Bliv socialfaglig konsulent i Region Nordjyllands specialsektor og styrk samarbejdet med kommunerne

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af et stærkt tværfagligt team – og motiveres du af at bruge dine kompetencer og din faglighed bredt? Så tøv ikke med at sende din ansøgning til os, da der er lige nu en spændende stilling som socialfaglig konsulent i Specialsektorens administration i Region Nordjylland, som måske kan være noget for dig.

Hvem er vi?
I Specialsektoren sælger vi pladser til kommunerne - til børn unge og voksne, der har brug for specialiserede indsatser indenfor social- og handicapområdet. Vi fungerer på markedslignende vilkår, og vores vision er at være kommunernes foretrukne samarbejdspartner og leverandør. Vi har derfor brug for en socialfaglig konsulent, der finder værdi i at lykkedes gennem godt samarbejde og konstruktive dialoger – og som vil være med til at bidrage til en fortsat udvikling af leverandørrollen. Kan du se dig selv i den funktion, så læs med her.   

Specialsektoren i Region Nordjylland består af fire områder med underliggende tilbud og institutioner, samt en administration. Du kan læse mere om Specialsektoren på www.rn.dk/specialsektoren

Som socialfaglig konsulent bliver du tilknyttet Specialsektorens fællesadministration, hvor der er ca. 30 medarbejdere fordelt på seks teams.

Om stillingen
Du bliver en del af fagkonsulentteamet, som pt består af fire dedikerede og dygtige socialfaglige konsulenter – og hvor du bliver den femte.

Kerneopgaven omhandler primært at foretage matchning af borgere - på baggrund af kommunale henvendelser - til de rette tilbud og indsatser i Specialsektoren. Ligeledes fylder opgaver i relation til genforhandling af kontrakter ved allerede indskrevne borgere en stor del af jobbet. Opgaven løses i et tæt samarbejde med kommunerne og de regionale sociale tilbud, som modtager borgere fra såvel de nordjyske kommuner som kommuner uden for regionen.

Derudover består opgaverne sekundært i at samarbejde med tilbuddene i forhold til f.eks. udvikling af pladser til målgruppen samt bidrage med relevant socialfaglig viden i forskellige kvalitets- og udviklingsopgaver, som løses på tværs af teams i administrationen. Du vil blive en del af både et monofagligt team samt flere tværfaglige teams, som arbejder sammen om at understøtte tilbuddene i at løse deres kerneopgave.

Af konkrete opgaver kan bl.a. nævnes:

  • Matchning af borgere. Heri ligger - gennem dialog og forhandling med kommunerne - at finde frem til rette indsats og timer, som et grundlag for den endelig takst og kontraktindgåelse  
  • Genforhandlinger med kommunerne ved ændringer i borgeres støttebehov
  • Facilitering af møder - primært omkring forhandling/genforhandling af takster
  • Understøtte og deltage i konkrete udviklingsprojekter i områderne og i administrationen
  • Understøtte og udvikle samarbejdet med kommunerne og øvrige samarbejdspartnere
  • Socialfaglige opgaver i form af sparring og feedback på magtindberetninger, deltagelse i kvalitetsovervågninger og bidrage til arbejdet med udarbejdelse og implementering af retningslinjer, arbejdsgangsbeskrivelser m.v.
  • Undervisning i forhold til relevante fagområder som f.eks. magtanvendelser
  • Administrative opgaver

Der er således tale om en stilling med mange forskellige og spændende administrative opgaver, som du løser i tæt samarbejde med dine kollegaer og ledelse i Specialsektorens Administration og på tilbuddene.

Hvem søger vi?
Vi søger en konsulent med en socialfaglig baggrund som socialrådgiver og med erfaring fra myndighedsområdet.

Vi forventer derudover, at du:
  • Har kendskab til og interesse for det specialiserede socialområde
  • Har kendskab til Voksenudredningsmetoden og sagsstyring
  • Kan lide og mestrer rollen som professionel forhandler og finder værdi i at finde frem til den rette indsats i en god og konstruktiv dialog med kommuner og tilbud   
  • Vil bidrage til at styrke og udvikle på rollen som professionel leverandør og samarbejdspartner
  • Har en arbejdsstil, som er struktureret og systematisk – og kan arbejde i henhold til vedtagne procedurer og arbejdsgange 
  • Kan samarbejde med og har interesse i at dyrke netværk/relationer i kommuner og med øvrige samarbejdspartnere
  • Kan arbejde selvstændigt samtidig med, at du mestrer samarbejdet og kan indgå i tæt sparring
  • Er vedholdende og har blik for både detaljen og helheden
  • Kan udtrykke dig klart og tydeligt såvel mundtligt som skriftligt 
  • Har interesse i og flair for administrativt arbejde, da det er en stor del af jobbet.
  • Finder værdi i at være en del af en helhed, hvor vi er optaget af at spille hinanden og organisationen god    
     
Vi kan tilbyde dig
  • Et spændende og meningsfuldt job med en stor kontaktflade
  • En stilling med udfordrende og forskelligartede opgaver
  • En høj grad af fleksibilitet og indflydelse på tilrettelæggelse af arbejdet 
  • Adgang til sparring og tæt samarbejde med engagerede og kompetente kolleger
  • Tæt samarbejde med ledelsen i Specialsektoren
  • En afdeling med et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone – og hvor vi har det godt sammen på kryds og tværs af teams
     
Yderligere om ansøgning og ansættelse
Du får arbejdssted i Regionshuset i Aalborg Øst. Det er nødvendigt, at du har kørekort og evt. bil til rådighed, da nogle arbejdsdage vil foregå på tilbuddene eller i kommunerne. Der er tale om en fuldtidsstilling med løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfristen er onsdag den 6. november 2024.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag den 12. november 2024.

Ansættelse er pr. 1. januar 2025 – eller tidligere efter aftale. 

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til vicekontorchef i Specialsektoren, Helle Bielefelt Søndergaard, tlf.: 61145631, mail: hebis@rn.dk

Om Region Nordjylland
Vi er ca. 15.000 meget forskellige medarbejdere, der hver dag leverer velfærd til omkring 590.000 nordjyder inden for sundhed, regional udvikling og det specialiserede socialområde. Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge jobbet - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder. Læs mere om os på www.rn.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Region Nordjylland, Niels Bohrs Vej 30, 9220 Aalborg Øst

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6130779

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet