BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du stå i spidsen for en af Motorstyrelsens centrale enheder, der understøtter styrelsens arbejde med driftsstyring, dataanalyseopgaver og identifikation af forretningsrisici samt tiltag til minimering af disse? Så er du måske vores nye funktionsleder.
Motorstyrelsen er en styrelse med ca. 500 medarbejdere, som skal sikre korrekt og effektiv registrering og afgiftsberegning af alle køretøjer. Vi er på udkig efter en nærværende leder for 16 kompetente medarbejdere, som blandt andet arbejder med lokal produktionsstyring, dataanalyser og intern risikostyring.
Du bliver en del af et ambitiøst lederteam og får kollegaer, som kan give dig faglig og ledelsesmæssig sparring. Arbejdsmiljøet er uhøjtideligt og positivt, og din leder er åben, har tillid til dine evner og er ikke bange for at give dig ansvar for opgaverne.
Dine ansvarsområder
Som funktionsleder for Kvalitet og Styring får du ansvaret for en central del af Motorstyrelsens organisation. Enhedens ansvarsområder er blandt andet at:
- sikre en effektiv og stabil driftsstyring for hele styrelsen
- varetage analyseopgaver
- levere dataunderstøttede bidrag til Skatteministeriets departement, Motorstyrelsens direktion og øvrige interessenter
- skabe og opsamle relevant vidensgrundlag med særligt fokus på motorområdet
- sikre kvaliteten af eksisterende data i Motorregistret samt kvaliteten af indkommende data
- sikre risikostyring i Motorstyrelsen.
Du tager ansvar for at udvikle og styre planlægning og prioritering i enheden, og det ligger dig naturligt at tænke og arbejde tværgående. Du er god til at skabe relationer, og du bidrager til et positivt samarbejde i ledergruppen, på tværs af Motorstyrelsen og med eksterne samarbejdspartnere.
Din baggrund og erfaring
Du er uddannet cand.merc.aud. eller tilsvarende. Du har revisorbaggrund og stor erfaring med databehandling og analyse, driftsstyring og opfølgning, samt risikostyring fra en større virksomhed, hvor du har samarbejdet med topledelse såvel som specialister. Vi ser derudover gerne, at du:
- har erfaring med opfølgning på resultatkrav fra en større virksomhed eller den offentlige sektor
- har erfaring med revisionsopfølgninger og handleplaner
- har gode samarbejdsevner på alle niveauer i organisationen
- er en stærk formidler i både skrift og tale, ligesom du kan formidle komplekse sammenhænge på en enkel og let forståelig måde
- besidder et højt personligt drive, hvor du er engageret, omhyggelig og kvalitetsbevidst i leverancerne.
I Motorstyrelsen får du udfordrende opgaver og faglig udvikling, og du vil opleve dygtige og engagerede lederkollegaer og medarbejdere med et højt fagligt niveau. Du får en varieret hverdag i et uformelt miljø, hvor velkvalificeret faglig sparring vægtes højt, og hvor dine arbejdsopgaver giver dig mulighed for både faglig og personlig udvikling.
Motorstyrelsen ønsker at sætte rammerne for et godt arbejdsliv for dig som medarbejder, så du bliver en del af en arbejdsplads, der lægger vægt på faglighed, udvikling, trivsel og godt kollegaskab.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbeviser bedes sendt via nedenstående link senest den 26. november 2023. Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Dronningen.
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende underdirektør Marianne Tirsvad Tholstrup Hansen på telefon 7237 3266.
Vi har planlagt at holde første runde samtaler den 1. december 2023. Derudover skal du afsætte yderligere tid til test samt en anden samtale den 11. december 2023, hvis du går videre i rekrutteringsprocessen. Vores test består af en personanalyse, en logisk test og en case. Tilbagemelding på test foregår virtuelt den 5. eller 6. december 2023. Vi indhenter referencer og straffeattest, før vi ansætter.
Stillingen er klassificereret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.
Tiltrædelse er den 1. februar 2024 eller efter aftale.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Aalborg, Lauritzens Plads, Lauritzens Plads, 9000 Aalborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5937654