IDM/IAM systemforvalter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

IT-centret i Aalborg Kommune søger en IDM/IAM systemforvalter

I Aalborg Kommune går vi snart i luften med ny fællesløsning for brugeroprettelser og tildeling og vedligehold af systemrettigheder. Løsningen er baseret på Open Texts NetIQ leveret af PwC, erstatter en egenudviklet løsning og skal stå for de ca. 13000 årlige brugeroprettelser og nedlæggelser og små 50.000 rettighedsændringer.

I den forbindelse søger vi en IDM/IAM systemforvalter til at indgå i et centralt team for forvaltning af løsningen. 

Hvem er vi?

Du vil blive en del Aalborg Kommunes centrale IT-center med 62 kolleger. IT-centret er forankret i Aalborg Kommunes Koncernservice placeret i Økonomi og Erhverv. Hovedopgaven er at drive Aalborg Kommunes fælles IT-infrastruktur, som består af de over 20.000 klienter, datacenter med små 1000 servere (både fysiske og virtuelle), baseret på et veludbygget fibernetværk mellem de store lokationer i Aalborg Kommune suppleret med lejede fibre til lokationer med mindre trafik (institutioner, hjemmearbejdspladser, eksterne leverandører m.v.), at yde IT Support for kommunens 16.000 it-slutbrugere, levere software- og RPA udviklingsressourcer til projekter og yde arkitektur- infrastrukturrådgivning til de forvaltningsvise digitaliseringsafsnit. Jobbet som IT-asset Manager er i et infrastruktur/DevOps team med 11 kolleger, som beskæftiger sig med Server/klient-infrastrukturen. 

Hvem er du?

Vi søger dig, som godt kan lide at forfølge problemer gennem datastrømme og IT-systemer, lægge puslespillet og finde løsningerne til gavn for dine kolleger. Du har blik for at forstå organisatoriske behov, samarbejde decentralt og gøre tingene smartere ved at automatisere og sætte i system. 

 

Dine hovedopgaver vil være:

  • Systemforvaltning
    • Konfiguration af system (i samarbejde med leverandør)
    • Definere brugergrænseflade og flows
    • Stamdatamodel for IDM/IAM løsningen
  • Leverandørkontakt på løsningen
  • Være sparring og 2nd level support for dine kolleger i IT-supporten, som danner 1. led for brugerhenvendelser
  • Udarbejde, vedligeholde og foretage opfølgning af interne procedurer og retningslinjer om f.eks. support og fejlmelding, rettighedsstrukturer og ledelsestilsyn. Selve udøvelsen af ledelsestilsyn er en opgave for lederne
  • Ansvar for sammenhængende og pålidelige stamdata til brugerstyring og rettigheder
  • Fastsætte standarder for system- og jobfunktionsroller
  • Opsætning af- og integration til nye systemer
  • Indgå i kontraktstyring af IDM/IAM løsningen sammen med Systemejer

Vi forestiller os at du:

  • Du har enten en mere klassisk it-uddannelse, som Datatekniker, IT-teknolog, Datalog, Systemdesign, eller arbejdet med brugerstyring gennem interaktionsdesign, informationsteknologi eller lign. 
  • Er analytisk og kan navigere mellem allerede etablerede IDM-standarder/processer og så brugernes behov for smidig adgang til de systemroller, som deres jobfunktion kræver
  • Er serviceminded og kan lide at oversætte bruger-/forretningsbehov til den rette systemunderstøttelse

Hvad tilbyder vi?

  • En fagligt udfordrende rolle i Danmarks 3. største kommune med mulighed for at gøre forskel på it-infrastrukturområdet til glæde for de kommunale kerneservices på tværs af forvaltningsområder.
  • Sparring med erfarne og teknisk stærke kolleger i et uformelt arbejdsmiljø med smittende engagement og godt humør, hvor det er naturligt at hjælpe hinanden.
  • Fleksibel arbejdstid og mulighed for delvis hjemmearbejde
  • Gode muligheder for videreuddannelse

 

Ansættelsessted

IT-Centret, Danmarksgade 17A, 9000 Aalborg.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Der indhentes straffeattest og referencer inden endelig ansættelse.

Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Kontorchef Svend Svenstrup på 99311170/25201170.


Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold. 

Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse  
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.    

Vores kommune – i rivende udvikling  
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aalborg Kommune, Danmarksgade 17A, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5913581

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook