Motiveres du af en arbejdsdag fyldt med spændende opgaver og juridisk faglige udfordringer, og har du en interesse for sagsbehandling på klagesagsområdet? Har du gode kommunikative evner og en helhedsorienteret tilgang til dine opgaver?Så er du måske vores nye kollega til klagesagsteamet i Motorstyrelsen.
Vær med til at løse en vigtig opgave
Du bliver en del af vores klagesagsteam og skal sammen med dine fire kolleger bidrage med sagsbehandling og vejledning på klagesagsområdet. Klagesagsteamet er en del af enheden Klager og Bindende Svar, hvor hverdagen er kendetegnet ved en åben og ærlig kultur med fokus på høj faglighed og arbejdsglæde. Udover klagesagsbehandlingsområdet beskæftiger enheden sig med behandling af indsigelsessager, udarbejdelse af udtalelser samt bindende svar på motorområdet.
Kernen i teamets opgaver er den administrative del af sagsbehandlingen i forbindelse med oversendelse af udtalelser og materiale til Skatteankestyrelsen samt efterfølgende reguleringer på baggrund af afgørelser fra Motorankenævnene. Derudover er det teamets opgave at uddrage relevant læring fra disse afgørelser og sikre vidensdeling af denne læring.
Klagesagsteamet varetager blandt andet:
- sagsbehandling og vejledning på klagesagsområdet
- at træffe selvstændige afgørelser, faglig sparring og videndeling
- driftsopgaver i forbindelse med daglig sagsbehandling
- optimering og tilpasning af processer samt dokumentation af disse
- løbende dialog med Skatteankestyrelsens sagsadministration og Skattestyrelsens regnskabsafdeling
Vi forventer, at du har en bred viden om det forvaltningsretlige grundlag for sagsbehandlingen og en relevant uddannelsesbaggrund som fx professionsbachelor i administration eller lignende.
Vi lægger desuden vægt på, at du:
- har stærke skriftlige kompetencer
- er detaljeorienteret
- er struktureret og analytisk i din tilgang til problemløsning i en til tider travl hverdag
- håndterer dine opgaver selvstændigt og samtidig formår at indgå i teamsamarbejde.
Hos os bliver du en del af et miljø, hvor faglig sparring og videndeling værdsættes. Udviklingen og nye trends indenfor motorområdet stiller nemlig store krav til vores ekspertise og evne til at agere fremsynet.
Vi har gode muligheder for faglig og karrieremæssig udvikling, attraktive ansættelsesvilkår, fleksible arbejdstider og et job, der giver mening, fordi vi løser en vigtig opgave for Danmark. Hos os går det ordentlig til, og har et godt miljø – både fagligt og socialt. Det betyder også, at vi har respekt for balancen mellem arbejde og fritid, selvom vi har travlt. Vi løfter nemlig i flok, når der er behov for det.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse samt kompetencer via linket ”Søg stillingen” senest den 17. august 2025. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte funktionsleder Anna Duedahl Christensen på 72 37 40 09, dog ikke i uge 29-31 grundet ferie. Samtaler vil blive afholdt 21. august 2025.
Der kan blive gennemført person- og logikanalyse samt case som led i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Tiltrædelse d. 1. oktober eller snarest muligt.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Aalborg, Lauritzens Plads, Lauritzens Plads, 9000 Aalborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d0c8537f-39cc-48d4-8e58-4c7b7e74e66b