Dataanalytiker til digitale forretningsudviklingsprojekter i Aalborg eller Høje Taastrup

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du rutineret i at behandle og omsætte store datasæt til objektive beslutningsgrundlag? Brænder du for forretningsudvikling? Vil du bidrage til effektivisering gennem digitaliserings- og automatiseringsinitiativer i Danmarks største styrelse? Så er du måske vores nye kollega.

Vi søger en erfaren dataanalytiker, der kan håndtere og udstille data smart og overskueligt til brug for medarbejdere og ledere på tværs af Skattestyrelsens kontrolområde. Samtidig skal du bidrage til etablering af et stærkt udviklings- og analysemiljø. Så du får brug for din forretningsforståelse, din sunde kritiske tilgang og dit detaljefokus, samtidig med at du arbejder effektivt.

Vi har et stort fokus på at matche dine interesser og kompetencer med konkrete opgaver, hvor du har rig mulighed for at forme din hverdag og teamets arbejdsgange samt udvikle teamets anvendelse af værktøjer i forhold til behandling, udstilling og automatisering af data. Og det er et job, der udvikler dig fagligt og samtidig giver mening i Danmarks største styrelse, hvor du er med til at sikre fundamentet for velfærdssamfundet.

Dine arbejdsopgaver vil hovedsageligt være at:

  • afdække data- og analysebehov i forretningen, som understøtter en effektivisering af efterkontrollen på tværs af organisationen
  • bearbejde og udstille data, så kontrol på tværs af Skattestyrelsen er baseret på et solidt datagrundlag
  • automatisere dataudtræk og udvikle udstillingsløsninger, som er let anvendelige for medarbejdere og ledelse
  • udarbejde analyser, der understøtter et solidt prioriterings- og beslutningsgrundlag både for kontrolmedarbejdere og ledelsen
  • bidrage til at udbrede forretningsudviklingsinitiativer i henhold til de strategiske fokusområder i samarbejde med projektledere, RPA-udviklere og slutbrugere.
Du bliver en del af enheden Efterkontrolproces og styring, hvor der er højt til loftet, en flad ledelsesstruktur og et stort fokus på fagligt såvel som socialt samvær. Sammen med andre dygtige udviklere, projektledere og dataanalytikere bidrager du til kontinuerlig udvikling af opgavevaretagelsen.

Om dig
Vi forestiller os, at du har:

  • en lang videregående uddannelse med fokus på data og programmering
  • erfaringer med udtræk, bearbejdning og udstilling af data fra andre offentlige eller private virksomheder
  • kendskab til at sammenstille data fra forskellige systemer, programmere og udstille data via BI-værktøjer mv.
  • erfaring med forretningsudvikling, herunder automatiserings- og digitaliseringsprojekter
  • øje for det gode teamarbejde og foretrækker en opgaveløsning, som bygger på input fra forskellige kompetencer og erfaringer
  • en stærk forretningsforståelse og evner at sætte dig ind i komplekse processer
  • en relationsskabende adfærd og proaktivt afsøger muligheden for at optimere processer ved brug af data og analyse.
Vi brænder for automatiserings- og digitaliseringsløsninger
Kontorets opgaver spænder bredt fra ledelsesunderstøttelse og driftskoordinering til forretningsudvikling, herunder strategi- og procesudvikling. Du bliver en del af et team, som i tæt samspil med forretningen driver tværgående initiativer indenfor forretningsudvikling, procesoptimering samt udvikling og implementering af automatiserings- og digitaliseringsløsninger, der understøtter en effektiv skattekontrol på tværs af Skattestyrelsen.

Vi har indtil nu blandt andet været ansvarlige for at drive projekter med det formål at afdække og præsentere mulige automatiseringsløsninger på kontrolområdet til Skattestyrelsens direktion. Det fortsætter vi med og vi får ydermere ansvar for at drive udvikling, implementering og skalering af identificerede automatiseringsløsninger. Desuden skal vi afdække yderligere automatiserings- og digitaliseringspotentiale i kontrolprocessen.

Lidt om holdet

  • Vi er et kontor bestående af en kontorchef og 10 medarbejdere, der arbejder med ledelsesunderstøttelse, driftskoordinering, procesudvikling, digitale procesejerskaber, anvendelse af data i kontrollen samt udvikling af digitaliserings- og automatiseringsløsninger
  • Vi udvider kontoret og er lige nu ved at ansætte medarbejdere til projektledelse, udvikling og dataanalyse til at understøtte forretningsudviklingsinitiativer
  • Du vil, ift. dine opgaver, referere til en souschef, som har arbejdssted i Aalborg
  • Vi arbejder tæt sammen på tværs af kontoret og har en stor kontaktflade til medarbejdere i hele organisationen, hvorfor teamarbejde, sparring og udveksling af erfaringer er et omdrejningspunkt i kontorets arbejdstilgang
  • Vi er ambitiøse og alle giver en ekstra skalle for at forbedre organisationen gennem forretningsudviklingsinitiativer. Og vi gør det med fokus på balance mellem arbejde og fritid. Derfor går vi meget op i en fleksibel tilgang til arbejdet, hvor der er plads til egne interesser, familie og venner ved siden af de udviklende opgaver.
Du bliver ansat i enheden EV 21 Efterkontrolproces og styring, der er placeret i afdelingen Erhvervsvirksomheder II. Arbejdsstedet bliver enten i Aalborg eller Høje Taastrup og du kan markere dit ønske til lokation, når du søger.

Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse og evt. yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest 8. januar 2024. Tiltrædelse efter aftale.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef for styringskontoret i EV 21, Per Jacobsen på tlf.: 22601140 og Per.jacobsen@SKTST.dk eller chefkonsulent Jonathan Ørtoft Kristensen, tlf.: 72378352 og Jonathan.Kristensen@sktst.dk

Vi indkalder løbende til samtaler. Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse som en del af rekrutteringsprocessen.

I forbindelse med ansættelsen indhenter vi straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er enten Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg eller Helgeshøj Allé 9, 2630 Taastrup.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aalborg, Lauritzens Plads, Lauritzens Plads, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5959164

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook