BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du gerne arbejde med sagsbehandling af et område, der både er aktuelt og vigtigt for borgere og virksomheder? I Skatteankestyrelsen behandler vi som uafhængig klageinstans blandt andet sager inden for ejendomsvurderingsområdet. Bliv en del af vores kontor i Aalborg, hvor du møder et stærkt fagligt miljø og god kollegial sparring og opbakning. Vær med til at skabe resultater – både selvstændigt og i fællesskab.
Sagsbehandling af klager over ejendomsvurderinger
På 15. og 16. kontor i Skatteankestyrelsen i Aalborg behandler vi bl.a. sager inden for ejendomsvurdering. Vi søger lige nu flere sagsbehandlere, som har lyst til at være med til at behandle klager inden for vurderingsområdet. Det er et sagsområde, som vi forventer stor sagstilgang på i år og i de kommende år.
Som juridisk sagsbehandler får du et medansvar for, at de sager, der bliver løst i kontoret, har den rette juridiske standard. Du får selvstændigt ansvar for dine opgaver og mulighed for at fordybe dig i sagsbehandlingen. Du bliver en del af et veletableret kontor og en åben arbejdsplads, hvor vi står klar med engagerede kollegaer, der deler ud af deres viden og giver dig den sparring og oplæring, der er nødvendig. Sammen kommer vi i mål med opgaverne. Dine kolleger er både juridiske sagsbehandlere og sagsbehandlere med anden baggrund.
En typisk sag består i, at du sikrer oplysning af sagen, udarbejder udkast til afgørelse og er i dialog med klageren og rådgiveren på vegne af Skatteankestyrelsen. Du får mulighed for at arbejde med forvaltningsretten, ejendomsvurderingsloven og faglige skøn. Du vil kunne udvikle eller videreudvikle dine kompetencer inden for den juridiske metode og skatteproces. Dine juridiske færdigheder vil især komme i spil, når du skal nå frem til den rigtige juridiske afgørelse i det udkast, som udarbejdes til afgørelsesmyndighederne. Du er således med til at sikre retssikkerheden for borgere og virksomheder.
Når du starter hos os, tilrettelægger vi dit oplærings- og onboardingprogram skræddersyet til dig. Vi gør os umage med at tage godt imod nye medarbejdere. I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøfter du med din leder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Dine ansvarsområder og primære opgaver
- sagsbehandling inden for ejendomsvurderingsområdet
- et tæt samarbejde med forskellige fagkontorer og myndigheder
- selvstændigt ansvar for egne sager, indtil der træffes afgørelse ved nævn eller Landsskatteretten
- variation inden for sagerne samt fordybelse på flere forskellige områder.
- fx er uddannet cand.jur., cand.merc.jur. eller skatterevisor. Du kan have erfaring som sagsbehandler, men også være nyuddannet eller på vej mod din afsluttende eksamen.
- kan omsætte din juridiske faglighed til praksis og omstille dig til fordybelse inden for flere sagsområder.
- arbejde struktureret, selvstændigt og driftsorienteret, så vi kommer i mål med sagerne med rette kvalitet og til rette tid.
- gerne vil deltage aktivt i faglig sparring, vidensdeling og teamsamarbejde og formår at kommunikere klart både i skrift og tale.
Din nye kollega Ellen Kirstine Rasmussen glæder sig til at møde dig. ”På 15. og 16. kontor har vi et godt samspil. Hos os får du din egen sagsportefølje, men her er en god holdånd, hvor vi hjælper hinanden – du kan altid spørge til både stort og småt. Der er rig mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer inden for sagsbehandling. Jeg oplever, at jeg selv kan spille bolden op til min faglige udvikling. Der er plads til at dreje opgaverne i retning af ens faglige kompetencer. Vi værner også om det sociale fællesskab, og det bidrager også positivt til det faglige samspil, at vi tager til koncerter, minigolf eller spiser morgenmad sammen”, fortæller fuldmægtig Ellen Kirstine Rasmussen.
I Skatteankestyrelsen går vi op i at lære hinandens kernekompetencer at kende og forstå, hvad vores individuelle forskelligheder betyder for vores måder at samarbejde på.
Vidste du…
… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.
… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om hvilken skat eller moms, de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag inden for en rimelig sagsbehandlingstid. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, dit CV og eksamensbevis via linket ”Søg jobbet” senest den 5. oktober 2023.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef for 15. kontor, Nanna Møller Hjeresen på telefon 3376 0293. Ønsker du at høre mere om opgaverne fra en eventuelt kommende kollega, er du velkommen til at kontakte Ellen Kirstine Rasmussen på telefonnummer 3376 2311.
Vi læser ansøgninger og holder samtaler løbende. Vi bruger personligheds- og adfærdstest og eventuelt logisk test som dialogværktøj på 2. samtaler.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Startdato og arbjdssted
Startdato er 1. december 2023 eller efter aftale.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er som udgangspunkt på Vestre Havnepromenade 5, 1. sal, 9000 Aalborg. Skatteankestyrelsen ligger smukt ned til vandet helt centralt i Aalborg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteankestyrelsen Aalborg, Vestre Havnepromenade, 9000 Aalborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5912922