Business Controlling Manager

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Nowaco er en dansk familieejet grossist- og handelsvirksomhed med hovedkontor i Aalborg. NOWACO handler med fødevarer - hovedsageligt frosset kød, fisk, grøntsager og pommes frites. Virksomheden leverer råvarer og halvfabrikata til alle led i fødevareindustrien og også bulkpakkede produkter til grossister og til HoReCa-segmentet over hele verden.

På hovedkontoret i Aalborg sidder virksomhedens centrale sourcing- og salgsteams samt shipping, økonomi, IT og HR. Samtlige af disse funktioner fungerer som supportfunktioner ud i organisationen.

Virksomheden beskæftiger i alt ca. 180 medarbejdere, hvoraf den ene halvdel arbejder på hovedkontoret, mens den resterende del er placeret på Nowacos udenlandske kontorer. Der ligger et mindre kontor i København og 23 kontorer i udlandet.

For at styrke virksomhedens økonomifunktion søges der nu en udviklingsorienteret Business Controlling Manager.


Ledelse - Risikostyring – Compliance

Brænder du for at udvikle og optimere processer inden for business controlling, og kunne du tænke dig en ansvarsfuld rolle i en international og veldrevet handelsvirksomhed? Som den nye Business Controlling Manager får du det overordnede ansvar for at videreudvikle og optimere processer og arbejdsgange inden for business controlling, herunder risikostyring og compliance. Du tiltræder dermed en ansvarsfuld og indflydelsesrig stilling i en uformel og dynamisk virksomhed med en sund arbejdskultur og et stort fokus på sociale relationer.

Du bliver en vigtig aktør, idet du med reference til virksomhedens CFO får det overordnede ansvar for business controlling med fokus på risikostyring og compliance samt det ledelsesmæssige ansvar for virksomhedens team af seks erfarne og specialiserede business controllere. Dine ansvarsområder og arbejdsopgaver er bl.a. følgende:

  • Du bliver ansvarlig for ledelsen af virksomhedens Business Controlling-afdeling
  • Du bliver ansvarlig for at udarbejde relevante rapporter og analyser i BI-systemet som konkret ledelsesredskab til direktionen og øvrig ledelse
  • Du bliver ansvarlig for at udarbejde lønsomheds- og rentabilitetsanalyser samt bidrage med relevante løsningsforslag
  • Du bliver ansvarlig for risikostyring i forhold til ordreflow, kreditforsikring, risikoposition, gearing og lignende
  • Du bliver ansvarlig for at sikre compliance med handlende og betalende kunder, leverandører og øvrige samarbejdspartnere
  • Du sikrer compliance på moms- og valutaområdet
  • Du får indflydelse på den generelle procesoptimering, automatisering og videredigitalisering af økonomifunktionen.
  • Du får mulighed for at tage del i implementeringen af nyt ERP-system

For at få succes i rollen kommer du formentlig fra en lignende stilling, hvorfra du har opnået erfaring med flere af områderne indenfor risikostyring, compliance og/eller valuta. Du har i den forbindelse fået erfaring med analyser og rapporter af nøgletal i BI, samt udvikling og optimering af processer og arbejdsgange inden for business controlling. Det anses dog ikke som et krav, at du er specialist indenfor alle førnævnte områder, men det forventes at du har interesse for at dygtiggøre dig indenfor områderne, således du kan agere sparringpartner for teamet. Ledelseserfaring anses dertil som en fordel, men ikke et krav. Din uddannelsesmæssige baggrund er heller ikke afgørende, men det forventes, at du har en relevant videregående uddannelse inden for økonomi.

Det er et krav, at du har erfaring med at arbejde i både BI- og ERP-systemer. Da koncernsproget er engelsk, er det vigtigt, at du behersker både dansk og engelsk i skrift og tale.

Du trives med at gå forrest med det gode eksempel, hvilket gør dig til en inspirerende og motiverende leder. Du formår ligeledes at skabe følgeskab hos dine medarbejdere gennem dit imødekommende og empatiske væsen. Du er samtidig nysgerrig på at tilegne dig ny viden, og din faglige nysgerrighed gør, at du er udviklingsorienteret samtidig med, at du er god til at bevare overblikket, følge op og samle trådende. Du er dertil en udadvendt og serviceminded person, som bidrager positivt til det faglige og sociale miljø på arbejdspladsen. Du trives derudover godt i en dynamisk hverdag qua din omstillingsparathed.

Er du den nye Business Controlling Manager hos Nowaco i Aalborg? Så skynd dig at sende en ansøgning. For yderligere information om stillingen kan henvendelse rettes til chefkonsulent fra Sensu A/S, Christina Højsholt-Nielsen på +45 61 77 43 33.

Der gøres opmærksom på, at vi ikke arbejder med ansøgningsfrister, da vi behandler ansøgningerne løbende.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

SENSU A/S, Gøteborgvej, 9200 Aalborg SV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5955440

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook