BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Den 1. april 2025 lægges den kommunale sygepleje og hjemmepleje i Aalborg kommune sammen. I den forbindelse oprettes 14 nye distrikter, som hver skal ledes af et ledelsesteam med en leder og en assisterende leder. Vi tror på, at en tværfagllig organisering er vejen frem i forhold til at kunne møde borgeren med de bedst mulige kompetencer og med en oplevelse af sammenhæng og kontinuitet.
Vi søger en leder til ledelsesteamet i Distrikt Hasseris - tiltrædelse den 1. januar 2025.
Fra tiltrædelsen og frem til den 31. marts 2025 skal du varetage ledelsen af hjemmeplejegruppen Anneberg, der fungerer efter den nuværende funktionsopdeling. Gruppen har lokaler i Absalonsgade, 9000 Aalborg. I perioden vil der sideløbende foregå klargøring til overgangen til Borgerens Faste team. Denne klargøring vil du indgå i sammen med den kommende assisterende leder i ledelsesteamet Distrikt Hasseris.
Om Borgerens Faste Team
Borgerens Faste Team organiseres ud fra team-tanken, og hvert distrikt kommer således til at bestå af et antal små teams, der leverer hjemme- og sygepleje efter Servicelovens § 83 og § 83a samt efter Sundhedslovens § 138. Ydermere skal distriktets teams bemande en tværfaglig klinik og levere sygepleje på tilknyttede plejehjem.
Der bliver et tæt samarbejde med myndighedsafdelingen, der kommer til at få tilknyttet faste visitatorer, som har en del af deres arbejdstid sammen med ledere og medarbejdere i Distrikt Hasseris. Der bliver et koordinerende planlæggerteam, som skal varetage koordinering og understøtte de daglige planlægningsopgaver i distriktet.
Vi ønsker at opbygge et distrikt kendetegnet ved en høj faglighed, en stor respekt for hinanden og en åben og ærlig kommunikation. Vi ønsker en flad ledelsesstruktur, hvor medarbejderindflydelse prioriteres højt, og hvor vi løser opgaverne i fællesskab.
Om jobbet
Stillingen som leder Distrikt Hasseris er ny. Derfor vil indholdet til dels blive formet undervejs i takt med den læring og de erfaringer, som funktionsenheden Borgerens Faste Team får ifm. sammenlægningen og den forandringsproces, det medfører for organisationen og medarbejderne. Samtidig gør du dig nogle erfaringer i dit eget ledelsesteam sammen med distriktets assisterende leder, som vil være med til at forme jobbet.
Der skal være fokus på kerneopgaven, og derfor ønsker vi en leder, som både har faglig indsigt i området, og som evner den gode, åbne og konstruktive dialog med medarbejdere, borgere, pårørende og forskellige samarbejdspartnere. Du bliver desuden en vigtig forandringsagent i det tværfaglige samarbejde, hvor det er helt nyt for medarbejdergruppen, at sygeplejersker og social- og sundhedspersonale er i samme team og ledelsesfelt.
Udover at skabe den nødvendige struktur, ramme og udvikling, er sikring af stabil og effektiv drift med sikker styring af de økonomiske og personalemæssige ressourcer også en vigtig ledelsesopgave. Det sker i tæt samarbejde med trioen, det lokale MED Udvalg og medarbejderne, hvor det er i dialogen og samspillet, at I sammen finder løsninger og udvikler gruppen. Derudover understøttes driften af det koordinerende planlæggerteam og en centralt placeret økonomistyrer.
Vi søger dig som:
- Har fagligt kendskab til og gerne ledelseserfaring fra ældresektoren
- Evner at samle medarbejdere og lede ud fra team-devisen ”Sammen kan vi mere”
- Trives i udviklingsrummet og er nysgerrig på at lykkes gennem nye ledelsesformer
- Både anerkender vigtigheden af faglig kvalitet og af en stabil, effektiv og økonomisk sikker drift
- Bidrager konstruktivt og ligeværdigt i eget ledelsesteam i samarbejdet med din assisterende leder og med dine lederkolleger generelt i Borgerens Faste Team
- Sætter tværfaglighed i fokus for at sikre, at de rette kompetencer er til stede for at løse opgaverne
- Arbejder struktureret, motiveret og er udviklingsorienteret
Hvad tilbyder vi dig ?
Vi tilbyder dig en unik mulighed for at være med til at skabe en bæredygtig hjemme- og sygepleje i Aalborg Kommune. Det er en arbejdsplads i rivende udvikling i den kommende forandringsproces, og herunder vil der være et stort behov for at understøtte medarbejderne i den nye organisering med tværfaglighed i højsædet. Du kan forvente en spændende lederstilling med mulighed for personlig og faglig udvikling.
Vi ønsker, at Borgerens Faste Team i Aalborg Kommune kendetegnes af en kultur, der står på, at:
- Sammen kan vi mere
- Alle har en berettigelse
- Der er brug for alle kompetencer
- Kendskab giver venskab
Derudover:
- Engagerede og fagligt dygtige medarbejdere med forskellige fagligheder, der lykkes i fællesskab
- Målrettet arbejde med at sikre kontinuitet og kvalitet for borgerne
- Stort fokus på forbedringsarbejde, læring og kvalitet
- Stort fokus på rehabilitering og velfærdsteknologi
- Høj grad af involvering, medarbejdertrivsel og psykologisk tryghed
Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse pr. 1. januar 2025. Distriktet får lokaler på Sofiendalsvej 88 i Aalborg. Du vil referere til funktionschef for Borgerens Faste Team, Stine Norlén.
Din Profil - hvem er du?
Vi forventer at du har:
- En sundhedsfaglig profil
- Kendskab til praksis i ældreplejen og til målgruppen
- Ledererfaring er en fordel men ikke et krav
Som person forventer vi, at du:
- Er nytænkende og har en løsningsorienteret tilgang
- Kan bevare overblikket i situationer med mange bolde i luften
- Besidder stærke samarbejdsevner- og vilje og nemt indgår i arbejdsfællesskaber
- Har talent for at bygge bro mellem forskellige fagligheder
- Du motiveres af at se medarbejdere shine og arbejder grundlæggende anerkendende
- Har blik for at skabe inddragende og resultatorienterede processer
- Er tydelig og åben i din kommunikation
Ansøgningsproces
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte funktionschef Stine Norlén på tlf. nr. 5125 8123.
Ansøgningsfristen er den 27. oktober 2024. Vi forventer at afholde 1. samtaler den 5. november 2024 og 2. samtaler den 22. november 2024. Der vil være testforløb inden 2. samtalen.
Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.
På Aalborg Kommunes hjemmeside kan du læse om politikker, forvaltningen og organiseringen:
Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.
Kom og arbejd sammen med os
Mangfoldighed skaber værdi, og vi opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnicitet.
Du bliver en del af et stærkt fællesskab med 17.000 kolleger, og du kan glæde dig til en rummelig arbejdsplads med gode ansættelsesforhold, gode muligheder for kompetenceudvikling og fokus på trivsel.
Se alle fordelene ved et job hos os og bliv klogere på ansættelsesprocessen trin-for-trin.https://www.aalborg.dk/job-og-karriere
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
www.aalborg.dk, Sofiendalsvej, 9000 Aalborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6129654