Er du profilen der lykkes og trives i vekslingen mellem detaljeret økonomistyring og som overordnet tovholder på den samlede budgetproces?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I så fald, er du måske kandidaten vi leder efter til en ny stilling som økonomikonsulent i vores centrale økonomienhed i Job og Velfærd. Vi tilbyder en varieret stilling med selvstændigt ansvar og stor alsidighed. Overordnet består stillingen af 2 hovedansvarsområder: 

Dels vil du i stillingen få ansvaret for budgetlægning og opfølgning på forvaltningens myndigheds- og administrationsområde, der har et budget på godt 600 millioner kroner. Herunder hører at klæde lederne på området godt på i forhold til deres økonomiopfølgning og -styring. 

Du vil sideløbende være tovholder på flere tværgående processer, deriblandt budgetprocessen i Job og Velfærd og den månedlige budgetopfølgning.  Til dette ansvarsområde hører udarbejdelse og kvalificering af materiale til udvalg.

 

Hvem er vi?

Du vil i jobbet arbejde tæt med dine 25 kollegaer i Økonomi og Data. Vi er en bredt sammensat gruppe af fagligheder og personligheder, som sammen arbejder på god økonomisk understøttelse af de mange funktioner i Job og Velfærd. 

 

I Job og Velfærd arbejder vi for:

  • at sikre fremtidens arbejdskraft ved at endnu flere unge gennemfører en uddannelse.
  • at øge jobvæksten og få flere ind i arbejdsfællesskabet.
  • at skabe mangfoldige og trygge boligområder at bo og vokse op i.
  • at have økonomisk sammenhæng.
  • at mennesker med behov for særlig støtte har samme muligheder for at udnytte eget potentiale og samme ansvar for eget liv som andre.
  • at færre børn og familier skal være i udsatte positioner, og flere skal være en del af sunde og stærke fællesskaber.

 

Dine opgaver:

  • Du skal varetage den daglige økonomistyring på Sektor Myndighed og Administration, herunder budgetlægning og opfølgning. Vi arbejder i økonomisystemet OPUS og lønsystemet SD.
  • At klæde lederne på området på, til at kunne foretage god økonomistyring.
  • Du er tovholder for den tværgående proces for budgetlægning, månedsopfølgninger m.m. Det er en opgave, der kræver at du kan hæve dig op i helikopterperspektivet og hjælpe dine kollegaer med at holde overblikket og koordinere den samlede proces. 
  • Du står for at udarbejde og kvalificere skriftligt materiale til det politiske udvalg. 

 

Faglige kompetencer:

Vi forventer, at du er grundig, nysgerrig og initiativrig, samtidig med at du er indstillet på at arbejde i en politisk styret organisation. Når det er sagt, så ser vi at mange forskellige profiler, vil kunne sætte et spændende aftryk på denne stilling.

 

Det væsentligste for at du vil lykkes og trives i stillingen, er at du...

  • kan håndværket i god økonomistyring 
  • er en skarp kommunikator – både i den daglige opgaveløsning og på skrift
  • følger dine opgaver til dørs og sikrer høj kvalitet
  • er detalje orienteret men samtidig har blik for helheden.
  • har gode analytiske evner

 

Personlige kompetencer:

Du..

  • har en konstruktiv og proaktiv tilgang til opgaveløsningen
  • evner at opbygge gode samarbejdsrelationer og derigennem bringe den fælles opgavevaretagelse til et nyt niveau. 
  • er en god sparringspartner og kan spille andre gode.
  • trives i vekslingen mellem detaljen og overblikket
  • tør og kan tage teten i forhold til at styre en proces og optimere på arbejdsmetoder

 

Vi kan tilbyde:

Vi glæder os til at tage imod dig i vores team. Til gengæld for din faglighed og dit bidrag til teamet tilbyder vi...

  • en kultur med højt til loftet og mange skønne personligheder der giver en god dynamik i afdelingen.
  • fagligt og kollegialt fællesskab. Du vil som noget at det første blive skrevet på kagelisten og vi håber også, du vil have lyst til at deltage i vores månedlige fyraftensøl.
  • god mulighed for at påvirke stillingens indhold ud fra din faglighed.
  • muligheden for at købe dejlig frokost tilberedt af vores gode kantine.
  • muligheden for at bidrage til god understøttelse af de borgere der har tilknytning til Job og Velfærd.
  • Ansvar og udviklingsmuligheder. 

 

Arbejdsstedets adresse

Sønderbro 12, 9000 Aalborg

Der er i stillingen god mulighed for individuel arbejdstilrettelæggelse og brug af hjemmearbejdsdage.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Der er tale om en fast stilling med et ugentligt timetal på 37 timer med tiltrædelse snarest muligt. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. 


Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

Der er ansøgningsfrist søndag d. 25. februar. De udvalgte kandidater vil d. 26. februar blive inviteret til samtale d. 27. februar. 

I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold. 

Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse  
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.    

Vores kommune – i rivende udvikling  
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aalborg Kommune, Sønderbro 12, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5985389

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook