugspladser, transport- og logistikafdeling, genbrugsbutik samt en afdeling for farligt affald.

Nordværk er ejet af 6 nordjyske kommuner og er en stærk aktør i fremtidens grønne omstilling. Virksomheden har fokus på at skabe de bedst mulige cirkulære løsninger i fremtidens marked for ressourceudnyttelse og affaldshåndtering i Nordjylland. Du kan se mere på www.nordvaerk.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Nordværk I/S, Aalborg, Troensevej , 9220 Aalborg Øst

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6090163

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet