Controller og teamleder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hvis du brænder for at arbejde med økonomistyring i en offentlig virksomhed med spændende opgaver og udviklingspotentiale – så læs endelig videre!

Vil du være med til at sikre en effektiv økonomistyring af Nordjyllands Beredskab. Vil du være med til at bidrage til udviklingen af forretningsgange og supportere chefer og teamledere med økonomiske analyser. Er du nysgerrig og kan bidrage til nytænkning og udvikling, så kan vi tilbyde en stilling som controller med ledelsesansvar i Nordjyllands Beredskab. Vi er en arbejdsplads med engagerede og fagligt dygtige kollegaer, og et uhøjtideligt miljø, med en højt til loftet-tilgang som harmonerer med engagement, ansvarlighed og teamsamarbejde mod strategiske mål. Vi tilbyder samtidig et job, hvori stor indflydelse på eget arbejdsområde, stor berøringsflade med interne og eksterne samarbejdspartnere er omdrejningspunktet.

Lyder ovenstående som dig?

Så søger vi en engageret og fagligt dygtig controller med ledelsesansvar, der skal være med til at sikre en effektiv økonomistyring af Nordjyllands Beredskab. Du skal bidrage til at udvikle forretningsgange og supportere chefer og temaleder med økonomiske analyser. Du får ansvar for finansiel rapportering, der er afgørende som beslutningsgrundlag for ledelsen og bestyrelsen. Jobbet lægger op til en udadvendt og supporterende rolle, og du vil derfor få succes som controller, hvis du formår at skabe relationer på tværs af organisationen. Du får en stor rolle i at udvikle og professionalisere organisationens økonomifunktion, hvor der vil være rig mulighed for faglig og personlig udvikling. 

Vi har et udviklingsorienteret arbejdsmiljø med fokus på bedre opgaveløsning. Du skal synes, at det beredskabsfaglige område er spændende, og du skal være nysgerrig på at blive udviklet inden for dette område. Erfaring fra eller kendskab til beredskabsområdet vil derfor være en fordel. 

Dine opgaver vil bl.a. være:

  • drive en effektiv økonomistyring og finansiel rapportering
  • udarbejde budget samt budgetopfølgning
  • udarbejde og kvalitetssikre måneds- og kvartalsregnskaber samt årsrapporter
  • effektivisere forretningsgange og interne kontroller
  • optimere organisationens økonomiske rammer
  • udarbejde økonomiske vurderinger, økonomiske analyser og business cases
  • Som teamleder sikre den daglige og faglige ledelse
  • bidrage til videreudvikling af datawarehouse, samt andre digitale løsninger, der understøtter intelligent planlægning.
  • supportere chefer, teamledere og projektledere med økonomiske analyser, opfølgning og kontraktstyring

Forventninger til dig: 

  • har en økonomisk uddannelsesbaggrund på HD-, bachelor- eller kandidatniveau
  • har minimum fem års erfaring fra en stilling med driftsøkonomisk fokus 
  • erfaring fra revisionsbranchen eller fra kommunal økonomifunktion, vil være en fordel
  • er struktureret og finder det naturligt at opbygge og optimere forretningsgange, samt gennemføre intern kontrol
  • er skarp til at analysere og omsætte store mængder data til værdifuld viden for ledelsen
  • bevarer overblikket samtidig med, at du også formår at gå i detaljer
  • er god til skriftlig kommunikation
  • har en analytisk tilgang og forholder dig kritisk til data
  • er dygtig til Excel og formår hurtigt at sætte dig ind i nye systemer. 
  • naturligt samarbejde med mange forskellige fagligheder
  • kan se dig selv i Nordjyllands Beredskabs værdier: Faglighed – Ordentlighed – Vi gør en forskel

Om organisationen

Nordjyllands Beredskab varetager brand- og redning i 11 nordjyske kommuner. Vi dækker geografisk et område på 7.878 km2 og har ansvaret for 585.000 borgere og er et af landets største beredskaber. Vi kører i det daglige ud fra 36 stationer, hvoraf de 32 betjenes af Falck. Nordjyllands Beredskab har ca. 150 fuldtidsansatte og 90 deltidsansatte brandmænd ansat, samt 200 frivillige tilknyttet.  og 235 frivillige brandfolk ansat. Se mere på www.nordjyllandsberedskab.dk

Du bliver tilknyttet staben med mødested på Thomas Boss Gade 6, 9000 Aalborg, hvor du bliver en del af det administrative team.

Løn og ansættelsesforhold

Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Stillingen er på 37 timer pr. uge. Tiltrædelse forventes at ske 1. maj 2024 eller snarest derefter.

Yderligere oplysninger

Ønsker du yderligere oplysninger, kan du kontakte direktør Diana Sørensen på tlf. 24 49 20 24.

Ansøgningsfrist

Vi skal have din ansøgning med kopi af relevant dokumentation senest fredag den 1. marts 2024.

Samtaler forventes afholdt den 14. og den 20. marts 2024.

Forud for endelig ansættelse indhentes der straffeattest.

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

Nordjyllands Beredskab opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aalborg Kommune, Thomas Boss gade 6, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5992194

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook