Funktionsleder til faglig ledelse af grundvandsovervågning hos Miljøstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til faglig ledelse inden for særligt grundvandsovervågning, samt ambitioner om at udvikle dig ledelsesmæssigt? Kan du samarbejde bredt og understøtte god trivsel og et højt fagligt niveau i vores enhed? Så er du måske vores nye funktionsleder.

Miljøstyrelsen
Miljøstyrelsen er en del af Miljøministeriet og myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til både beskyttelse og benyttelse.

Opgaverne
I Miljøstyrelsen Nordjylland er vi 33 engagerede kollegaer inkl. en kontorchef og to funktionsledere, hvoraf du nu har mulighed for at blive den ene. Enheden har det faglige ansvar for grundvandsovervågningen i hele Danmark. Som funktionsleder får du en særlig rolle med at understøtte netop den opgave.

Du vil blive en del af et landsdækkende hold, der har ansvaret for at gennemføre det nationale overvågningsprogram (NOVANA). Formålet med overvågningen er at indsamle viden om miljø- og naturtilstanden til dokumentation af effekterne af den eksisterende miljøindsats samt danne grundlag for den fremtidige miljøforvaltning. Området er omfattende, har stor politisk og mediemæssig opmærksomhed og er samtidig fagligt udfordrende.
Som funktionsleder vil du indgå i den daglige ledelse af enheden, med særligt ansvar for at have overblik over sager inden for grundvandsområdet.

Henover året består opgaverne af:

  • Faglig ledelse og sparring med fokus på grundvandsovervågning.
  • Klargøre faglige sager særligt inden for grundvandsområdet til direktion/departement. Sagerne kræver typisk koordinering med flere fagenheder i Odense.
  • Indgå i den faglige koordinationsgruppe for grundvandsovervågning.
  • Deltage i interessentmøder med f.eks. Vandpanelet.
  • Procesplanlægning og projektstyring.
  • Arbejdsplanlægning og kvartalsopfølgninger.
  • Sikre hensigtsmæssig driftsplanlægning på tværs af delprogrammer.
  • Administrative enhedsopgaver, herunder:
    • økonomi; budgetter og opfølgning.
    • forberede kontormøder, enhedsseminar m.m.
    • opfølgning på arbejdsplan.
  • Deltagelse i ledelsesmøder.
  • Input til kontorchef i forhold til kompetenceudvikling/resultatskabelse.
  • Input til strategisk udvikling af enheden.
  • Løse Ad Hoc sager.
Ud over grundvand vil du også blive funktionsleder for et til to andre teams. Det er afgørende for os, at vores nye funktionsleder aktivt bidrager til en fortsat høj trivsel samt et fagligt og socialt velfungerende samarbejdsklima i enheden.

Din profil

  • Længerevarende uddannelse og bred faglig viden om grundvand.
  • God til at strukturere opgaver, bevare overblikket over komplekse opgaver og holde fokus på resultater.
  • Flair for både mundligt og skriftlig kommunikation.
  • Analytisk skarp.
  • Kan formidle kompliceret stof på en overskuelig måde.
  • Gode samarbejdsevner.
  • Beslutningsdygtig og god dømmekraft.
  • Udadvendt og kontaktskabende.
  • Holdspiller, der vægter samarbejde, vidensdeling og holdånd højt.
  • God til at skabe løsninger, der er enkle og fagligt korrekte.
  • Ser muligheder i digitalisering og ny teknologi.
  • Gerne erfaring med at arbejde en politisk styret organisation.
  • Måske kendskab til den landsdækkende NOVANA-overvågning.
Vi tilbyder
Vi tilbyder fagligt udfordrende opgaver i tæt samarbejde med gode kolleger i såvel vores egen enhed som i andre af Miljøstyrelsen enheder. Vi har et godt arbejdsmiljø, højt trivsel og en uformel omgangstone. På enheden bliver du en del af teams med både AC’ere og teknikere, hvor samarbejde og dialog vægtes højt. Vi har flexible arbejdsdage med mulighed for hjemmearbejde efter aftale.

Om os
I Miljøstyrelsen Nordjylland er vi fordelt på 2 enheder; overvågningen og grundvands-kortlægning. Stillingen er tilknyttet enheden for overvågning.

Vi holder til i Aalborg, men arbejder tæt sammen med Miljøstyrelsens centrale og øvrige lokale enheder, andre myndigheder, universiteter samt eksterne interessenter.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Svend Bråten
tlf. 29 92 63 20.

Løn og ansættelsesvilkår
Fastansættelse er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten) samt i henhold til Miljøstyrelsens lokalaftale for konsulenter.
Der er tale om en fast stilling, hvor man udpeges til rollen som funktionsleder, som udgangspunkt for en tre-årig periode med mulighed for forlængelse.

Tiltrædelse 1. august 2024.

Tjenestestedet vil være Niels Bohrs vej 30, 9220 Aalborg Øst.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingerne online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den 9. juni 2024. Vi afholder samtaler den 20. og 21. juni 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

MILJØSTYRELSEN, Niels Bohrs vej, 9220 Aalborg Øst

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6053677

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet