BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Sæt dit præg på den juridiske rådgivning på Aalborg Universitet
Vil du spille en nøglerolle i den rådgivende og administrative støtte til AAU’s topledelse? Har du interesse for juridisk rådgivning og sagsbehandling? Og vil du arbejdet i et sekretariat, hvor der er fokus på høj kvalitet, respektfuldt samarbejde og arbejdsglæde? Så har vi brug for dig.
Om stillingen
Vi søger en jurist, som med høj faglighed og stort engagement kan bidrage til at rådgive og understøtte universitetets topledelse. Du får en vigtig rolle i at løse en bred vifte af juridiske opgaver med stor kontaktflade til hele organisationen. Sammen med resten af sekretariatet er du med til at koordinere tværgående opgaver, sikre fremdrift i projekter og udarbejde et solidt beslutningsgrundlag for ledelsen. Læs mere på vores hjemmeside eller på www.aau.dk.
Juristteamet i Rektorsekretariatet består af to medarbejdere, som arbejder med forskelligartede opgaver inden for ledelses- og sekretariatsbetjening, juridisk rådgivning og sagsbehandling. Teamet assisterer bl.a. ved høringer og aktindsigter, bistår organisationen i juridisk komplicerede sager og står for at fortolke og vedligeholde universitetets interne regelsæt. Desuden sparrer teamet med jurister og andre faggrupper fra de øvrige afdelinger på universitetet.
Om opgaverne
I samarbejde med dine kollegaer, kontorchefen og vicedirektøren for Rektorsekretariatet kommer du til at arbejde tæt sammen med bestyrelsen, direktionen, rektoratet og den øvrige ledelse.
Dine opgaver kan blandt andet være:
- Ledelses- og sekretariatsbetjene AAU’s bestyrelse, formandskab, indstillings- og udpegningsorgan.
- Rådgive den øverste ledelse om vanskelige juridiske sager.
- Sekretariatsbetjene Praksisudvalget på AAU i sager om videnskabelig uredelighed og tvivlsom forskningspraksis.
- Rådgive, sparre og samarbejde med hele organisationen i juridiske spørgsmål
Du skal have lyst til at arbejde i en uforudsigelig hverdag og kunne omstille dig hurtigt mellem opgaverne, så topledelsen bliver understøttet, når behovet opstår. Du skal kunne agere professionelt og være fortrolig med fortrolighed.
Din profil
Vi forestiller os, at du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur.
Det er en fordel, hvis du har erfaring med juridisk arbejde fra en politisk ledet organisation eller universitetsverdenen, men ikke et krav. Desuden vægter vi højt, at du:
- har erfaring med eller interesse for juridisk og administrativ ledelses- og sekretariatsbetjening
- har erfaring med eller interesse for offentlig ret, herunder almindelig forvaltningsret
- forstår at formidle jura til ikke-jurister
For at få succes i jobbet skal du kunne arbejde selvstændigt, systematisk og prioritere opgaver, så deadlines overholdes. Du skal kunne tænke i processer og løsninger på tværs af organisatoriske skel, være ansvarsbevidst og en holdspiller.
Vi tilbyder
En stilling hvor du, sammen med ca. 20 gode kollegaer, kan gøre en forskel. Du bliver del af en afdeling, der lægger vægt på trivsel og et arbejdsliv i balance, og der ser det som en styrke ikke at ligne hinanden. Udover spændende opgaver og et godt kollegaskab tilbyder vi betalt frokostpause, frugt- og massageordning, fleksibilitet i arbejdsdagen og barns 1. og 2. sygedage. Derudover får du mulighed for at leje universitetets sommerhuse og ferielejlighed, ligesom du får adgang til rabatter på alt fra rejser til elektronik, tøj mv.
Er du interesseret?
Stillingen er på 37 timer ugentligt (med mulighed for deltid) og er til besættelse fra den 1. april 2024. Der er ansøgningsfrist den 18. februar 2024, og vi forventer at afholde samtaler den 26. februar 2024.
Er du interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte vicedirektør Katrine Vasegaard (tlf. 6196 7555 / mail: kvas@adm.aau.dk) eller kontorchef Lise Thorup-Pedersen (tlf. 4052 3452 / mail: ltp@adm.aau.dk).
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelse sker iht. gældende overenskomst for akademikere i staten.
Der er tre måneders gensidig prøvetid.
Vi skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket "søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen. Vi forbeholder os ret til at indhente referencer efter ansættelsessamtalen, men kun efter forudgående aftale med dig.
AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aalborg Universitet, FRB7K, Fredrik Bajers Vej, 9220 Aalborg Øst
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5981230