CONTROLLER MED INTERESSE FOR INDKØB TIL AALBORG UNIVERSITET

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du styr på kvantitative indkøbsanalyser og opfølgning, og kunne du tænke dig at være til at udvikle vores tilgang til datadrevet indkøb? Vi har brug for dig til at belyse compliance og aftaleloyalitet på et omfangsrigt og til tider kompliceret indkøbsområde. Skal du med på holdet som vores nye Indkøbscontroller? Så har vi en fast fuldtidsstilling på 37 timer ugentlig klar til besættelse pr. 1. maj 2024.

Jobbeskrivelse

Udbud og Indkøb understøtter et årligt indkøb på mere end 750 mio. kr., og driver en bred aftaleportefølje inden for forsknings- og laboratorieområdet, bygningsdrift, IT, HR og Kommunikation, samt en lang række mere eller mindre specialiserede områder og tværgående aftaler.

Som vores nye Indkøbscontroller vil du, med udgangspunkt i de mange opsamlede indkøbsrelaterede data, blive en central aktør i leverandør-og kontraktopfølgning i samarbejde med udbudskonsulenterne, og du vil være med til at sikre, at opfølgning sker i overensstemmelse med gældende love og regler.
 
Du arbejder analytisk med vores indkøbsrelaterede data, som bl.a. omfatter indkøbsaftaler, fakturadata og data om anvendelsen af vores e-handelssystem. På dette grundlag skaber du, i tæt samarbejde med kollegaerne i Udbud og Indkøb, værdi for universitetet, ved at levere analyser om besparelsespotentialer, aftaleanvendelse og anvendelse af e-handelssystemet. 

Du samler viden op om eventuelle samhandelsmæssige udfordringer i eksisterende aftaler og bringer denne viden i spil til fremadrettede konkurrenceudsættelser.
 
Du er selv med til at skabe rammerne for dit arbejdsområde, og det er derfor vigtigt for os, at du med baggrund i din stærke faglighed er god til at tage initiativer, finde løsninger, og implementere disse i en god balance mellem selvstændighed og involvering. 
 
Konkret vil dine hovedopgaver omfatte:

  • Udvikling og udførende for en proces til leverandør- og kontraktopfølgning, samt fakturakontrol
  • Opfølgning på og dialog med leverandører om compliance og datakvalitet
  • Overvågning af aftaleloyaliteten og rapportering til ledelsen om uudnyttede potentialer
  • Klargøring af materiale til statusmøder med institutter og afdelinger
  • Udarbejdelse af forbrugsanalyser, som understøtter optimering af aftaleporteføljen og prioritering af den fremadrettede udbudsplan
  • Kvalitetssikring af indhold i e-handelskataloger
  • Udarbejdelse af standardrapporter i analyseværktøjet Scanmarket fra Unit4
  • Vedligeholdelse af stamdata.

Kvalifikationer:

Vi lægger vægt på din gennemslagskraft, mere end din uddannelsesmæssige baggrund.

Vi vil lægge vægt på følgende:

  • Du er skarp analytisk og har bevist, at du er selvhjulpen i at finde data i og analysere og viderebearbejde data fra økonomi- og indkøbssystemer
  • Du evner at omsætte dit arbejde til lettilgængelige output til modtagere, der ikke nødvendigvis har den samme indsigt i data og indkøbsdomænet som dig.
  • Du trives med såvel det selvstændige arbejde som interaktion med kollegaer og leverandører
  • Du er systematisk i din arbejdsform og sætter tid af til at sikre datakvaliteten, før du tolker på analysen
  • Du kommunikerer godt mundtligt og skriftligt på både dansk og engelsk til såvel interne som eksterne samarbejdspartnere.

Dit kommende team:

Din ansættelse vil være i Udbud og Indkøb, en afdeling i Aalborg Universitets centrale økonomiafdeling. Vi er syv kollegaer med forskellige specialområder. Alle med fokus på udbud og indkøb, samt overholdelse af de regler og love, universitetet er underlagt, men i lige så høj grad med fokus på forenkling af processer samt fortolkning og implementering af nye måder at drive udbud og indkøb på.

Vi har en hverdag, der er præget af et højt, fagligt engagement og kvalitet i opgaveløsningen, teamwork med humor og en positiv tilgang til nye udfordringer. Vi er gode kolleger for hinanden, og vi er altid parate til at give sparring. Vi har en uformel kultur med god fleksibilitet.

Om Økonomiafdelingen:

Økonomiafdelingen varetager centrale økonomiske opgaver for Aalborg Universitet. Vi er knap 90 medarbejdere, organiseret i en række enheder. Lær mere om Økonomiafdelingen. Vi har velindrettede storrumskontorer med flexible seating, samt mulighed for hjemmearbejde. Der kan i mindre omfang være opgaver, der kræver fysisk tilstedeværelse på andre adresser på universitetets campusser i Aalborg, Esbjerg og København.  

Mere om stillingen:

Vi forventer at afholde samtaler i uge 11.

Stillingen er en fast fuldtidsstilling på 37 timer om ugen med base på Fredrik Bajers Vej 7K i Aalborg til besættelse pr. 1. maj 2024.

Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte Indkøbschef Per Mollerup telefon 6196 7551, e-mail: pemo@adm.aau.dk.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning iht. gældende overenskomst i staten, herunder OAO-fællesoverenskomsten. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket"søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aalborg Universitet, FRB7K, Fredrik Bajers Vej, 9220 Aalborg Øst

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5994814

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet