Bliv controller hos Nordjysk Lift: Optimér processer i en voksende virksomhed

dato

Nordjysk Lift er specialister i udlejning af alle former for materiel til byggeriet til såvel små som store kunder. Virksomheden blev grundlagt i 1998 og er i dag repræsenteret med 11 afdelinger og beskæftiger mere end 100 veluddannede medarbejdere, der alle besidder et stort branchekendskab. Dette sikrer kunden en seriøs og professionel samarbejdspartner i hele Danmark. Med et landsdækkende bookingsystem og egen vognpark kan Nordjysk Lift allerede ved første kontakt fastsætte leveringstidspunktet af det bestilte materiel. Virksomheden har stort fokus på god kvalitet og god service, og der tilbydes derfor forskellige ydelser for at imødekomme kundens behov bedst muligt.

Til at styrke virksomhedens økonomifunktion søger der nu en proaktiv og selvstændig Controller.

Procesoptimering - Vækstvirksomhed – Go-to Person

Har du en solid regnskabsmæssig forståelse, og vil du bidrage til udviklingen af en dynamisk og veldrevet økonomiafdeling? Som Controller hos Nordjysk Lift tilbydes du en spændende rolle med et stort selvstændigt ansvar samt en alsidig hverdag i en virksomhed, som fortsat er i vækst og har en sund økonomi. Her vil du, i tæt samarbejde med Økonomichefen, blive en central del af virksomhedens daglige drift samt optimeringen af afdelingens arbejdsgange og processer. Du kommer desuden til at indgå i en organisation båret af ambitiøse og passionerede medarbejdere, ligesom du vil bidrage til en arbejdskultur kendetegnet ved et stort fokus på tillid, personlig og faglig udvikling og godt samarbejde.

Du bliver en del af et samarbejdsorienteret team, hvor du med reference til virksomhedens Økonomichef bl.a. varetager følgende ansvarsområder og arbejdsopgaver:

  • Forberedelse og udarbejdelse af måneds- og årsregnskaber
    • Aflæggelse af perioderegnskaber og månedsregnskaber
    • Budgetlægning og budgetopfølgning
    • Likviditetsberegninger og likviditetsstyring
    • Udarbejdelse af månedsrapporter til ledelsen
  • Håndtering og optimering af finansiering for lejekontrakter og leasingaftaler
    • Ansvar for korrekt finansiering og rapportering relateret til lejeaftaler og leasingaftaler
    • Analyse af omkostninger og forslag til effektiviseringer
  • Bidrage til og tage ansvar for projekter vedr. automatisering og optimering af processer og arbejdsgange i Business Central og bogholderiet generelt
    • Implementering af styringsværktøjer
    • Udarbejde procesmanualer for økonomiske procedurer og opgaver
  • Supportere bogholdere og agere faglig go-to-person ved behov i det daglige bogholderi:
    • Håndtering og registrering af ressourcer og anlægsaktiver
    • Bogføring
    • Momsindberetninger- og afstemninger
    • Periodiseringer

 For at få succes i rollen er det essentielt har du en solid regnskabsforståelse og er enten uddannet cand.merc.aud. eller har en HD i regnskab. Det er et krav, at du har et par års erfaring med tilsvarende arbejdsopgaver fra en lignende stilling, og kommer gerne med erfaring fra revision. Du besidder stærke IT-kompetencer og er superbruger i Excel, samt har erfaring med Business Central eller et tilsvarende ERP-system. Du behersker dansk både skriftligt og mundtligt på et højt niveau, og derudover forventes det, at du er bosat i en hensigtsmæssig køreafstand fra Nordjysk Lift i Hjørring.

Du er kendetegnet ved dit stærke drive, og modet til at udfordre vante arbejdsgange. Det falder dig naturligt at bidrage med nye perspektiver, og med din handlekraft og selvstændige tilgang, formår du at omsætte ideer til konkrete initiativer og resultater.  Din strukturerede og detaljeorienterede tilgang sikrer, at opgaver bliver fulgt til dørs og deadlines altid overholdes. Du er hands-on og er ikke bange for at dykke ned i detaljer, når det er nødvendigt, og som en naturlig go-to person bliver du ofte søgt af kollegaer for rådgivning og sparring. Samtidig har du en stærk evne til at lære fra dig og dele din viden, hvilket hjælper og bidrager til at udvikle teamet. Med din udadvendte og ligefremme tilgang fremmer du samarbejde og bidrager til at skabe en positiv arbejdskultur, både i din afdeling og på tværs af organisationen.

Er du den nye Controller til Nordjysk Lift i Hjørring? Så skynd dig at uploade din ansøgning og CV. Vi opfordrer alle til at ansøge uanset køn, seksualitet, etnicitet, alder og religion. For yderligere information om stillingen kan henvendelse rettes til Sensu A/S, Steffen Bendtsen på +45 27 84 21 84.

Vi opfordrer dig til at søge snarest, da vi behandler ansøgningerne løbende.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

SENSU A/S, Gøteborgvej, 9200 Aalborg SV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6158402

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet