Erfaren finance controller søges til global virksomhed med lokal forankring

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Til nordjysk virksomhed i stærk vækst, søges en erfaren- og faglig stærk Finance Controller, der motiveres af at arbejde i en global virksomhed, med lokal forankring og internationale afdelinger rundt omkring i verdenen.

Der søges en Finance Controller, der ud over sin ”solide faglighed”, også er nytænkende og besidder et digitalt mindset, der kan udfordre- og optimere de nuværende strukturer, arbejdsgange og processer.

Du vil referere direkte til virksomhedens CFO, og have en hverdag med spændende- og komplekse opgaver samt en bred kontaktflade med både nationale og internationale koncernselskaber.

Om jobbet
Du får et selvstændigt ansvar, stor mulighed for at præge rollen samt styrke økonomiafdelingen generelt. Du bliver derudover ”Go-to” person for ledelsen og administrationen i de udenlandske afdelinger. Dine arbejdsopgaver og ansvarsområder bliver bl.a.

  • Finansiel månedsrapportering til ledelsen i alle datterselskaber samt bestyrelse
  • Ansvarlig for koncernens digitale udvikling indenfor økonomirapportering og processer
  • Assistere med likviditets- og valutastyring samt rapportering heraf
  • Medvirke til at skabe økonomisk overblik over koncernens salgs- og købsprocesser samt assistance med priskalkuler
  • Assistere med årsregnskaber og forberedelse af materiale til revisor
  • Assistere med udarbejdelse af koncernbudgetter og forecasts, samt assistance til ledelsen i datterselskaber
  • Assistere i udarbejdelse af Transfer Pricing dokumentation
  • Deltage i projektgruppen vedr. udarbejdelse af CSRD rapportering, der er et krav fra 2026.
  • Interne kontroller og compliance

Der kan, i mindre omfang, forekomme rejsedage til de udenlandske afdelinger.

Kvalifikationer

Du har min. 3-5 års erfaring fra en lignende stilling, og har sikkert en kandidatgrad indenfor økonomistyring eller tilsvarende. Det vil være en stor fordel, hvis du har erfaring fra en international virksomhed. Du har god erfaring med Business Central, Excel samt øvrige Microsoft produkter. Erfaring med Power BI eller lignende vil ligeledes være en fordel.

De vigtigste personlige kvalifikationer for at få succes er bl.a.:

  • Du besidder stærke analytiske evner, og kan udfordre tal og sammenhænge
  • Du mestrer at kommunikere på flere niveauer, og er god til at skabe relationer/samarbejde på tværs af organisationen
  • Du er proaktiv i din opgaveløsning, og besidder et godt ”drive”
  • Du evner at ”sadle om”, hvis en given situation kræver det, og sætter en ære i at klare diverse udfordringer din arbejdsdag kan bringe
  • Du er en selvstændig person, der hviler i dig selv- men som tror på, at succes er noget, man skaber sammen
  • Du behersker engelsk i både skrift og tale

Du tilbydes

Du tilbydes en meningsfuld og udfordrende stilling- og ikke mindst muligheden for at gøre en stor forskel i virksomheden. I virksomheden er der et stærkt fællesskab, uformel omgangstone og ”humor på gangene”. Der en høj grad af fleksibilitet og en kultur der er præget af højt engagement og trivsel.

Derudover tilbydes medarbejdergoder som fx pensionsordning, sundhedssikring, kantineordning, fitnesslokaler mm.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Intelligent Advice, Strandvejen, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-12-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6095122

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet