DIGITALISERINGSKONSULENTER TIL HR, AALBORG UNIVERSITET

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at udvikle brugen af og understøttelsen af vores HR-data og HR-systemer, så det fulde potentiale kan foldes ud? Synes du, at det er spændende at arbejde med udvikling af brugervenlige processer på HR-området og har du lyst til, og måske også erfaring med, at indgå i et samarbejde med dedikerede kollegaer og samarbejdspartnere, så det giver størst mulig mening for brugerne og organisationen? Så har vi jobbet til dig. Vi er på udkig efter proces- og digitalt interesserede nye kollegaer til vores HR Digitaliseringsteam i HR-afdelingen, der har lyst til at sætte egen faglighed og nysgerrighed i spil sammen med et team af dygtige og engagerede kollegaer. Der er tale om 2-3 fuldtidsstillinger med start den 1. februar 2024 eller snarest herefter på 37 timer ugentligt.

Jobbeskrivelse

Er dette noget for dig?

Et velfungerende digitalt systemlandskab står højt på dagsordenen på Aalborg Universitet. Dette gælder ikke mindst inden for HR-området, hvor den klare målsætning er at gå ind i en fremtid med valide HR-data og velfungerende digitale HR-processer, der samtidig hviler på et stærkt systemmæssigt fundament.

Det er ud fra dette grundlag, at vi ønsker at styrke vores digitale HR Team, så det kan understøtte de kommende digitaliseringsprojekter på HR-området i et tæt samarbejde med de øvrige administrative områder(Fælles Service) herunder særligt IT-afdelingen(ITS).

Du vil derfor få mulighed for at træde ind i og få en helt central rolle ift. vores systemlandskab, og den revision og optimering af mange af vores HR-processer, systemmæssigt såvel som processuelt, der følger med.

Det betyder, at du vil komme til at sidde med opgaver inden for følgende overskrifter:

  • Deltage i digitale udviklingsprojekter i samarbejde med ITS med fokus på HR-systemer og processer
  • Facilitere og implementere nye arbejdsprocesser for vores brugere(især slutbrugerne) af HR-systemerne via behovsanalyser og inddragelse af organisationen
  • Identificere og optimere interne digitale arbejds- og forretningsprocesser
  • Indgå i tæt og løsningsorienteret leverandørkontakt
  • Indgå som sparringspartner på det HR Digitale område for den øvrige HR-afdeling og enheder på AAU og herunder sikre målrettet kommunikation
  • Udforme relevante vejledninger og undervisningsmateriale
  • Understøtte datakvaliteten, sikre optimal drift og varetage support på vores HR-systemer i samarbejde med øvrige administrative enheder på universitetet
  • Indgå i og bidrage til drift og oprydning af eksisterende data(herunder gerne have kendskab til f.eks. access-databaser, SQL, Excel mv).

Du behøver ikke have erfaring med alle de nævnte opgaver, men vi søger kollegaer, hvis kompetencer, interesser og erfaring matcher flere af dem.

Vi løser ofte opgaver, der involverer mange parter på universitetet, så gode samarbejdsevner og organisationsforståelse er en forudsætning for at lykkedes.

I HR Digitalisering er det desuden af afgørende betydning, at vi hurtigt og kompetent som team kan indtage og omstille os i forhold til nye opgaver, så det er vigtigt, at du har mod på, at opgaverne kan komme ad hoc, og at din hverdag er præget af perioder med travlhed og mange bolde i luften. Endelig er vi optagede af, at opgaverne skal kunne skifte hænder, så såvel opgaver og teamet hele tiden udvikler sig. Fleksibilitet og åbenhed er dermed en forudsætning for at du vil trives i HR Digitalisering men også i hele HR-afdelingen.

Vores ønsker og forventninger til dig

Der kan være mange veje til stillingen, men vi forestiller os, at du har en akademisk baggrund og eventuelt suppleret med relevant erfaring og/eller efteruddannelse. Det er en klar fordel, men ikke en forudsætning at have erfaring med digitale processer/systemer/data indenfor universitetssektoren eller indenfor en anden større organisation, ligesom det vil være en fordel, at du har kendskab til det at arbejde med HR og HR-processer og at omsætte det ind i en systemkontekst.

Vores forventninger er desuden, at du:

  • har en selvstændig og initiativrig tilgang til dine arbejdsopgaver
  • arbejder struktureret og proaktivt og får fulgt dine opgaver til dørs på en kvalitetsbevidst og serviceminded facon
  • er nysgerrig, og kan samarbejde på tværs af organisatoriske grænser i en stor, kompleks offentlig organisation
  • har en imødekommende og positiv tilgang til det at yde administrativ service, og søger løsninger fremfor ja/nej-svar
  • er god til at skabe relationer og har lyst til at samarbejde med mange forskellige fagfagligheder
  • er åben og har lyst til at bidrage til vores stærke kollegiale fællesskab, fagligt såvel som socialt.


Hvem er vi?

I HR-afdelingen er vi 55 engagerede medarbejdere, som er organiseret i fem faglige teams. Vi løser vores opgaver med afsæt i en partnermodel, hvor vi har fokus på, at organisationen får kompetent, smidig og løsningsorienteret rådgivning og sparring samt HR-ydelser af højeste kvalitet.

Vi vil noget med HR på AAU, hvor vi er stolte af det, vi leverer som organisationens værdsatte sparringspartner. Vi har sat en række strategiske projekter i værk og er optagede af at udvikle os selv, vores kultur og mindset. Du vil derfor træde ind i en afdeling med højt engagement, hvor fokus er på at udvikle vores HR-faglighed, så vi bedst muligt kan understøtte universitetets kerneopgaver: forskning og uddannelse.

Samtidig har vi blikket rettet mod hinanden og værner om en arbejdskultur, hvor der er plads til at være hele mennesker, som er inkluderet i et fagligt og kollegialt fællesskab. Vores teambaserede organisation er præget af samarbejde, stærke og kendte værdikæder, høj faglighed og et sundt og bæredygtigt arbejdsmiljø.

Du kan læse mere om HR-afdelingen her.   

Hvem er vi i HR Digitalisering?

Du bliver en del af Team HR Digitalisering, hvor vi vægter teamsamarbejde, nysgerrighed og villighed til at gå et ekstra skridt for at levere den gode service til vores samarbejdspartnere.

Teamet består af pt. 3 dygtige medarbejdere, som medvirker til at optimere, drifte og vedligeholde vores HR-data og HR-systemer. Herunder indgår bl.a. at levere dataunderstøttelse af en lang række processer og at foretage forskellige HR-dataudtræk, bl.a. universitetets sygefraværsstatistik og data til de årlige lønforhandlinger. HR Digitalisering er således et team, der understøtter opgaver og processer på tværs af hele HR-afdelingen, men som også i høj grad er samarbejdspartnere til den øvrige organisation, i særdeleshed ITS, og har mange samarbejdsflader og understøttende funktioner ind i tværgående projekter og processer.

I teamet dyrker vi derfor fællesskabet og har fokus på at sætte vores færdigheder i spil på den mest givende måde. Du kommer derved i høj grad til selv at være medvirkende til at præge både din egen stilling og teamets samlede opgavevaretagelse.

Har du spørgsmål eller:

Er du interesseret i at høre mere om stillingerne, er du meget velkommen til at kontakte Chef for HR Digitalisering Emil Kvist Enggaard på 9940 9568/mail: eken@adm.aau.dk eller Agnete Vind på 9940 7214/mail: agvi@adm.aau.dk 

Ansøgningsfristen er tirsdag den 5. december 2023. Vi forventer at holde første samtale mandag d. 11. december 2023(alternativt tirsdag d. 12. december) og anden samtale fredag d. 15. december 2023(alternativt mandag d. 18. december). Imellem de to samtaler vil vi enten benytte os af en personlighedstest og/eller en forberedende opgave.

Stillingerne er på 37 timer ugentligt og til besættelse fra 1. februar 2024.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning iht. gældende overenskomst i staten, herunder OAO-fællesoverenskomsten. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket"søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aalborg Universitet, FRB7K, Fredrik Bajers Vej, 9220 Aalborg Øst

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5944820

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook