BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at hjælpe mennesker med psykiatriske diagnoser i arbejde eller uddannelse – så er du måske vores nye IPS-konsulent. IPS-metoden er en evidensbaseret metode til at hjælpe mennesker med en psykiatrisk diagnose til at opnå og fastholde beskæftigelse. Vi søger en IPS-konsulent til ansættelse i en fast fuldtidsstilling fra den 1. januar 2024 eller hurtigst muligt herefter.
Den overordnede filosofi i IPS er, at personer med en svær sindslidelse kan tage uddannelse eller arbejde på det ordinære arbejdsmarked uden forudgående træning, hvis det rette job og de rette arbejdsomgivelser findes, - og at ingen, der er motiveret for at arbejde, skal udelukkes fra dette. Som IPS-konsulent ser du derfor mennesket - ikke diagnosen, og tager udgangspunkt i den enkeltes drømme og potentialer.
Du bliver en del af et team af dygtige og engagerede IPS-konsulenter, som brænder for at hjælpe deres IPS-kandidater i beskæftigelse eller uddannelse, og som har erfaring med at metoden virker. Som IPS-konsulent vil du varetage både myndigheds-, mentor- og virksomhedsrettede opgaver i én samlet funktion. Du vil arbejde med 15-20 kandidater ad gangen; herunder efterværn, som vil være en fast del af dit arbejde, hvilket betyder, at støtten kan fortsætte i en periode efter kandidaten, er kommet i beskæftigelse.
Måske er du allerede certificeret i IPS-metoden, men det er ikke et krav. Hvis ikke, så vil du blive tilbudt uddannelsesforløb i IPS-metoden fra IPS Danmark, og der vil løbende være supervision.
Du kan læse mere om vores IPS-indsats og samarbejdet med psykiatrien på regionens hjemmeside: Min fælles vej (rn.dk)
Vi kan tilbyde:
Et spændende og udfordrende job i en god og dynamisk afdeling med høj faglighed, hvor vi sammen udvikler os og hvor det primære fokus er at understøtte udvikling af den enkelte lediges kompetencer og dermed tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
Et fagligt stærkt hus, der brænder for opgaven med at bringe de ledige, der er længst væk fra arbejdsmarkedet, ud i job.
Du bliver en del af et team, som har en stor grad af indflydelse på de daglige arbejdsprocesser.
Du bliver desuden en del af en velfungerende arbejdsplads, hvor trivsel og arbejdsglæde går hånd i hånd med resultatopfølgning, sparring og udvikling.
Som IPS-konsulent skal du:
- være opsøgende i forhold til virksomheder med henblik på at lave det rette match og trives med at bruge langt størstedelen af din arbejdstid ude af kontoret.
- have kendskab til - og interesse for - det lokale arbejdsmarked – måske du har erfaring som virksomhedskonsulent eller beskæftigelsesmentor i et jobcenter.
- være robust og bevidst om, at du skal arbejde med mennesker med meget komplekse problemstillinger.
- have flair for at balancere en kombineret funktion med opgaver inden for såvel virksomhedsrettede opgaver, mentorfunktion og myndighedsopgaver.
- udføre administrative opgaver i regi af de forskellige opgaver i stillingen; herunder journalføring, samt opfølgningsnotater i forbindelse med virksomhedsvendte forløb med henblik på dokumentation af progression og udviklingsmuligheder.
- bidrage til det gode samarbejde med psykiatrien og gerne have erfaring med at arbejde med mennesker med psykiske lidelser.
- have mod på at være med til at integrere og videreudvikle IPS-metoden i Aalborg Kommune, hvor der er stor interesse fra både erhvervslivet, samarbejdspartnere såvel som politikere.
Derudover forventer vi, at du besidder følgende kompetencer:
- fleksibel og god til at skabe relationer.
- socialfaglige og/eller beskæftigelsesfaglige kompetencer.
- trives med at skabe resultater og tale om disse med dine kollegaer, faglig koordinator og nærmeste leder.
- kendskab til LAB-loven.
- gode evner til at sætte dig ind i nye IT-systemer og en naturlig tilgang til at dokumentere dine opgaver.
- Kørekort til personbil og egen bil til rådighed, når de fælles biler ikke er ledige.
Om os
Job- og Aktivhuset administrerer lovområderne inden for kontanthjælp for aktivitetsparate borgere over 30 år, aktivitetsparate med en kompetencegivende uddannelse under 30 år, borgere i ressourceforløb, samt afklaring til revalidering, fleksjob og førtidspension.
Vi varetager ligeledes alle opgaver i forbindelse med at fremskaffe og fastholde job til personer, der er visiteret til et fleksjob, herunder også personlig assistance, hjælpemidler og løntilskud til førtidspensionister.
Vi er ca. 135 medarbejdere, der organisatorisk er opdelt i rådgivere, virksomhedskonsulenter, mentorer, psykologer, IPS-konsulenter og en administrativ gruppe.
Stillingen er omfattet af lokal løn. Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst mellem KL og HK/DS.
Ønsker du yderligere oplysninger, kan du kontakte afdelingsleder Thomas Gajhede Haugaard på tlf. 21246703 eller på mail: tgh-jobcenter@aalborg.dk.
Ansøgningsfristen er den 5. december 2023. Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 8. december 2023.
Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.
Aalborg Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.
Vores kommune – i rivende udvikling
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aalborg Kommune, John F. Kennedys Plads 1B, 9000 Aalborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5947953