Engagerede medarbejdere til direktions- og departementsbetjening i Motorstyrelsens direktionssekretariat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du se dig selv i en stilling, hvor du har en koordinerende rolle og en bred berøringsflade til hele organisationen? Har du en skarp pen, og kan du begå dig i en politisk styret organisation? Så er det måske dig, vi søger til denne stilling.

Vi søger to eller flere kolleger til direktionssekretariatet i Motorstyrelsen. Din kerneopgave vil være at sikre, at de bestillinger og høringer, som vi modtager fra departementet og andre myndigheder, besvares til tiden og har den rette kvalitet. Det kan f.eks. være indhold til svar til Folketingets Skatteudvalg eller høringer over nye lovforslag. Stillingen kræver, at du har en skarp pen, politisk-strategisk forståelse og en vindende personlighed.

Én af vores nye kolleger vil derudover skulle arbejde som direktionssekretær for den ene af vores underdirektører for at understøtte denne i det daglige arbejde, herunder med notatskrivning, mødemateriale og udfærdigelse af præsentationer.

Den anden nye kollega skal udover kerneopgaven have fokus på understøttelse af vores direktør, herunder i samarbejdet med aktører i motorbranchen.

Koordinerende og samlende stilling
Vi forventer, at du har flair for koordination og samarbejde med mange forskelligartede interne og eksterne interessenter, da du skal være med til at sikre en effektiv og sammenhængende betjening af direktion og departement. Du kvalitetssikrer oplæg, der lægger op til beslutninger på ledelses- eller koncernniveau, og du har derfor lyst og erfaring med at skrive kort og præcist. Du har en forståelse for embedsmandsdyderne og det at agere i et politisk system.

Derudover skal du have lyst og evne til at opbygge tillidsfulde relationer med styrelsens ledergruppe og faglige nøglemedarbejdere.

Vi er i gang med flere tiltag, som skal understøtte en professionel betjening af vores ledelse og direktion, herunder ved at kortlægge og digitalisere en række arbejdsprocesser. Vores nye kolleger forventes at byde aktivt ind i denne dagsorden.

Endelig skal du have lyst til at arbejde i en omskiftelig hverdag, hvor prioriteringen af arbejdsopgaver hurtigt kan ændre sig. Du skal kunne håndtere korte frister og være fleksibel i din arbejdstilrettelæggelse, og din strukturerede tilgang er afgørende for at kunne overholde skarpe og korte deadlines.

Generalist, der kan bevare overblikket
Vi forestiller os, at du har en relevant samfundsvidenskabelig eller juridisk videregående uddannelse, fx cand.jur., cand.scient.pol. eller cand.scient.adm. Det vil være en fordel, at du har erfaring fra fx en statslig styrelse og med ledelses-/departementsbetjening.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har lyst til, og gerne erfaring med, at arbejde med koordineringsopgaver
  • du er fleksibel i din arbejdstilrettelæggelse
  • er detaljeorienteret og ansvarsbevidst
  • trives med komplekse problemstillinger
  • drives af nysgerrighed og er åben overfor udfordringer
Hvad kan vi tilbyde?
Du får et job i et team i udvikling med fagligt engagerede kolleger og erfaring med den centrale styring i en politisk styret organisation. Vi er et kontor med en flad struktur, nærværende ledelse, godt kollegaskab og med fokus på høj trivsel, faglig udvikling og en åben dialog. Faglighed, ansvarlighed, samarbejde og udsyn er vigtige værdier i Motorstyrelsen, og vi arbejder løbende med både intern og ekstern kompetenceudvikling for at dygtiggøre os inden for vores værdier som vi forventer, du er en passioneret ambassadør for.

Direktionssekretariatet består af 16 medarbejdere, som blandt andet arbejder med direktions- og departementsbetjening, presse og kommunikation, HR, informationssikkerhed og beredskab. Vi prioriterer din on-boarding, hvor du bliver tilknyttet gode kollegaer. Du vil blive en del af Direktionssekretariatets Team Forelæggelser på aktuelt to medarbejdere på fuld tid og en studentermedhjælper på deltid. Der vil være god mulighed for sparring, da teamet løser de samme opgavetyper, og helt fra starten vil du få rig mulighed for selvstændigt at drive egne opgaver.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning inkl. CV og karakterudskrift via linket ”Søg stillingen” senest den 25. februar 2024.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Lykke Guldbrandt. Send en sms på tlf. 72 37 96 50, hvorefter Lykke ringer dig op hurtigst muligt.

Vi vil muligvis gennemføre en person- og logiktest eller bede dig løse en case som led i ansættelsesprocessen.

Vi indhenter straffeattest og referencer i forbindelse med ansættelsen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit fysiske arbejdssted er Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg. Tiltrædelse pr. 1. maj 2024 eller efter aftale.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aalborg, Lauritzens Plads, Lauritzens Plads, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5983318

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook